“Μέσα από το βλέμμα” 132 διευθυνόντων συμβούλων από τον ασφαλιστικό κλάδο καταγράφονται από την παγκόσμια έρευνα Global Insurance CEO Outlook της KPMG οι αλλαγές στη συγκεκριμένη αγορά, οι προοπτικές, αλλά και οι κίνδυνοι, που ελλοχεύουν.

Καθώς οι ανάγκες των πελατών συνεχώς αλλάζουν, οι προσδοκίες αυξάνονται και το ανταγωνιστικό τοπίο εξελίσσεται, οι ασφαλιστές κατανοούν ότι τα παλαιότερα μοντέλα λειτουργίας τους δεν είναι πλέον κατάλληλα. Το μέλλον της ασφάλισης έγκειται στην επίτευξη της βαθύτερης κατανόησης του πελάτη, της λειτουργικής αρτιότητας, της ευφυούς αυτοματοποίησης, καθώς επίσης και της προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της βιομηχανίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ασφαλιστές γνωρίζουν ότι πρέπει να εξετάζουν όλο και περισσότερο τις μελλοντικές πλατφόρμες που δημιουργούνται και να αναπτύξουν σχέδια μετασχηματισμού, τα οποία να επεκτείνονται σε όλες τις υπηρεσίες. Όπως υπογραμμίζεται από τα στελέχη της έρευνας, η επιτυχία τους εξαρτάται από το να ανταποκρίνονται περισσότερο και να γίνουν ταχύτεροι στην εισαγωγή προϊόντων, καθώς επίσης και να χτίζουν αποτελεσματικές εταιρικές σχέσεις.

Ακολουθούν μερικά κύρια σημεία από την έρευνα 2019 Global Insurance CEO Outlook:

– Η κλιματική αλλαγή δημιουργεί συνθήκες πολλαπλών κινδύνων

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι CEOs του ασφαλιστικού κλάδου καταδεικνύουν την κλιματική αλλαγή ως τον μεγαλύτερο κίνδυνο για την ανάπτυξη της επιχείρησής τους, μαζί με τους κινδύνους σε επίπεδο τεχνολογίας, εδαφικότητας (territorial), κυβερνοασφάλειας και λειτουργικότητας να ακολουθούν με μικρή διαφορά.

– Αποσύνδεση από την καινοτομία

Στην πλειονότητά τους (85%) οι CEOs του ασφαλιστικού κλάδου πιστεύουν ότι, στις σημερινές συνθήκες της αγοράς απαιτείται κουλτούρα «ταχείας αποτυχίας», ώστε να εμπεδώνονται γρήγορα τα διδάγματα από αυτές. Το 56%, μάλιστα, θεωρεί ότι η κουλτούρα αυτή υπάρχει ήδη στην επιχείρησή τους.

– Κυβερνοασφάλεια για καινοτομία

Ο κίνδυνος του κυβερνοχώρου εξακολουθεί να βρίσκεται υψηλά στην ατζέντα των CEOs του ασφαλιστικού χώρου. Το 2019, μεγαλύτερο ποσοστό CEOs (67% έναντι 57% το 2018) κατατάσσουν υψηλότερα στις προτεραιότητές τους την κατάρτιση μιας ισχυρής στρατηγικής κυβερνοασφάλειας, ώστε να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη με τους βασικούς stakeholders, ενώ στην πλειονότητά τους (74%) θεωρούν την ασφάλεια των πληροφοριών ως καθοριστικό παράγοντα της ευρύτερης στρατηγικής καινοτομίας τους.

– Κεφαλαιουχικές επενδύσεις

Όταν τους ζητήθηκε να θέσουν προτεραιότητες ανάμεσα στην αγορά νέων τεχνολογιών και στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού τους για ενίσχυση της ανθεκτικότητας της επιχείρησής τους, οι CEO προτίμησαν την τεχνολογία σε αναλογία 2:1 (71% έναντι 29%).

– Η Τεχνητή Νοημοσύνη έρχεται στο επίκεντρο

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) απασχολεί τους CEOs του ασφαλιστικού κλάδου, αλλά μόνο το 14% έχουν υλοποιήσει προγράμματα ΑΙ και αυτοματοποίησης. Ένα επιπλέον 33% βρίσκεται ακόμη σε πιλοτικό στάδιο, ενώ το 53% παραδέχεται ότι έχει υλοποιήσει περιορισμένα έργα ΑΙ. Το 67% των CEOs, ωστόσο, πιστεύει ότι η υιοθέτηση της ΑΙ και της αυτοματοποίησης θα έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις από όσες θα καταργηθούν.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης