Αύξηση 0,2% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο φέτος από αύξηση 0,9% τον Ιανουάριο και έναντι αύξησης 0,6% τον Φεβρουάριο πέρυσι.

Σε ετήσια σύγκριση (Φεβρουάριος 2020 προς Φεβρουάριο 2019), οι κυριότερες ανατιμήσεις καταγράφηκαν σε: νωπά φρούτα (12,6%), μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (11,5%), αρνί-κατσίκι (8,6%), νωπό γάλα πλήρες (6%), αλλαντικά (5,8%), χοιρινό (5,3%), καύσιμα-λιπαντικά (5%), φαρμακευτικά προϊόντα (4,5%), ασφάλιστρα οχημάτων (1%), αυτοκίνητα (0,7%) και μοσχάρι (0,7%).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στον αντίποδα, οι κυριότερες μειώσεις τιμών αφορούσαν σε: φυσικό αέριο (27,5%), πατάτες (13,2%), χυμούς φρούτων (8,8%), καφέ-κακάο-τσάι (7,8%), έλαια-λίπη (7,4%), ζάχαρη-σοκολάτες-παγωτά (4,4%), αυγά (3,4%), πετρέλαιο θέρμανσης (2,6%), ψάρια (1,9%) και ψωμί-δημητριακά (1%).

Μεταξύ Φεβρουαρίου και Ιανουαρίου φέτος, καταγράφηκαν ανατιμήσεις, μεταξύ άλλων, σε: μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (9,8%), πουλερικά (3,1%), νωπά λαχανικά (2,6%), νωπά φρούτα (1,5%), νωπά ψάρια (1,2%) και αυτοκίνητα (0,5%). Αντίθετα οι κυριότερες μειώσεις τιμών ήταν σε: φυσικό αέριο (8,3%), πετρέλαιο θέρμανσης (5,3%), αρνί-κατσίκι (5,2%), γιαούρτι (2,2%), καύσιμα-λιπαντικά (1,9%), ελαιόλαδο (1,8%), χοιρινό (1,3%) και υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας (0,8%).

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 0,2% τον Φεβρουάριο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

*1,5% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

*3,4% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, αυτοκίνητα.

*0,5% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

*0,6% στην ομάδα «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

*0,1% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, ψάρια (γενικά), αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, χυμούς φρούτων.

Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: μοσχάρι, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, αλλαντικά, γάλα νωπό πλήρες, νωπά φρούτα.

*0,3% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

*0,2% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

*1,2% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, ηλεκτρισμό.

*0,7% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

*0,7% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

*1,2% στην ομάδα «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.

*1,2% στην ομάδα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.

Παράλληλα, ο γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 0,5% τον Φεβρουάριο 2020 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2020, έναντι αύξησης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 0,4% τον Φεβρουάριο εφέτος από αύξηση 1,1% τον Ιανουάριο και έναντι αύξησης 0,8% τον Φεβρουάριο 2019. Μεταξύ Φεβρουαρίου και Ιανουαρίου εφέτος, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε μείωση 0,4%, έναντι αύξησης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης