*** Είναι στιγμές που βλέπεις κάτι στην τηλεόραση

και αισθάνεσαι να μολύνεται η προσωπική σου αισθητική·

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

όταν, δε,

μιλάμε για ένα σποτάκι που επιχειρεί να παραγάγει κοινωνικό μήνυμα,

εκεί πλέον μιλάμε για πλήγμα στη Δημόσια Αισθητική.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

*** Πολύς ντόρος έγινε τις τελευταίες ημέρες γύρω από τη διαφήμιση,

μέσω τής οποίας η Ελληνική Αστυνομία επεχείρησε -εν’ όψει τού Πάσχα-

να απευθυνθεί με άμεσο τρόπο στους πολίτες

και να τούς αφυπνίσει με τη φράση «Κινηθείτε με ασφάλεια».

 

Όσο και αν το κίνητρο αυτής τής προσπάθειας ήταν ευγενές,

το αποτέλεσμα είναι θλιβερό από κάθε άποψη.

Κάκιστη σκηνοθεσία, τραγικό σενάριο, ντροπιαστική ηθοποιΐα.

 

Αναρωτιέμαι (και εξοργίζομαι),

πώς αυτό το «πράμα» πήρε έγκριση από τούς αρμοδίους

προκειμένου να βγει στον «αέρα».

Βεβαίως, η απάντηση είναι αυτονόητη (και εξίσου εξοργιστική με το σποτ)·

οι υπεύθυνοι που έδωσαν το «ΟΚ.» στο εν’ λόγω παγανιστικό τερατούργημα,

προφανώς διέπονται από εφάμιλλη κακογουστιά.

 

*** Από πού να το πρωτοπιάσεις το θέμα..;

Εν’ έτει 2019,

οι αστυνομικοί παρουσιάζονται ως κατάλοιπα τής δεκαετίας τού ’50

και ως καθυστερημένα ανθρωπάκια

που -έμπλεα απελπισίας- προσπαθούν να εναρμονιστούν με την «Εποχή τού Διαδικτύου».

 

Οι δύο πρωταγωνιστές τής συγκεκριμένης διαφήμισης

καλούνται να υποστηρίξουν το -έτσι κι αλλιώς- παντελώς ανέμπνευστο σενάριο

και με την εκκωφαντική ανεπάρκειά τους

βάζουν τη δική τους σφραγίδα στην Καρικατουροποίηση τής Αστυνομίας.

Χωρίς ίχνος φυσικότητας,

επιδίδονται σε μία απελπισμένη και συνάμα απελπιστική προσπάθεια

να υποδυθούν τούς επαρχιώτες,

και καταλήγουν σε οικτρή αποτυχία.

 

Είναι τέτοια η απόγνωσή τους να πείσουν για την υποκριτική πιστότητά τους,

είναι τέτοια η άστοχη αντίληψή τους

περί μίμησης τής επαρχιώτικης εκφοράς λόγου,

που καταλήγουν να μιλούν έχοντας διάπλατα ανοιχτά τα στόματά τους

και έτσι φτάνουν να μάς αποκαλύπτουν τις κάκιστες οδοντοστοιχίες τους.

 

Καλά, ο σκηνοθέτης δεν είδε τα αποκρουστικά πλάνα;

Ο καθένας μπορεί να έχει άσχημα δόντια,

αλλά όχι και να τα μοστράρει στους τηλεθεατές υπό τη μορφή χαριεντισμού.

Τι σόϊ κοινωνική ευαισθητοποίηση θα επιτευχθεί

όταν η δημιουργία αποπνέει αηδία;

 

Τα ίδια και με το σενάριο,

που είναι θλιβερό κακέκτυπο τής πάλαι ποτέ καταπληκτικής διαφήμισης τής «Nova»

(η οποία μάς άφησε ως κληρονομιά το σλόγκαν «Πουτ δε κοτ ντάουν σλόουλι»),

ενώ διαθέτει και απομιμητικά στοιχεία

που παραπέμπουν στη μυθική σάτιρα «Δέκα Μικροί Μήτσοι» 

και συγκεκριμένα στο «κουτσαβάκι» τού αστυνόμου Φευγουλέα.

 

*** Εν’ κατακλείδι,

έχουμε να κάνουμε με μία δηθενιά χαμηλότατης αισθητικής,

η οποία άφησε παγωμένους και αμήχανους

ακόμη και τούς πιο φανατικούς υποστηρικτές των Σωμάτων Ασφαλείας.

 

Και

-παρ’ ότι ουδέποτε θυμάμαι τον εαυτό μου,

να συμφωνώ a priori με τούς ένστολους-

στην προκειμένη περίπτωση έχουν απόλυτο δίκιο οι Έλληνες αστυνομικοί,

που από την πρώτη στιγμή διαμαρτυρήθηκαν εντονότατα

για ετούτο το εξευτελιστικό σποτ.

 

*** Συνελόντι ειπείν,

το μόνο που επέτυχε αυτή η κάκιστη διαφήμιση,

είναι να ενώσει τούς πολίτες και τούς αστυνομικούς εναντίον της.

Συγχαρητήρια στο Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως (sic).

 

Ο Υπο-Κοσμικός

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης