Βελτιώθηκε η εμπιστοσύνη στην οικονομία της Ευρωζώνης τον Μάρτιο, σε επίπεδο προ πανδημίας, καθώς οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές εναποθέτουν τις ελπίδες τους στη ροή των εμβολιασμών για τη στήριξη της ανάκαμψης.

Ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος της Κομισιόν σημείωσε άνοδο στις 101 μονάδες, υπερβαίνοντας όλες τις εκτιμήσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το κλίμα βελτιώθηκε σε όλους τους τομείς της οικονομίας και ήταν ιδιαίτερα ισχυρό στη Γερμανία, το μεγαλύτερο μέλος της περιοχής.

Αύξηση παρουσίασαν και οι προσδοκίες για την απασχόληση.

Τα στοιχεία ενισχύουν τις ενδείξεις ότι επιχειρήσεις και καταναλωτές αλλάζουν σελίδα σε μια πολύ δύσκολη αρχή του έτους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αν και η βραδεία διαδικασία των εμβολιασμών και τα παρατεταμένα lockdowns έχουν επανειλημμένως πιέσει προς τα πίσω την ανάκαμψη της οικονομίας και οι οικονομολόγοι προειδοποιούν ότι χρειάζεται προσοχή, η προοπτική μιας γενναιόδωρης υποστήριξης ενισχύει την εμπιστοσύνη.

Το ταμείο ανάκαμψης των 750 δισ. ευρώ της Ευρώπης είναι πιθανό να ενισχύσει την οικονομία στο β΄ εξάμηνο και η ΕΚΤ έχει υποσχεθεί να διασφαλίσει σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά να πάρουν τη χρηματοδότηση που χρειάζονται με ευνοϊκούς όρους.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η οικονομία της Ευρωζώνης συρρικνώθηκε 1% στο α΄ τρίμηνο και ότι θα αναπτυχθεί 2% σε καθένα από τα επόμενα δύο τρίμηνα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης