Με ρεκόρ συμμετοχών από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα ξεκίνησε η Eβδομάδα Hλεκτρονικού Eμπορίου που διοργανώνει ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A.) για έκτη συνεχή χρονιά.

Η εβδομάδα εορτασμού θα διαρκέσει από τη Δευτέρα 4 έως τη Δευτέρα 11 Μαρτίου και εφέτος έχει διευρυμένες δράσεις και έντονη επικοινωνία προς τον τελικό καταναλωτή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, περισσότερα από 300 ελληνικά eShops θα προσφέρουν ελκυστικές προσφορές, ενώ παράλληλα θα γίνουν εκπαιδεύσεις σχετικά με ασφάλεια συναλλαγών, online πληρωμές, προσωπικά δεδομένα και δικαιώματα καταναλωτή από το ELTRUN.

Σημειώνεται ότι στην εβδομάδα θα συμμετάσχουν και για πρώτη φορά οι τράπεζες που θα παρέχουν επιπλέον εκπτώσεις μέσω των προγραμμάτων επιβράβευσης.

Η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου τελεί υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή & την υποστήριξη των Eltrun, Skroutz.gr, Bestprice.gr.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του ΟΠΑ, εφέτος αναμένεται περίπου τέσσερα εκατομμύρια Έλληνες να αγοράσουν online προϊόντα/υπηρεσίες, ενώ η συνολική αξία των αγορών τους εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 5 δισ. ευρώ.

Οι κορυφαίες κατηγορίες online αγορών με βάση αν πραγματοποίησαν μία τουλάχιστον αγορά μέσω Internet την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018 είναι: διαμονή σε καταλύματα (με το 50% των απαντήσεων), ταξιδιωτικές υπηρεσίες (46%), έτοιμο φαγητό (43%), ένδυση/υπόδηση (42%), εξοπλισμός Η/Υ (41%), ηλεκτρονικές συσκευές (40%), εισιτήρια για εκδηλώσεις (39%), βιβλία (37%), οικιακά είδη (36%), είδη φαρμακείου (30%), προσωπική φροντίδα (30%) και ασφάλειες (26%).

Η κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση το 2018 ήταν «παραγγελία έτοιμου φαγητού» που έφθασε τα 500 εκατ. ευρώ σε αξία online αγορών. Αυτό οφείλεται στη σοβαρή πλέον συνήθεια για online παραγγελία έτοιμου φαγητού (το 50% των online αγοραστών παραγγέλνει φαγητό/καφέ όταν είναι στο σπίτι και το 30% όταν βρίσκεται στη δουλειά), στις νέες διατροφικές συνήθειες των millennials, στις σημαντικές επενδύσεις σε ψηφιακές υπηρεσίες που έκαναν οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου «food-to-go», αλλά και στα αποτελεσματικά κανάλια διανομής και εξυπηρέτησης από μικρότερες εταιρείες.

Σύμφωνα με την έρευνα, περισσότερες από 7.000 ελληνικές εταιρείες θα λειτουργούν πλέον οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης, εκ των οποίων τα 2/3 είναι μεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις (με απασχόληση πάνω από 10 άτομα) και το 1/3 είναι μικρές δυναμικές εταιρείες με κύριο κανάλι πώλησης το ψηφιακό.

Η περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών ψηφιακών επιχειρήσεων επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι το 85% των online αγοραστών κάνει πλέον πάνω από το 80% των online αγορών του από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη, αφού το 2016 μόνο το 60% των καταναλωτών είχε την αντίστοιχη συμπεριφορά.

Εξάλλου, περισσότερες από 5.000 ελληνικές επιχειρήσεις κάνουν πλέον τις προμήθειες/αγορές τους ηλεκτρονικά, ενώ τουλάχιστον 25.000 ελληνικές επιχειρήσεις ήδη διακινούν ετησίως πάνω από 25 εκατομμύρια Β-Β τιμολόγια ηλεκτρονικά κυρίως μέσω service providers που προσφέρουν τις σχετικές υπηρεσίες ασφαλούς διακίνησης των σημαντικών αυτών παραστατικών μεταξύ εμπορικών εταίρων.

Μάλιστα, 1.000 εξ αυτών των εταιρειών, λόγω του μεγάλου μεγέθους τους, παίζουν έναν ρόλο «κόμβου» εμπλέκοντας προμηθευτές και πελάτες τους στα αρχικά στάδια του οργανωμένου Β-Β ηλεκτρονικού επιχειρείν. Με βάση απόφαση της ΑΑΔΕ η ηλεκτρονική τιμολόγηση είναι υποχρεωτική από 1-1-2020 για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης