Ernst & Young: "Κλειδί" για την ευέλικτη ανάπτυξη των ασφαλιστικών εταιρειών αποτελούν η τεχνολογία και η καινοτομία

Ernst & Young: "Κλειδί" για την ευέλικτη ανάπτυξη των ασφαλιστικών εταιρειών αποτελούν η τεχνολογία και η καινοτομία
"Κλειδί" για την ευέλικτη ανάπτυξη των ασφαλιστικών εταιρειών αποτελούν η τεχνολογία και η καινοτομία, όπως προκύπτει από τη νέα παγκόσμια έκθεση της Ernst & Young, EY Insurance Outlook 2019.

Σύμφωνα με την EY, ενώ οι ασφάλειες ζωής, περιουσιακών στοιχείων και ατυχημάτων (property and casualty - P&C) επιδεικνύουν υποτονικούς ρυθμούς ανάπτυξης παγκοσμίως, οι λοιποί κλάδοι ασφάλισης καταγράφουν σημαντικά υψηλότερες επιδόσεις στις αγορές της Αμερικανικής Ηπείρου και της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού.

Οι ασφαλιστές ζωής αντιμετωπίζουν προκλήσεις ανάπτυξης παγκοσμίως, εξαιτίας ρυθμιστικών θεμάτων, απαρχαιωμένων μεθόδων διανομής και έλλειψης σχετικών και σύγχρονων προϊόντων που να ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών.

Προκειμένου να αντιμετωπιστούν αυτές οι προκλήσεις, η έκθεση της EY προτείνει συγκεκριμένες στρατηγικές και ενέργειες τακτικής, μεταξύ των οποίων: η επέκταση της αξίας του προϊόντος στην κατεύθυνση της οικονομικής ευημερίας, η συνεργασία με εταιρείες InsurTech για ευρύτερη προσβασιμότητα, και ο ψηφιακός μετασχηματισμός για να υποστηρίξουν την καινοτομία και να εισέλθουν πιο γρήγορα στην αγορά, ενώ οι επιχειρήσεις του κλάδου πρέπει να καινοτομούν και να αναπτύσσουν νέα προϊόντα, αντί απλά να συμμορφώνονται.

Η έκθεση της EY προτείνει, μεταξύ άλλων, τις εξής προτεραιότητες για τις επιχειρήσεις του κλάδου, προκειμένου να προωθήσουν περαιτέρω την ανάπτυξη και την κερδοφορία τους:

1. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αποτελεί πλέον απλή επιλογή, αλλά αναγκαία προϋπόθεση για τη βελτιστοποίηση του κόστους και τις επενδύσεις σε σύγχρονες και καινοτόμες ιδέες.

Οι σημερινές έντονες πιέσεις στα περιθώρια κέρδους σημαίνουν ότι η αποδοτικότητα του κόστους, ένας διαρκής στόχος για όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες, είναι πιο σημαντική από ποτέ.

Οι ασφαλιστές θα πρέπει να σχεδιάσουν με προσοχή λειτουργικά μοντέλα και να χρησιμοποιήσουν τεχνολογίες, οι οποίες θα μπορούν να αποδώσουν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα βελτιώσεις κόστους και αποδόσεων. Η έκθεση προσδιορίζει τις κορυφαίες τεχνολογίες, τις οποίες μπορούν να εξετάσουν οι ασφαλιστές, για τα προγράμματα μετασχηματισμού τους:

- Blockchain για ταυτοποίηση, αναδοχή και απόδοση απαιτήσεων.

- IoT για ακριβείς πολιτικές αναδοχής με τη χρήση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, και τη μείωση ή την εξάλειψη απαιτήσεων, χρησιμοποιώντας συναφείς υπηρεσίες.

- Τεχνητή νοημοσύνη, για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών με αποτελεσματικό τρόπο, και για τον εξορθολογισμό της διαχείρισης απαιτήσεων, ειδικότερα για απλούστερες περιπτώσεις (π.χ. ζημιές αυτοκινήτου).

2. Διανομή: ο ανθρώπινος και ο ψηφιακός παράγοντας μαζί. Ωθούμενοι από τις εμπειρίες τους σε άλλους κλάδους, οι πελάτες αναμένουν να αυξήσουν τις συναλλαγές τους με τις ασφαλιστικές εταιρείες μέσω άμεσων, αλλά και διαδικτυακών μέσων, τα οποία διαθέτουν πλεονεκτήματα, καθώς εξασφαλίζουν αυξημένη διαφάνεια και καλύτερη εμπειρία.

Επιπλέον, η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι πελάτες αναζητούν συμβουλές από τους ειδικούς, πριν λάβουν σημαντικές επενδυτικές αποφάσεις. Στην Αμερικανική Ήπειρο και την Ευρώπη, πολλοί ασφαλιστές επενδύουν στον τομέα του InsurTech, για να βελτιώσουν τη διανομή και να βελτιστοποιήσουν τα κόστη.

Οι ασφαλιστές πολλές φορές δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις, αφενός του ρόλου που καλούνται να διαδραματίσουν σε ένα οικοσύστημα, το οποίο αναπτύσσεται με βάση τις αναδυόμενες τεχνολογίες, και, αφετέρου, του τρόπου συνεργασίας με τις InsurTech.

H έκθεση διαπιστώνει ότι επιτακτική προτεραιότητα για τους ασφαλιστές είναι να αποφασίσουν ποιες ικανότητες θα πρέπει να κατέχουν και να διαχειρίζονται οι ίδιοι, και ποιες να αναθέτουν σε τρίτους. Επιπλέον, οι ασφαλιστές πρέπει να ψηφιοποιήσουν τις απαρχαιωμένες εμπειρίες των πελατών τους και να αναπτύξουν μια βελτιωμένη πρόταση, που θα συμπληρώνεται από νέες συμβουλευτικές υπηρεσίες, οι οποίες θα ενισχύουν περαιτέρω την εμπιστοσύνη των πελατών.

3. Το κλειδί για τους ασφαλιστές ζωής: οικονομική ευημερία, όχι μόνο ασφάλιση.

Οι σημερινοί καταναλωτές αγοράζουν λιγότερες ασφάλειες ζωής και λιγότερες συνταξιοδοτικές παροχές σε σχέση με το παρελθόν. Η μετατόπιση των προτιμήσεων των καταναλωτών είναι ο βασικός καθοριστικός παράγοντας για αυτές τις αλλαγές - με τις νεότερες γενιές, για παράδειγμα, να είναι λιγότερο διατεθειμένες να μεγιστοποιήσουν τον πλούτο τους (π.χ. με επενδύσεις στην ασφάλιση), προτιμώντας, αντ' αυτού, να επενδύσουν σε εμπειρίες, όπως ταξίδια και αναψυχή.

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 22 Ιανουαρίου 2019, 13:50