Του Κώστα Ιερίδη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Κλειδώνει», όπως όλα δείχνουν, η επιβολή τελών κυκλοφορίας σε ιδιοκτήτες οχημάτων που μέχρι σήμερα δεν έβαζαν το χέρι στην τσέπη, καθώς το αυτοκίνητό τους δεν περιλαμβανόταν στους σχετικούς καταλόγους λόγω χαμηλών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα.

Εκτιμάται πως η αύξηση για τα οχήματα, ηλικίας έως και 5 ετών και κυβισμού πάνω από ένα συγκεκριμένο όριο, θα κυμανθεί από 5-7%, με το Υπουργείο Οικονομικών να προσανατολίζεται σε σημαντικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας προς αναζήτηση εσόδων. Μέχρι σήμερα, τα αυτοκίνητα με ταξινόμηση από 1/11/2010 και μετά, επιβαρύνονται με τέλη αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:


Σε μια προσπάθεια να… χρυσώσουν το χάπι, στελέχη του οικονομικού επιτελείου αναφέρουν ότι η υφιστάμενη πολιτική έχει ως αποτέλεσμα πολλά οχήματα υψηλής εμπορικής αξίας να επιβαρύνονται με ελάχιστα τέλη κυκλοφορίας σε σχέση με αντίστοιχα οχήματα που οι ιδιοκτήτες τους τα απέκτησαν πριν από τον Νοέμβριο του 2010. Π.χ. ένα Ι.Χ. εμπορικής αξίας 50.000 ευρώ και 2.500 κυβικών, με ταξινόμηση το 2014 και εκπομπές ρύπων 200 γρ/χλμ CO2 επιβαρύνεται με τέλη ύψους 510 ευρώ. Ανάλογο όχημα που ταξινομήθηκε στις αρχές του 2010 επιβαρύνεται με τέλη 880 ευρώ, δηλαδή 370 ευρώ περισσότερα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Βουλιάζει» η αγορά αυτοκινήτου

Σε κάθε περίπτωση, η αβεβαιότητα για το τι τελικά θα γίνει με τα τέλη κυκλοφορίας έχει προκαλέσει σημαντική πτώση των πωλήσεων στην αγορά αυτοκινήτου. Έτσι, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών τον Οκτώβριο 2015 μειώθηκαν κατά 17,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014. Συνολικά, στο δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2015, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες σε ποσοστό 5,5%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2014.

Η πρόοδος στις ταξινομήσεις οχημάτων από τις αρχές του έτους αποδίδεται στις αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων προς επιχειρήσεις ενοικίασης, μακροχρόνιας μίσθωσης και επιχειρηματικούς ομίλους. Ακόμη, όμως, και με αυτήν την πρόοδο η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται 73,5% χαμηλότερα ως προς τον μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης