Μια φορά και ένα καιρό γύρω στο ΄80 ήταν ένα ζευγάρι χαρισματικών ανθρώπων, που ξεκίνησαν μια δραστηριότητα στο χώρο της μόδας, η οποία επρόκειτο να γίνει μεγάλη επιτυχία.

Η ιδέα τους ήταν να φτιάξουν επώνυμα κοσμήματα για τους πολλούς. Δηλαδή προσιτά στο ευρύ κοινό και ταυτόχρονα αρκούντως φανταχτερά και όμορφα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έτσι το ζευγάρι χρησιμοποιώντας ασήμι ξεκίνησε την F.F.. Με πολλή και σκληρή δουλειά, με ελάχιστα κεφάλαια, έχοντας τα μάτια τους ανοιχτά στην παγκόσμια αγορά, ταξιδεύουν την εταιρεία τους παντού όλα εκείνα τα χρόνια, χωρίς χρηματιστήρια, χωρίς επενδυτές.

Με αναγνώριση στην επιτυχία των ιδεών και των προϊόντων παίρνουν θέση στην Διεθνή αγορά.

Κάποιοι γράφουν για μια «ελληνική BULGARI» που θα κατακτήσει τον κόσμο στην μεσαία κατηγορία, που συγκεντρώνει και το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλα καλά μέχρι την εποχή του ελληνικού χρηματιστηρίου.

Την εποχή εκείνη που τα λεφτά πολλαπλασιάζονται σχετικά εύκολα, ένα βράδυ στo γνωστό (τότε) στέκι του Κολωνακίου ,την ΡΑΤΚΑ , ένας φίλος του ζευγαριού χρηματιστής ρίχνει την ιδέα του χρηματιστηρίου.

Από τότε ξεκίνησαν όλα τα μυστήρια.

Η νέα εποχή του Τζώρτζη

Έχει πλέον μεγαλώσει ο υιός Τζώρτζης και αναλαμβάνει τα ηνία και έρχεται η ώρα, που οδηγεί επικίνδυνα και τελικά καταστροφικά τον όμιλο που υπερβαίνει ήδη τα 35 χρόνια ζωής.

Έχοντας ο ίδιος κατορθώσει να αναδειχθεί «Έλληνας επιχειρηματίας της χρονιάς» στην κατηγορία «Διεθνώς Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας» για το 2015, από την Ernst &Young αλλά και Retail Manager of the Year στην τελευταία διοργάνωση των Retail Business Awards το 2018, ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος χάραξε την επιχειρηματική του πορεία με motto «Sky is the Limit» αλλά τελικά οι υπολογισμοί και τα στρατηγικά βήματα είχαν λάθη αλλά και νοθευμένα καύσιμα.

Το βλέμμα του δεν είναι πάντα στραμμένο μόνο στο όραμα της ανάπτυξης, αλλά και στο παιχνίδι του χρηματιστηρίου.

Λίγες εβδομάδες πριν τις αποκαλύψεις λέει όταν τον ρωτάνε τι επιφυλάσσει το άμεσο μέλλον.

«Στα άμεσα σχέδια μας είναι :

-η περαιτέρω ανάπτυξη των own brands,

-η επέκταση σε νέες αγορές,

-η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου του Ομίλου με νέα brands και

-η εφαρμογή νέων καινοτόμων τεχνολογιών στον ψηφιακό κόσμο, προκειμένου να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται στο παγκόσμιο λιανεμπόριο».

Βέβαια, ξεχνάει να μας πει πως η μακρινή Κίνα αντί για ευκαιρία είναι ένα μεγάλο καλά κρυμμένο ψέμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Όταν τον ρώτησαν σε συνέντευξη του στο περιοδικό Business, πως ξεκίνησε και πως εδραιώθηκε σαν φιλοσοφία η έντονη εξωστρέφεια του Ομίλου;

Απάντησε:

«Από νωρίς αντιληφθήκαμε ότι η διεθνοποίηση και η εξωστρέφεια είναι το κλειδί της επιτυχίας».

Ξέχασε βέβαια να πει ότι λίγο μετά κατάλαβε πως στην μακρινή Ανατολή μπορείς να πεις ότι θες με σχετική ευκολία.

Μέσω της Folli Follie και της Lings of London ανέπτυξε μια εξαιρετικά επιτυχημένη παρουσία παγκοσμίως, ως μέρος μιας στρατηγικής ανάπτυξης που ακολούθησε δήθεν πιστά.

Ξέχασε επίσης να πει πως δεν είναι ευκαιρία να δηλώνεις σαν γεγονότα όσα θα ήθελες να έχουν γίνει.

Διαρκώς υποστήριζε ότι η διεθνής επέκταση είναι κυρίαρχο συστατικό στο DNA του Ομίλου αναζητώντας νέες αγορές για δραστηριοποίηση και δίνοντας παράλληλα πολύ μεγάλη προσοχή και έμφαση στις αγορές που ήδη δραστηριοποιούνταν, δηλαδή σε περισσότερες από 30 χώρες, σε Ασία, Ευρώπη, Αμερική, Αυστραλία και Νότια Αφρική.

Ξέχασε πως το ερωτηματικό για τους επενδυτές παραμένει ο αριθμός των σημείων πώλησης, αλλά και το μέγεθος των πωλήσεων.

Ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος είχε πει μέσα στην τρέχουσα χρονιά σε συνέντευξη τύπου:

«Αναμένεται να δημιουργηθούν πολλά νέα σημεία πώλησης της αλυσίδας Folli- Follie σε μεγάλες πόλεις της Κίνας».

Τελικά δεν πρόλαβε, γιατί για πολλά χρόνια αυτή ήταν μια διαρκής υπόσχεση στους μετόχους.

Η δήλωση του που εξόργισε τους μετόχους όταν έμαθαν την αλήθεια των αριθμών είναι η ακόλουθη:

«Ο Όμιλος, μέσω των brand Folli Follie και Lings of London, έχει μια εξαιρετικά επιτυχημένη παρουσία στην Κίνα για περισσότερα από 15 χρόνια, ως μέρος μιας στρατηγικής ανάπτυξης, την οποία συνεχίζουμε.Η παρουσία μας στην Ασία και ειδικότερα στην Κίνα αποτελεί βασική επιδίωξη μιας και θα συνεχίσουμε την επιτυχημένη πορεία ανάπτυξης».

Και συνέχισε:

«Ο Όμιλος FF Group είναι μια παγκόσμια ηγετική δύναμη στο χώρο της μόδας, που δραστηριοποιείται σε πάνω από 30 χώρες, με περισσότερα από 930 σημεία πώλησης παγκοσμίως και περίπου 5.000 εργαζομένους ανά τον κόσμο».

Σχεδιάζει παράγει και διανέμει σε διεθνές επίπεδο ιδιόκτητες μάρκες:

τη Folli Folie και τη βραβευμένη βρετανική εταιρεία κοσμημάτων Links of London.

Ταυτόχρονα διατηρεί μια στρατηγική συμμετοχή στον τομέα της ταξιδιωτικής λιανικής μέσω της Dufry AG ενώ έχει μια ηγετική παρουσία στη λιανική και χοντρική στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια.

Μάρκες όπως οι Ermenegildo Zegna, juicy Couture, Nike, Converse, Samsonite, Guess, Calvin Klein, Scotch & Soda, Ted Baker, UGG και G-Star ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο του Ομίλου, στον τομέα της λιανικής και χονδρικής διανομής ενδυμάτων.

Ταυτόχρονα ο Όμιλος, μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο συνεχούς στρατηγικής ανάπτυξης έχει επεκτείνει τις δραστηριότητες του στο κλάδο Beauty & Cosmetics, μέσα από την αποκλειστική διανομή παγκοσμίως αναγνωρισμένων brands στην ελληνική αγορά, ενώ πρόσφατα προχώρησε στο παγκόσμιο λανσάρισμα της πρώτης επώνυμης σειράς αρωμάτων Folli Folie .

Επιπλέον ο Όμιλος διατηρεί ηγετική παρουσία στον κλάδο των πολυκαταστημάτων στην ελληνική αγορά.

Μέσω ενός δικτύου δύο καταστημάτων “Factory Outlet” και πέντε “Attica”, αυτή η δραστηριότητα καλύπτει 70.000 τ. μ. λιανικής πώλησης.

Παράλληλα, ο Όμιλος FF Group έχει ξεκινήσει τη στρατηγική ανάπτυξη των δικών του moulti brand concept stores, Collective, Kix και Sport Loft.

Τέλος, διατηρώντας βασικό ρόλο στον κλάδο της ταξιδιωτικής λιανικής ο Όμιλος FF Group έγινε στρατηγικός συνεργάτης της Dufry, μιας εταιρείας που αποτελεί κορυφαίο παγκόσμιο παίκτη στο λιανικό ταξιδιωτικό εμπόριο και λειτουργεί περισσότερα από 2.000 καταστήματα σε αεροδρόμια, κρουαζιερόπλοια, λιμάνια και άλλες τουριστικές τοποθεσίες σε 64 χώρες.

Κόμβος για την υπόλοιπη Ελλάδα

Η δήλωση που ξεκίνησε τον πόλεμο.

«Αυτή η άνοδος θα συνεχιστεί και για τα επόμενα χρόνια ενώ εκτιμάται ότι θα έχει ιδιαίτερα θετικές συνέπειες στην ελληνική οικονομία σε βάθος δεκαετίας».

Το παρόν και το μυστήριο πρόσφατο παρελθόν.

Ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος δηλώνει λίγο πριν την κρίση σε περιοδικό.

«Εμείς στη Folli Folie, σταθήκαμε άξιος πρεσβευτής της Ελλάδας», αλλά και η Ελλάδα ήταν πάντα πρεσβευτής της FF και χρηματοδότης συμπλήρωνε κάποιος, πρώην φίλος του, μεγαλοτραπεζίτης.

«Δώσαμε έμφαση στο να προσεγγίσουμε και να προσελκύσουμε τους τουρίστες στη χώρα μας μέσα από ολοκληρωμένα προγράμματα που βασιζόμενα στις καμπάνιες της Folli Folie, προέβαλλαν με δημιουργικό τρόπο το σύγχρονο και κοσμοπολίτικο πρόσωπο της Ελλάδας».

Πολλοί εκ των υστέρων προφήτες θα πουν πως φταίει η μεγάλη ζωή το σκάφος, το ελικόπτερο, τα πάρτι κλπ.

Βέβαια θα το πουν με ζήλια γιατί σε κάθε του κάλεσμα ήταν πάντα στην ώρα τους και μάλλον λίγο νωρίτερα!

Οι ίδιοι δεν έχαναν ευκαιρία να δηλώσουν φίλοι και να εκφράσουν τον θαυμασμό τους.

Αυτά για τους κυρίους που θέλουν να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα!

Όχι, τα λάθη δεν έγιναν εξαιτίας του Life Style αλλά επειδή ανάμεσα στα προϊόντα της εταιρείας στο χρηματιστήριο και στα κόλπα, κέρδιζαν πάντα τα κόλπα εδώ και τουλάχιστον 10 χρόνια.

Οι Συμφωνίες με νόημα που έγιναν πρόβλημα για τον Όμιλο.

– Συνεργασία με Fosun που καταλήγει συνεταιρισμός μέσω γνωριμίας με την βοηθό του Κινέζου Στρατηγού, καυγάς στην μοιρασιά αργότερα με την μοιραία γυναίκα.

– Επίθεση «φιλίας» στον Σάμι Φάις και επιθετική εξαγορά των εταιρειών.

– Σιγκαπούρη, το όνειρο του πλούτου που έγινε πρόβλημα και μάλιστα άλυτο.

– Είσοδος στην ποντοπόρο ναυτιλία με τον Βίκτωρα Ρέστη, που κατέληξε σε αλληλοκατηγορίες και μηνύσεις απώλειες πολλών εκατομμυρίων σε μια άγνωστη δουλειά για την οικογένεια. Η συνέχεια στα Αμερικάνικα δικαστήρια…

– Προσλήψεις στελεχών, με κριτήριο το «είσαι μεγάλο αφεντικό και έχεις πάντα δίκιο».

– Εξαγορά των DUTY FREE σε ιδιαίτερα καλή τιμή. Η μηχανή των μετρητών ξεπλένει και ξελασπώνει την FF πολλές φορές, όμως όταν στραγγίζεις την αγελάδα έρχεται η ώρα να την πουλήσεις τσάμπα και τότε ξεκίνησε η κατρακύλα.

– Χρηματιστηριακή συνεργασία με την εταιρεία του Αλέξη Κομνηνού που εμφανίζεται για λογαριασμό Κουτσολιούτσου σε διαφορά deal.
Ο Αλέξης Κομνηνός είναι το πρόσωπο κλειδί σε «κατάληψη» ξενοδοχείου στην Σαντορίνη με πολλές δικαστικές περιπέτειες…

– Διαρκής άρνηση του Κουτσολιούτσου στην εταιρική κοινωνική ευθύνη, στην εταιρική Διακυβέρνηση και γενικά στο Marketing. Ο βασιλιάς πιάστηκε γυμνός. Αυτή η νοοτροπία έγινε φανερή εξ αιτίας της πολύ κακής διαχείρισης της πρόσφατης τελικής μεγάλης κρίσης.

– Κακές παρέες με δύο μεγαλοτραπεζίτες που χωρίς μέτρο τον παρέσυραν σε παιχνίδια για να σώσουν το κεφάλι τους στις Τράπεζες τους, όχι δεν τα κατάφεραν ούτε να σωθούν, ενώ κατέστρεψαν τελικά και την μετοχή και τον Κουτσολιούτσο.

Επίλογος

Τελικά όλα θα πήγαιναν καλά και η επιτυχία θα ήταν διαρκής αν δεν υπήρχε η διαρκώς μονοδιάστατη αγάπη για το χρήμα και μόνο για αυτό.

Η επιτυχία φέρνει κάποιες φορές τον πλούτο, ενώ ο πλούτος φέρνει πολύ σπάνια την ευτυχία.

Ζούμε σε μια εποχή που το χρήμα είναι πια ψηφιακό, ενώ η επιτυχία παραμένει ίδια όπως και η ευτυχία που νοιώθει ο πραγματικά επιτυχημένος.

Οι παράπλευρες απώλειες

Όπως κάθε πολύκροτη υπόθεση στην ελληνική οικονομία, κάθε ηχηρή κατάρρευση αν τελικά η FF Group δεν καταφέρει να ξεπεράσει τον σκόπελο και οδηγηθεί σε ανυπέρβλητες περιπέτειες θα συμπαρασύρει και πολλές άλλες επιχειρήσεις.

Εκτός από τους εργαζόμενους, που παρακολουθούν με αγωνία τις εξελίξεις, προμηθευτές, μεταφορείς, επενδυτές, διαφημιστές και κάθε είδους media κρατούν αυτή την ώρα την ανάσα τους.

Τα «ανοίγματα» της FF Group στην αγορά είναι πολλά και μεγάλα και μια σειρά από επιχειρήσεις θα έχουν άμεσες επιπτώσεις στη σταθερότητα ακόμη και στη βιωσιμότητά τους.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης