του Κώστα Ιερίδη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ραγδαίες αλλαγές στον κλάδο του λιανεμπορίου φέρνει η υπογραφή συμφωνίας εξαγοράς των εν Ελλάδι δραστηριοτήτων του ομίλου Βερόπουλου από την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι το deal-μαμούθ κατέστη απαραίτητο εξαιτίας της ασφυξίας ρευστότητας που έχει οδηγήσει σε δραματική πτώση της κατανάλωσης.

Τα τελευταία χρόνια ο χάρτης των λιανικών πωλήσεων έχει αλλάξει ριζικάΣε κάθε περίπτωση όμως, δημιουργείται ένας μεγάλος όμιλος στην αγορά λιανικής και cash & carry που θα λειτουργεί συνολικά 342 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και θα αποτελέσει -όταν ολοκληρωθούν οι απαιτούμενοι εταιρικοί μετασχηματισμοί- έναν από τους μεγαλύτερους, ελληνικών συμφερόντων, παίκτες της λιανικής.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Σκλαβενίτης, επενδύοντας περισσότερα από 160 εκατ. ευρώ, κατά τα τελευταία χρόνια έχει προχωρήσει στην απόκτηση των καταστημάτων των αλυσίδων Παπαγεωργίου, Ατλάντικ, Δούκας, Extra, Χαλκιαδάκης (σε ποσοστό 60%) και Makro Cash&Carry.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ενισχύει την παρουσία του στην Κρήτη

Επίσης, πριν από λίγες ημέρες, ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση του 51% της Cretan Retail Management Παντοπωλεία Κρήτης στη Μαρινόπουλος Α.Ε., έπειτα από τη σχετική έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Με βάση αυτή τη συμφωνία, η Μαρινόπουλος Α.Ε. ενισχύει σημαντικά την παρουσία της στην Κρήτη, αναλαμβάνοντας τη διοίκηση της εταιρείας, η δραστηριότητα της οποίας αφορά στην προμήθεια και υποστήριξη του δικτύου 98 συνεργαζόμενων σούπερ μάρκετ με την επωνυμία «CRM Αριάδνη» στην αγορά του νησιού.

Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η Μαρινόπουλος Α.Ε., η μεγαλύτερη αλυσίδα λιανεμπορίου στην Ελλάδα, διαθέτει πλέον 1.022 σημεία πώλησης σε ολόκληρη την επικράτεια. Τα 139 από αυτά βρίσκονται στην Κρήτη.

Σε διαρκή μετασχηματισμό

Τα τελευταία χρόνια ο χάρτης των λιανικών πωλήσεων έχει αλλάξει ριζικά. Η Ατλάντικ πτώχευσε, η γερμανική Aldi αποχώρησε, ενώ η Lidl το τελευταίο χρονικό διάστημα, μέσω οργανωμένης διαφημιστικής εκστρατείας, επιδιώκει να αυξήσει το μερίδιο αγοράς.

Στα μεγάλα deals των τελευταίων μηνών συγκαταλέγονται αυτό της καναδικής Fairfax που εξαγόρασε 14 καταστήματα της Praktiker Hellas, της μεγαλύτερης εταιρείας του γερμανικού ομίλου στο εξωτερικό, με το τίμημα να ξεπερνάει τα 20 εκατ. ευρώ. Η Praktiker Hellas κάνει κάθε χρόνο τζίρο 195 εκατ. ευρώ και διαθέτει 14 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, στα οποία απασχολούνται 1.100 άτομα.

Η Μαρινόπουλος υπέγραψε συμβόλαιο δικαιόχρησης με την Karipidis Bros, την ιδιοκτήτρια εταιρεία της Αρβανιτίδης Α.Ε. που οδήγησε στη μετονομασία των 149 καταστημάτων της Αρβανιτίδης Α.Ε. σε Carrefour Μαρινόπουλος και Carrefour Express.

Τέλος, η Εμποροβιομηχανική, αποκλειστικός δικαιούχος διαχείρισης του σήματος Expert, και η ΗΛΜΑΚ, που ιδρύθηκε το 1988 στη Βόρεια Ελλάδα, συνένωσαν τις δυνάμεις τους με στόχο την ενίσχυση της θέσης τους στην αγορά των ηλεκτρικών ειδών ευρείας κατανάλωσης. Η Expert αποτελεί σήμερα το δεύτερο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό δίκτυο διάθεσης ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, information technology, τηλεπικοινωνιών, ψυχαγωγίας και οικιακών συσκευών, με παρουσία σε 18 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Διαβάστε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης