Όταν η Μαζική Περιέργεια συνεχίζει το Έργο τού Θύτη.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γράφει ο Γιώργος Μιχάλακας

 

*** Είναι από τις ειδήσεις που συγκλονίζουν την Κοινωνία:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Επίθεση με βιτριόλι δέχθηκε γυναίκα στην Καλλιθέα».

 

Έχουν περάσει αρκετές ημέρες από το αποτρόπαιο συμβάν,

αλλά το σοκ αυξάνεται αντί να μειώνεται·

αυτή η εξαιρετικώς βίαιη και απάνθρωπη ενέργεια

αποτελεί πολύπτυχη κοινωνική ηθογραφία

που δυσκολεύεσαι να τη συνειδητοποιήσεις στο απόλυτο εύρος της.

Βεβαίως, δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία,

ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση το κυρίαρχο στοιχείο είναι ο Σεξισμός.

 

Από τις πρώτες στιγμές που το γεγονός είδε το φως τής δημοσιότητας,

αρκούσε η λεπτομέρεια πως το θύμα είναι γυναίκα (και δη, 34χρονη), 

ώστε να προβούμε στην ενστικτώδη ετυμηγορία

ότι επρόκειτο για υπόθεση που είχε ως κίνητρό της την «ερωτική αντιζηλία».

Όχι, δεν επρόκειτο για αυθαίρετη προσέγγιση,

καθώς η Στατιστική τής Εγκληματολογίας πιστοποιεί

ότι τέτοια περιστατικά έχουν -στην πλειοψηφία τους- ως αφετηρία το Πάθος

και τα συμπαρομαρτούντα του

(όπου «συμπαρομαρτούντα», εν’ προκειμένω,

ο Εγωϊσμός, η Διεκδίκηση και η Εκδίκηση).

 

Πολύ γρήγορα, ο Σεξισμός γιγαντώθηκε.

Τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων και οι ιστοσελίδες προέβαλαν ένα βίντεο

όπου καταγραφόταν η κοπέλα λίγο πριν δεχθεί τη φριχτή επίθεση·

και ναι μεν καλυπτόταν το πρόσωπό της,

αλλά φαινόταν πεντακάθαρα η εντυπωσιακή σιλουέτα της.

Μία ψηλή, λεπτή, ξανθιά, σέξι γυναίκα.

 

*** Η Μαζική Περιέργεια εχτύπησε κόκκινο·

τα κανιβαλικά χαρακτηριστικά της εκτοξεύθηκαν στην επιφάνεια,

το Φαντασιωσικό τής Μάζας βρήκε πρόσφορο έδαφος

να αναπτύξει την αρρωστημένη αναλγησία του.

Η Συνωμοσιολογία στα καλύτερά της·

η δράστις ήταν σίγουρα κάποια απατημένη σύζυγος

ή κάποια ηττημένη ερωμένη.

Το ανθρωποφαγικό κομμάτι τού πληθυσμού φλεγόταν πλέον να εμάθαινε

την πρότερη εικόνα τού νυν κατεστραμμένου προσώπου·

όπερ και εγένετο.

 

Το Σύστημα επετέθη στη δύσμοιρη κοπέλα

σπιλώνοντας με όλους τούς μηχανισμούς του την ιδιωτικότητά της·

φωτογραφίες με το πρόσωπό της, δημοσιευμένες κατά κόρον στο Διαδίκτυο,   

φωτογραφίες «κλεμμένες» από τούς λογαριασμούς της στα «Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης» 

(όπου καλυπτόταν ξανά το πρόσωπό της, 

αλλά αναδεικνυόταν το καλλίγραμμο κορμί της),

καθώς και πληροφορίες όπως η συμμετοχή της στο τηλεπαιχνίδι «Deal»

που επέτειναν την «εσάνς Κοσμικότητας».  

 

Μιλάμε για «Δημοσιογραφικό Μεταίχμιο»

που μάς καλεί όλους να σκεφτούμε το ερώτημα

«Πού τελειώνει η Ενημέρωση και πού αρχίζει η Ασέβεια;».

Ο καθείς, βεβαίως, με βάση το προσωπικό αξιακό του σύστημα,

θα δώσει και ανάλογη απάντηση.

 

*** Μια γυναίκα έριξε βιτριόλι στο πρόσωπο μίας άλλης γυναίκας.

Η «Καταστροφή τής Εικόνας».

Ιδίως στη ναρκισσιστική εποχή που ζούμε,

ιδίως στην εποχή

όπου η «Selfie» και το «Instagram» έχουν αναχθεί σε υπέρτατο «Lifestyle»,

μιλάμε για πράξη που αγγίζει τα όρια τής (ψυχικής) Δολοφονίας.

 

Η παθούσα αρνείται ότι επρόκειτο για πράξη που είχε ως κίνητρο την Ερωτική Αντιζηλία

και θεωρεί πως η δράστις προέρχεται από το επαγγελματικό της περιβάλλον.

Όπως και να ’χει, όποια κι αν ήταν τα ελατήρια,

σε αυτήν την εγκληματική επίθεση με το καυστικό υγρό

είναι διάχυτος ο Σεξισμός.  

Θεωρώ, λοιπόν, ότι οφείλουμε να αναλύσουμε τούτο το στοιχείο,

αν θέλουμε να γίνουμε καλύτεροι ως Κοινωνία…

 

*** Τι προσφέρει στην Ενημέρωση

η δημοσιοποίηση τού (προηγούμενου) προσώπου αυτής τής κοπέλας;

Τίποτα ουσιώδες.

Στην πραγματικότητα,

πρόκειται για αισχρή, ποταπή και τιποτένια έκφραση σεξισμού·

ένας χαμερπής σεξισμός, έμπλεος φθόνου και υφέρπουσας εκδικητικότητας.

 

Ανατρέχοντας στο παρελθόν,

θα αντλήσω το πλέον μακάβριο κρούσμα σεξισμού

που εκηλίδωσε ανεπανόρθωτα την Ελληνική Δημοσιογραφία.

Η ιστορική εφημερίδα «Έθνος» γράφει το 1987 τη «μαύρη σελίδα» της,

δημοσιεύοντας στο πρωτοσέλιδό της -οποία φρίκη-

τα έντεκα συναρμολογημένα μέλη τού ακέφαλου πτώματος

τής πανέμορφης 18χρονης Ζωής Φραντζή,

την οποία είχε τεμαχίσει και πετάξει στα σκουπίδια ο «σύζυγός» της.

 

Μιλάμε για το πιο εκκωφαντικό αρνητικό παράδειγμα,

το οποίο διατυμπανίζει

ότι η «Πυξίδα τής Δημοσιογραφίας» οφείλει να μη δείχνει στη… «Μαγνητική Βορά»

(σε απλά Ελληνικά,

η Ενημέρωση οφείλει να σέβεται τον Πόνο

και να μην τον παραδίδει ως βορά στη Μάζα

που διαχρονικά μαγνητίζεται από τη Σαρκοφαγία).

 

Είναι τεράστιο λάθος να θεωρούμε ότι ο Σεξισμός είναι επίκτητο χαρακτηριστικό

ή να τον συνδέουμε -αποκλειστικώς ή ως επί το πλείστον- με ένα φύλο· 

ο Σεξισμός είναι αρχετυπική και ενστικτώδης διαδικασία,

είναι άφυλος (για την ακρίβεια, είναι πάμφυλος),

είναι η κάθε εσκεμμένη κινητοποίηση τού Ορμέμφυτου,

αλλά και κάθε ενέργεια που έχει έμφυλα χαρακτηριστικά ή κίνητρα.

 

Ως εκ τούτων,

εφ’ όσον μπορέσουμε να αναγνωρίσουμε και να εμπεδώσουμε

ότι ο Σεξισμός είναι σύμφυτος με τη Λίμπιντο,

θα αυξήσουμε αυτομάτως τις πιθανότητες

να μην τον εκφράζουμε με τρόπους που εκπέμπουν Ασέβεια, Κυνισμό, Απανθρωπιά, Κανιβαλισμό.

 

*** Συνάμα, ΚΑΙ η Περιέργεια είναι Αρχετυπικό Στοιχείο τής Ζωής

(αυτό δεν ισχύει μόνο για το Ανθρώπινο Είδος,

αλλά και για κάθε ενσυνείδητο οργανισμό).

 

Έχουμε, λοιπόν, δύο βασικές μορφές Περιέργειας:

Η μία είναι ψυχρή, στυγνή, ανάλγητη,

σχεδόν τασσόμενη με τον Θύτη

και ενίοτε επικαλυπτόμενη από δήθεν ενδιαφέρον για το Θύμα. 

Η άλλη μορφή Περιέργειας είναι ανθρώπινη, συναισθηματική

και κινείται στις παρυφές τού Ενδιαφέροντος·

μάλιστα,

συχνά κατακτά την κορυφή του,  

και τότε είναι που μετατρέπεται σε Αλληλεγγύη.

 

*** Συνελόντι ειπείν,

υπάρχει μία ισόβια λεπτή διαχωριστική γραμμή,

η οποία -πάντα κατά περίπτωσιν-

ορίζει μέχρι πού είναι ηθικό να εκφράζουμε την Περιέργεια και τον Σεξισμό.

 

Αυτή είναι η Πραγματική Ηθική,

αυτή είναι η ασφαλιστική δικλείδα που μάς ορίζει

ότι το πρόσωπο τής καθαρίστριας Κούνεβα και το πρόσωπο τής 34χρονης καλλονής,

είναι ακριβώς το ίδιο πρόσωπο.

Είναι το Πρόσωπο που οφείλουμε ως Κοινωνία να προστατεύ(σ)ουμε

και -ως ελάχιστη έκφραση συμπαράστασης-

να γινόμαστε οι ασπίδες που το προφυλάσσουν από κάθε βιτριολισμό.

 

ΥστερόΓιωργο..:

Ο Έλληνας Νομοθέτης, συστηματικά εγκληματών,

επιτρέπει εδώ και δεκαετίες να ξεμπροστιάζεται το Θύμα και να καλύπτεται ο Θύτης.

 

Αν, λοιπόν, δεν αλλάξει αυτό το κατάπτυστο πλαίσιο,

οι Αθώοι θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζονται ως «ένοχοι»

και οι Ένοχοι θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζονται ως «αθώοι».

 

Και κάτι ακόμη..:

Η αβάσταχτα σκληρή περιπέτεια που βιώνει η 34χρονη κοπέλα,

αναμφίβολα προκαλεί σοκ·

ένα σοκ που επιτείνεται, 

όταν σκεφτούμε πώς μπορεί να αλλάξει η ζωή από τη μια στιγμή στην άλλη

(εν’ προκειμένω, προς το χειρότερο)

και κορυφώνεται στο άκουσμα τής είδησης

ότι έως σήμερα οι γιατροί απαγορεύουν σε αυτήν τη δύσμοιρη γυναίκα

να κοιτάξει το πρόσωπό της στον καθρέφτη.

 

Η τραγική σημειολογία είναι,

ότι και η κοινωνία μας αρνείται συστηματικά να κοιταχτεί στον καθρέφτη.

Ελλάς: Θύτις και Θύμα Αυτο-Βιτριολισμού.

 

Γιώργος Μιχάλακας

Αλήτης -αλλά όχι ρουφιάνος- Δημοσιογράφος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης