Μπορεί να είναι η Apple εκείνη που προκάλεσε τις αναταράξεις σήμερα στις αγορές, αλλά η κορυφαία εταιρεία του πλανήτη δεν είναι η μόνη, που πέφτει θύμα της επιβράδυνσης της κινεζικής οικονομίας. Αρκετές ακόμη επιχειρήσεις διαφόρων κλάδων βλέπουν τις πωλήσεις τους στην πολυπληθέστερη αγορά του πλανήτη να δέχονται πιέσεις και αναγκάζονται να υποβαθμίσουν τους στόχους τους.

Η Apple επικαλέστηκε ξεκάθαρα την επιδείνωση των προοπτικών στην Κίνα ως τον κύριο παράγοντα για την υποβάθμιση των εκτιμήσεών της για τις πωλήσεις τριμήνου, για πρώτη φορά εδώ και 15 χρόνια. Αντλεί σχεδόν το 20% των πωλήσεών της από την κινεζική αγορά. Ανάλογο είναι το σκηνικό και για άλλες τεχνολογικές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τον Οκτώβριο η Intel είχε χαρακτηρίσει την κινεζική αγορά ως «πολύ μεγάλη αγορά για εμάς», προσθέτοντας ότι προσπαθεί σε συνεργασία με πελάτες και προμηθευτές να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα του εμπορικού πολέμου και των δασμών.
Η HP είχε χαρακτήρισει την Κίνα «στρατηγικής σημασίας αγοράς» και είχε επίσης εκφράσει ανησυχίες για τις εμπορικές αντιπαραθέσεις.

Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αισθάνονται επίσης τις επιπτώσεις του πολέμου.

Οι πωλήσεις της Ford στην Κίνα έκαναν βουτιά 30% τους πρώτους έντεκα μήνες του έτους. Τον Νοέμβριο μάλιστα υποχώρησαν περισσότερο από 50%. Η Tesla έχει μειώσει σημαντικά τις τιμές στη χώρα. Αναλυτές εκτιμούν ότι ισχυρό πλήγμα θα δεχθούν επίσης η GM, αλλά και η γερμανική Volkswagen.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μεγάλη εξάρτηση από την κινεζική αγορά εμφανίζουν επίσης οι όμιλοι πολυτελών αγαθών. Οι Κινέζοι καταναλωτές θα καλύπτουν το 45% της παγκόσμιας αγοράς πολυτελών αγαθών έως το 2025, όπως υπολογίζει η Bain και επομένως η «όρεξή» τους για νέες αγορές είναι καθοριστικής σημασίας.
Προς το παρόν οι πιέσεις είναι ελεγχόμενες με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν επιβράδυνση, αλλά όχι πτώση.

Naftemporiki.gr με πληροφορίες από CNN Money, CNBC

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης