«Τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα είναι πιο δίκαια και πιο αναλογικά» δεσμεύτηκε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης προσερχόμενος σε προσυνεδριακή εκδήλωση-συζήτηση του ΣΥΡΙΖΑ στη Θεσσαλονίκη.

Το ΥΠΟΙΚ εξετάζει πιθανή μείωση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας άνω των 15 ετών«Αυτό που μπορούμε να δεσμευθούμε είναι ότι (τα τέλη κυκλοφορίας) θα είναι πιο δίκαια και πιο αναλογικά από την προηγούμενη χρονιά και θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό ώστε αυτοκίνητα, τα οποία δεν είχαν πάρει πινακίδες τα προηγούμενα χρόνια, εφέτος να πάρουν» απάντησε σε σχετική ερώτηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τα επικρατέστερα σενάρια, ωστόσο, αναμένεται να υπάρξουν πολλές επιβαρύνσεις για χιλιάδες ιδιοκτήτες. 

Τι θα αλλάξει από εφέτος στα τέλη κυκλοφορίας

 
Ειδικότερα, εξετάζονται οι αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με το ατελές όριο εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα να πέφτει από τα 90 g/km στα 85 g/km.

Δεν αποκλείεται να υπάρξει μείωση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας άνω των 15 ετών προκειμένου να δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες που έχουν καταθέσει πινακίδες να τις παραλάβουν εκ νέου.

Υπάρχουν επίσης, σύμφωνα με το iefimerida, σκέψεις για επέκταση του συστήματος επιβολής των τελών που καθορίζεται με τις εκπομπές ρύπους. Όπως όλα δείχνουν σε αυτό το σύστημα θα συμπεριληφθούν τα αυτοκίνητα που έχουν πρώτη ημερομηνία αδείας την 1η Ιανουαρίου 2007 και μετά, είναι δηλαδή δεκαετίας και πάνω.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συνοψίζοντας:

– Όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό.

– Όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων.



Τι θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες Ι.Χ.

– Για τα Ι.Χ. με κυβισμό από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά, γλυτώνουν έως 53 ευρώ οι οδηγοί με οχήματα που εκπέμπουν γύρω στα 90 γραμμάρια ρύπων (σ.σ.: είναι εξαιρετικά σπάνια, αν όχι ανύπαρκτα, καθώς όλα αυτά τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία Euro4). Επιβαρύνονται οι οδηγοί τα οχήματα των οποίων εκπέμπουν πάνω από 120 γραμμάρια ρύπους. Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν από τα 10 ευρώ και ξεπερνούν ακόμη και τα 150 ευρώ για τα πιο ρυπογόνα οχήματα.

– Για τα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., επιβαρύνονται οι έχοντες όχημα που εκπέμπει πάνω από 140 γραμμάρια. Από τα 160 γραμμάρια και πάνω οι επιβαρύνσεις ξεπερνούν τα 140 ευρώ.
Από τα 1.549 έως τα 1.738 κ.εκ. το σημείο καμπής είναι τα 152 γραμμάρια. Πάνω από αυτό το όριο υπάρχουν επιβαρύνσεις.

– Από τα 1.739 έως τα 1.928 κ.εκ. προκύπτουν ελαφρύνσεις ακόμη και για τα οχήματα που εκπέμπουν έως 160 γραμμάρια ρύπους. Από αυτό το όριο και πάνω υπάρχουν επιβαρύνσεις.

– Στα οχήματα με κυβισμο από 1.929 έως 2.357 κ.εκ., οι ελαφρύνσεις είναι σημαντικές ακόμη και για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Το σημείο καμπής ορίζεται στα 227 γραμμάρια όριο, αρκετά αυξημένο.

Τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να πληρωθούν και εφέτος από τον Νοέμβριο έως και το τέλος Δεκεμβρίου.



Για τον ΕΝΦΙΑ

Σε ότι αφορά στον ΕΝΦΙΑ, ο κ. Αλεξιάδης είπε ότι γίνονται προσπάθειες να μειωθεί η υπερφορολόγηση και σημείωσε: «Ο ΕΝΦΙΑ είναι η απόδειξη ότι αυτά που δημοσίευαν και αναπαρήγαγαν ορισμένα μέσα ενημέρωσης ήταν ψέματα. Ο ΕΝΦΙΑ στο ποσοστό 92% είναι ο ίδιος, λιγότερος ή μέχρι δέκα ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Βεβαίως και είναι ένα πρόβλημα ο ΕΝΦΙΑ, γενικά η υπερφορολόγηση των πολιτών, προσπαθούμε στο νέο πλαίσιο ότι είναι δυνατόν, ώστε να μειώσουμε αυτή την υπερφορολόγηση».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης