Πτωτικά κινήθηκαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ και το πρώτο εξάμηνο, καθώς εμφάνισαν πτώση 1% σύμφωνα με έρευνα της IRI.

Χαρακτηριστικό είναι ότι οι πωλήσεις γαλακτοκομικών μειώθηκαν κατά 3,5%, ενώ αυτές των απορρυπαντικών-καθαριστικών κατά 4,9%, των ειδών προσωπικής υγιεινής κατά 4,6% και των ειδών προσωπικής φροντίδας κατά 5,3%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η υψηλή φορολογία, η μείωση των αποδοχών και οι λοιπές ανελαστικές υποχρεώσεις έχουν πλήξει τις πωλήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων.

Όμως η αγορά αλλάζει στην Ελλάδα μέσα στα χρόνια της κρίσης. Καταναλωτικές συνήθειες που εθεωρούντο απαραίτητες, τώρα εγκαταλείπονται. Οι καταναλωτές φαίνεται ότι εγκαταλείπουν τα ακριβά αφρόλουτρα και τις πολλές κρέμες, κι επιστρέφουν στη διαχρονική αξία του «ταπεινού» σαπουνιού.

Η πτώση στα γαλακτοκομικά αφορά κυρίως στα τυριά, που είναι ένα ακριβό έδεσμα και όχι απολύτως απαραίτητο για το καθημερινό τραπέζι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η παραδοσιακή φέτα διατηρεί και αυξάνει τα μερίδια αγοράς, σε βάρος των «κίτρινων τυριών».

Αυξάνεται ανησυχητικά η κατανάλωση λευκού τυριού αντί για την ποιοτική φέτα και στην Ελλάδα

Ωστόσο, πολλοί καταναλωτές εγκαταλείπουν την ποιοτική φέτα και στρέφονται στην κατανάλωση λευκού τυριού, που είναι μεν φθηνότερο, αλλά καμία σχέση δεν έχει με την ποιότητα, τη γεύση και τη θρεπτική αξία της φέτας. Σημειώνεται ότι το λευκό τυρί γίνεται κυρίως από αγελαδινό γάλα και για να «ασπρίσει» χρησιμοποιούνται χημικά πρόσθετα κι άλλα συστατικά.

Μιλώντας στην εφημερίδα «Τα Νέα», ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ, Νίκος Βρεττός, αναφέρει ότι «δεν επιστρέφουμε μόνο εκεί όπου ήμασταν πριν από δυόμισι χρόνια, αλλά σε όρους καταναλωτικής εμπιστοσύνης εξακολουθούμε να είμαστε πίσω από την Ευρωζώνη, που ακριβώς επειδή τρέχει με ρυθμό ανάπτυξης 2,1%, η απόσταση διευρύνεται».

Μιχάλης Παπανίδης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης