Σε συνθήκες αποπληθωρισμού κινήθηκε και τον Σεπτέμβριο η ελληνική οικονομία, καθώς ο πληθωρισμός μειώθηκε περαιτέρω κατά 1,7%, έναντι μείωσης 0,8% που είχε καταγραφεί τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η εξέλιξη αυτή προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

1) από τις µειώσεις των δεικτών:

α) κατά 4,9% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω µείωσης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης

β) κατά 7,4% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου – μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στον ηλεκτρισµό

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

γ) κατά 2,5% της οµάδας «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στα έπιπλα και διακοσµητικά είδη, στις µεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή µη, στα είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες-υπηρεσίες οικιακής µέριµνας

δ) κατά 1,4% της οµάδας «Υγεία», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και των φαρµακευτικών προϊόντων -μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στις κλινικές

ε) κατά 5,8% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών αγοράς αυτοκινήτων, στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στη συντήρηση και επισκευή εξοπλισµού προσωπικής µεταφοράς -μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα εισιτήρια συνδυασµένων µεταφορών επιβατών, µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο, µεταφοράς επιβατών µε πλοίο, και στις οδικές µεταφορές επιβατών

στ) κατά 1,4% της οµάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό- υπολογιστές, στα θέατρα και στα είδη για παιχνίδια και αθλητισµό

ζ) κατά 0,9% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης, δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και µεταδευτεροβάθµιας µη τριτοβάθµιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ)

η) κατά 3,7% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα είδη ατοµικής φροντίδας, στα προσωπικά είδη, στην ασφάλιση οχηµάτων και στις άλλες υπηρεσίες.

2) από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) κατά 3,7% της οµάδας «Διατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, ψάρια γενικά, γαλακτοκοµικά και αβγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, πατάτες νωπές, λοιπά τρόφιµα, καφές- κακάο- τσάι. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα κρέατα γενικά και στο µεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυµοί φρούτων.

β) κατά 2,4% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα τσιγάρα

γ) κατά 1,8% της οµάδας «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία – κυλικεία και στα ξενοδοχεία.

Παράλληλα, ο γενικός δείκτης τον Σεπτέµβριο 2015 σε σύγκριση µε τον Αύγουστο 2015, παρουσίασε αύξηση 1,8% έναντι αύξησης 2,1% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο εναρμονισμένος πληθωρισμός σημείωσε μείωση 0,8% τον Σεπτέμβριο έναντι µείωσης 1,1% που καταγράφηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση πέρυσι. Σε μηνιαία βάση, αυξήθηκε 1,2% έναντι αύξησης 1,6% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης