Την απόφαση της Γαλλίας να προχωρήσει στη φορολόγηση των μεγάλων ψηφιακών επιχειρήσεων, χωρίς να περιμένει μια ευρωπαϊκή συναίνεση επί του θέματος, δηλώνει με συνέντευξή του στην εφημερίδα της Κυριακής (JDD ) ο Γάλλος υπουργός οικονομικών Μπρούνο Λεμέρ.

Τέσσερις μήνες πριν από τις ευρωεκλογές, η Γαλλία ξεκινάει, έστω και μόνη, τον φορολογικό πόλεμο κατά των «G.A.F.A» (Google, Apple, Facebook, Ammazon και άλλων).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τον υπουργό, ένα «ειδικό νομοσχέδιο» πρόκειται να παρουσιασθεί εντός των ημερών στο υπουργικό συμβούλιο, με στόχο να ψηφισθεί από τη Βουλή μέσα στο Φεβρουάριο.

Με το νομοσχέδιο, θα φορολογούνται οι επιχειρήσεις που θα παρουσιάζουν έναν τζίρο 750 εκατ. ευρώ σε παγκόσμιο επίπεδο και 25 εκατ. ευρώ εντός της Γαλλίας.

«Εάν δεν πληρούνται και τα δύο αυτά κριτήρια, δεν θα γίνεται φορολόγηση» εξηγεί ο υπουργός.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η φορολογία θα ισχύσει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2019, το δε ποσοστό φορολόγησης θα εξαρτάται από τον τζίρο, με ανώτατο όριο 5%.

Σύμφωνα πάντα με τον υπουργό, η εν λόγω φορολογία θα μπορούσε να δώσει στη Γαλλία γύρω στα 500 εκατ. ευρώ για το 2018.

Οι δυσκολίες για την επίτευξη μιας ευρωπαϊκής συναίνεσης οφείλονται στις αντιρρήσεις ορισμένων χωρών όπως της Ιρλανδίας, της Δανίας και της Σουηδίας που δεν συμφωνούν ακόμα και για ένα φόρο 3%.
Επ’ αυτού προστίθενται και οι δισταγμοί της Γερμανίας, για το φόβο των αμερικανικών αντιποίνων κατά της αυτοκινητοβιομηχανίας της.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης