Την περιρρέουσα φημολογία που θέλει την ακύρωση του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού διέψευσε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, κατά την αποψινή ακρόαση στην Επιτροπή δημοσίων επιχειρήσεων, τραπεζών, οργανισμών κοινής ωφελείας και φορέων κοινωνικής ασφάλισης  του Προέδρου του Δ.Σ. και του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας, Γεωργίου Κωνσταντόπουλου και Κωνσταντίνου Κουτσούκου.

«Η συζήτηση για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού είναι ένα θέμα που έχει ξεκινήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Η παραχώρηση και αυτό είναι βούληση της κυβέρνησης, θα προχωρήσει, διότι έχει καθυστερήσει πολύ, αν και υπάρχουν πολλα ερωτηματικά για τον τρόπο με τον οποίο έχει σχεδιαστεί αυτή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με δεδομένο ότι σήμερα βρισκόμαστε στη β’ φάση κι έχει γίνει η προεπιλογή των υποψηφίων, θα εξακολουθήσουμε να κάνουμε βελτιωτικές παρεμβάσεις, ώστε επιτέλους η παραχώρηση να προχωρήσει και να μην βλέπουμε τις εκθέσεις εποπτείας της Κομισιόν να επιπλήττουν τη χώρα για όσα δεν έχουν γίνει, όπως οι πιστοποιήσεις των σηράγγων και οι επιδιορθώσεις των γεφυρών» σημείωσε.

Ανέφερε ακόμη ότι η Εγνατία Οδός αποτελεί το μεγαλύτερο asset που έχει το ελληνικό Δημόσιο. Γι’ αυτό, όπως είπε, η ιδιωτικοποίησή της θα πρέπει να γίνει με στόχο την εξασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.

Σχετικά με τα διόδια στην Εγνατία Οδό, ο κ. Καραμανλής είπε ότι το υπουργείο Υποδομών δεν είναι αρνητικό στην τοποθέτησή τους, αλλά το ζήτημα θα πρέπει να εξεταστεί καλύτερα. Κι αυτό επειδή, ενώ στο σχεδιασμό ο σχεδιασμός της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, το 2014, προέβλεπε 13 μετωπικούς σταθμούς και άλλους πέντε κάθετους, η ΚΥΑ που έχουν υπογράψει οι κ. κ. Τσακαλώτος και Σπίρτζης προσθέτει ακόμη 20 σταθμούς, αυξάνοντας τις τιμές των διοδίων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Το μέσο κόστος, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, από 3,5 cents ανά χιλιόμετρο, αυξάνεται σε περισσότερο από 5 cents ανά χιλιόμετρο» σημείωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε, σε άλλη αποστροφή της ομιλίας του, ότι “η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρότι τοποθέτησε τους επιπρόσθετους σταθμούς διοδίων, κανένας από αυτούς δεν έχει λειτουργήσει”.

Είπε ότι η χρέωση των διοδίων είναι πολύ ακριβή, παραθέτοντας ως παράδειγμα τη διαδρομή από την Ηγουμενίτσα μέχρι το Αρδάνιο, που κοστίζει σήμερα 17,40 ευρώ.  Αν λειτουργήσουν όλοι οι σταθμοί, που προβλέπονται, με χρέωση 3,5 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο, η διαδρομή θα κοστίζει 29,10 ευρώ και όταν αυξηθεί η χρέωση στα 5 cents, το κόστος θα αυξηθεί στα 41,50 ευρώ. “Αυτό δείχνει ότι η μελέτη για τα διόδια έγινε με προχειρότητα” τόνισε και προανήγγειλε, εμμέσως, αλλαγές.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ακόμη ότι τα τελευταία χρόνια η εταιρεία απαξιώθηκε. Κι αυτό διότι “είδαμε τη φυγή άξιων στελεχών της εταιρείας προς τον ιδιωτικό τομέα ή της μετάταξης σε άλλους οργανισμούς”. Με στόχο, όπως πρόσθεσε, την προσέλκυση των ικανών στελεχών στην εταιρεία, προτείνονται ο για τη θέση του Προέδρου του Δ.Σ. ο κ. Κωνσταντόπουλος και για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου ο κ.  Κουτσούκος.

Από την πλευρά του ο κ. Κωνσταντόπουλος ανέφερε ότι στόχος του είναι να προσδώσει αξία και υπεραξία στην Εγνατία Οδό, επαναπροσδιορίζοντας στόχους και δίνοντας ένα καινούργιο όραμα στους εργαζόμενους, με βασική πυξίδα, μεταξύ άλλων, τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας.  

“Η εξωστρέφεια και η υψηλή τεχνογνωσία της εταιρείας θα βρει πρόσφορα έδαφος σε γειτονικές χώρες. Έζησα στην εταιρεία μου να βλέπω να φεύγουν τα καλύτερα στελέχη και να πηγαίνουν στο εξωτερικό […] Θέλω να πιστεύω ότι θα φέρουμε πίσω στην Εγνατία Οδό τα καλύτερα στελέχη που έφυγαν” σημείωσε.

“Η Εγνατία Οδός βρίσκεται σε ένα τέλμα. Είναι λυπηρό ένας δημόσιος οργανισμός που έχει τέτοιες δυνατότητες να φτάνει τους υπαλλήλους και το στελεχιακό δυναμικό σε κατάσταση απόγνωσης. Αυτός ήταν και ο μεγαλύτερος λόγος που ήθελα να ασχοληθώ με την εταιρεία” ανέφερε ο κ. Κουτσούκος.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης