Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Βρετανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων 45 και πλέον ετών και οι πωλήσεις νέων οχημάτων μειώθηκαν με ταχύτερο ρυθμό απ’ ό,τι κατά τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2008-09, με τα σημερινά στοιχεία να προστίθενται σε αυτά που αποτυπώνουν πλήγμα-ρεκόρ στην οικονομία της χώρας από την κρίση του κορωνοϊού.

Οικονομολόγοι προειδοποιούν για τη μεγαλύτερη συρρίκνωση της οικονομίας μέσα σε έναν αιώνα τους επόμενους μήνες στη Βρετανία και σε πολλές άλλες χώρες και εμφανίζονται αβέβαιοι για την ισχύ της ανάκαμψης όταν θα χαλαρώσουν οι περιορισμοί που έχουν επιβληθεί για να ανακοπεί η εξάπλωση της COVID-19.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν σήμερα έδειξαν ότι η κατασκευαστική δραστηριότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε τον περασμένο μήνα τη μεγαλύτερη επιβράδυνσή της από το 2009 -παρότι ο κλάδος δεν έχει υπαχθεί στα πανεθνικά μέτρα περιορισμού μετακινήσεων και λειτουργίας των επιχειρήσεων- και η ιδιωτική επιχειρηματική δραστηριότητα συνολικά συνεχίζει να επιβραδύνεται με ρυθμό ρεκόρ.

Η GfK, που διενεργεί μηνιαίες έρευνες για το καταναλωτικό κλίμα στη Βρετανία από το 1974, πραγματοποίησε μια επιπλέον έρευνα μεταξύ 16 και 27 Μαρτίου, που αποτύπωσε την ασθενέστερη τιμή του δείκτη από τον Φεβρουάριο του 2009.

Η μείωση στον δείκτη στο -34 από το -9, που ήταν η τιμή στην προηγουμένη τακτική έρευνα του Μαρτίου, είναι η μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί στην Ιστορία της έρευνας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ίσως χρειαστεί χρόνος για να αρχίσουν οι καταναλωτές να δαπανούν και πάλι μετά τον τερματισμό του lockdown, καθιστώντας την τελική ανάκαμψη από την ύφεση του κορωνοϊού πιο παρατεταμένη» δήλωσε ο Άντριου Γουίσαρτ, οικονομολόγος στην Capital Economics.

Η κυβέρνηση ζήτησε από τους πολίτες στις 16 Μαρτίου να αποφεύγουν τα εστιατόρια, τα μπαρ και άλλους δημόσιους χώρες και μία εβδομάδα αργότερα έδωσε εντολή να παραμένουν σπίτι τους.

Το αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης ήταν η βουτιά των δεικτών στις έρευνες που γίνονται μεταξύ των επιχειρήσεων.

Ο δείκτης υπευθύνων προμηθειών της IHS Markit για επιχειρήσεις υπηρεσιών και τις μεταποιητικές εταιρείες, που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή, κατέγραψε τη μεγαλύτερη συρρίκνωση με βάση τα ιστορικά στοιχεία της έρευνας. Τα στοιχεία για τον PMI, που ανακοινώθηκαν σήμερα, αποτύπωσαν την ίδια εικόνα και οι κατασκευαστές προέβλεψαν μεγαλύτερη μείωση για τον Απρίλιο και μετά.

Ωστόσο, ο Σάμιουελ Τουμς, οικονομολόγος στην Pantheon Macroeconomics, βλέπει μια αχτίδα ελπίδας για τον κλάδο.

«Εάν, όπως αναμένουμε, οι τράπεζες διατηρήσουν τη ροή πιστώσεων προς την οικονομία και η κυβέρνηση εφαρμόσει τα σχέδιά της για πολύ υψηλότερα επίπεδα επενδύσεων στον δημόσιο τομέα, ο κατασκευαστικός κλάδος θα δει μια πολύ γρηγορότερη ανάκαμψη σε σχέση με την περίοδο μετά την ύφεση του 2008/09» σημείωσε ο Τουμς.

Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέγραψαν βουτιά 44% τον Μάρτιο, έναν μήνα με αρκετή συνήθως ζήτηση, με τον σύνδεσμο κατασκευαστών και εμπόρων αυτοκινήτων SMMT να προβλέπει τώρα ότι οι πωλήσεις θα μειωθούν κατά ένα τέταρτο φέτος συγκριτικά με το 2019 στα 1,73 εκατ. οχήματα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης