Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής το 1ο εξάμηνο του 2018, οι εξαγωγές των προϊόντων της ελληνικής βιομηχανίας αλουμινίου, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται ο βωξίτης και η αλουμίνα, ξεπερνούν το 5% των συνολικών εμπορευματικών εξαγωγών της χώρας.

Έτσι ο κλάδος, που είναι ιδιαίτερα γνωστός και ανταγωνιστικός στις διεθνείς αγορές, κατατάσσεται, ανάμεσα στους 99 κωδικούς της συνδυασμένης ονοματολογίας, ως:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

• Ο δεύτερος πιο εξαγωγικός με αξία εξαγωγών 862,5 εκατ.€ περίπου, μετά τον κωδικό των ορυκτών καυσίμων, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 7% περίπου σε σχέση με το 1ο εξάμηνο 2017 και

• Ο δεύτερος με το καλύτερο εμπορικό ισοζύγιο, 320 εκατ.€ περίπου, μετά τον κωδικό των παρασκευασμένων λαχανικών, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο 2017.

Λαμβάνοντας δε υπόψη τον βωξίτη και την αλουμίνα η αξία των συνολικών εξαγωγών του ελληνικού κλάδου αλουμινίου ανέρχεται στα 931,8 εκατ.€ και το εμπορικό ισοζύγιο στα 372,3 εκατ.€. Η αξία των συνολικών εξαγωγών του κλάδου κατανέμεται ως εξής:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τέλος όσον αφορά τον υποκλάδο της διέλασης αλουμινίου (αρχιτεκτονικά και βιομηχανικά προφίλ) οι πωλήσεις κατά το 1ο εξάμηνο του 2018, παρουσιάζουν στην εγχώρια αγορά αύξηση 16% και στις εξαγωγές αύξηση 18% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο 2017.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης