Στα 550 εκατ. ευρώ υπολογίζεται η πτώση του τζίρου στο λιανικό εμπόριο τον Οκτώβριο. Μόνο στο λιανεμπόριο τροφίμων οι πωλήσεις υποχωρούν πάνω από 5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2013, ενώ ακόμη μεγαλύτερη είναι η υποχώρηση που έχει καταγραφεί σε διαρκή καταναλωτικά αγαθά και ξεπερνά το 10%.

Αυτό επεσήμανε σε δήλωσή του σε δημοσιογράφους ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης υπογραμμίζοντας ότι: «Η υποχώρηση των πωλήσεων τον Οκτώβριο για το οργανωμένο λιανεμπόριο δεν αποτελεί έκπληξη. Οι αυξομειώσεις που παρατηρούνται στην καταναλωτική ζήτηση είναι χαρακτηριστικό της κρίσης και του τρίπτυχου ανεργία, εισόδημα και υπερφορολόγηση…».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ας ελπίσουμε ότι η μείωση της κατανάλωσης και η επιστροφή στα επίπεδα του 2011 θα είναι προσωρινή και εν όψει του δεκαήμερου των ενδιάμεσων εκπτώσεων και της εορταστικής αγοράς, ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος θα απορροφήσουν τις αρρυθμίες του 2014 στην αγορά» πρόσθεσε.

Πάντως, όπως υπολογίζει η ΕΣΕΕ, η υποχώρηση τον Οκτώβριο είναι πολλαπλάσια της μείωσης που κατεγράφη στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2014, όπου η πτώση άγγιξε το -1,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013.

Όπως είπε ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας, τα νέα αρνητικά στοιχεία της αγοράς επιβεβαιώνουν την αλλαγή στο προφίλ του Έλληνα καταναλωτή στην εποχή της κρίσης, με τις τιμές να είναι το πιο ισχυρό κριτήριο επιλογής καταστήματος στην Ελλάδα. Έξι στους 10 Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν πως ξοδεύουν λιγότερα σε κάθε επίσκεψή τους στην αγορά για τις οικογενειακές τους ανάγκες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εντός των επόμενων ημερών, η ΕΣΕΕ θα ανακοινώσει στοιχεία που έχει συγκεντρώσει και επεξεργαστεί για την πορεία της αγοράς, συνολικά την τελευταία περίοδο.

Υπενθυμίζεται πως βρίσκεται σε εξέλιξη διάλογος της αγοράς με το Υπουργείο Ανάπτυξης αναφορικά με την επεξεργασία κώδικα δεοντολογίας για τις εκπτώσεις, τις προσφορές, τις προωθητικές ενέργειες και τη διαχείριση αποθεμάτων. Μεταξύ άλλων, η ΕΣΕΕ εισηγείται, ως προς τις εκπτώσεις, να καταργηθούν οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι, οι τακτικές εκπτώσεις να έχουν σαφή ημερομηνία έναρξης και λήξης και οι μέρες να είναι συνεχόμενες. Επειδή, δε, κάθε περιοχή έχει τις ιδιαιτερότητές της, τουλάχιστον, η διενέργεια εποχιακών και θεματικών προσφορών να καθορίζεται από το τοπικό εμπορικό σύλλογο σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Χ.Λ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης