Τις τεχνικές προσφορές που κατατέθηκαν για την αποκρατικοποίηση των δύο ομάδων των 14 περιφερειακών αεροδρομίων θα «ανοίξει» σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εταιρεία που θα αναλάβει τη διαχείριση των αεροδρομίων θα πρέπει να επενδύσει ποσό μέχρι 300 εκατ. ευρώ μέσα στην πρώτη τετραετίαΥπενθυμίζεται ότι ενδιαφέρον για τα εν λόγω «ασημικά» έχουν εκφράσει οι κοινοπραξίες Corporation America –METKA, Vinci airports – Άκτωρ παραχωρήσεις και Fraport-Slentel, οι οποίες ποντάρουν στην περαιτέρω άνοδο του τουρισμού και άρα σε αυξημένα έσοδα από τη διαχείριση και λειτουργία των αεροδρομίων.

Στην πρώτη ομάδα συμπεριλαμβάνονται οι αερολιμένες σε Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Άκτιο και Καβάλα, ενώ στη δεύτερη ανήκουν τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.

Οι όροι της σύμβασης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, η εταιρεία που θα αναλάβει τη διαχείριση των αεροδρομίων θα πρέπει να επενδύσει ποσό μέχρι 300 εκατ. ευρώ, μέσα στην πρώτη τετραετία. Τα χρήματα αυτά θα καταβληθούν για:

– αρχικά έργα αναβάθμισης/ανακαίνισης
– αρχικά νέα έργα και έργα επέκτασης
– εξοπλισμό διάσωσης και πυρόσβεσης (κυρίως πυροσβεστικά οχήματα)
– εξοπλισμό ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας μόνο για τα αεροδρόμια Χανίων και Ανδραβίδας.

Τα έργα αναβάθμισης/ανακαίνισης πρέπει να ολοκληρωθούν εντός 20 μηνών από τη θέση της σύμβασης σε ισχύ, ενώ τα νέα έργα και τα έργα επέκτασης εντός 48.

Χρεώσεις

Όσον αφορά στις αεροπορικές χρεώσεις -ζήτημα που «καίει» το επιβατηγό κοινό-, το μέγιστο ύψος τους μέχρι την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης θα ανέρχεται σε 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη από 12,7 ευρώ σήμερα.

Μετά την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης των περιφερειακών αεροδρομίων, το ανώτατο όριο των αεροπορικών χρεώσεων θα ανέρχεται σε 18,5 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη.

Σχετικά με το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αερολιμένων (ΤΕΑΑ) και χρηματοδότησης μικρών αεροδρομίων και άγονων γραμμών, σήμερα ανέρχεται σε 12 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη για τις πτήσεις εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε 22 ευρώ για τις πτήσεις εκτός Ε.Ε.

Το τέλος αυτό τροποποιείται σε 12 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη ανεξαρτήτως χώρας μέχρι τον Οκτώβριο του 2024. Μειώνεται, δηλαδή, σημαντικά η χρέωση για τους επιβάτες που προέρχονται από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, μετά τον Οκτώβριο του 2024, το ΤΕΑΑ θα ανέρχεται σε 3 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη.

Σε κάθε περίπτωση, τα σπουδαία θα κριθούν σήμερα για τη μοναδική από τις αποκρατικοποιήσεις που δεν έχει «παγώσει».

Διαβάστε επίσης:
ΤΑΙΠΕΔ: Ανοίγουν τη Δευτέρα οι προσφορές για 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Εκτός ιδιωτικοποιήσεων το αεροδρόμιο Καλαμάτας

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης