Το φαινόμενο «Ανθή Σαλαγκούδη», η Οικογενειοκρατία και το φιάσκο τού «Survivor»

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2021, 18:18
Το φαινόμενο «Ανθή Σαλαγκούδη», η Οικογενειοκρατία και το φιάσκο τού «Survivor»

Ούτε τα προσχήματα πια...
 

*** Βρισκόταν επί καιρώ στη σκέψη μου και ήταν δρομολογημένο προς συγγραφή

ένα πόνημα με το οποίο θα κατέγραφα το φαινόμενο «Ανθή Σαλαγκούδη»

(βάζω το ονοματεπώνυμο σε εισαγωγικά,

διότι αυτή η κοπέλα είναι -άθελά της-

εκπρόσωπος τού φαντασμένου και αναξιοκρατικού τμήματος τής Κοινωνίας.

 

Όμως,

μία άκρως προκλητική, καταγέλαστη -έως και σοκαριστική- εξέλιξη

που έλαβε χώρα στο «ριάλιτι επιβίωσης» τού «Σκάϊ», 

ήρθε να επισπεύσει τη δημοσίευση τού άρθρου μου…

 

*** Με την πολυετή εμπειρία μου στα «Media»

και με την ακόμη πιο μακροχρόνια εμπειρία μου ως άνθρωπος και ως τηλεθεατής,

διαθέτω τη στοιχειώδη ικανότητα να αναγνωρίζω τη Δημοφιλία·

φυσικά, αυτή η ικανότητα δεν αποτελεί μονοπώλιό μου,

αλλά χαρακτηρίζει ένα σημαντικό και πολυάριθμο τμήμα τού πληθυσμού.

 

Όλοι εμείς, λοιπόν, μείναμε σύξυλοι, ενεοί, άναυδοι,

όταν ακούσαμε τον Γιώργο Λιανό να ανακοινώνει

ποιο άτομο είχε αναδειχθεί -βάσει τής σχετικής ψηφοφορίας-

ως το πλέον δημοφιλές για την τρέχουσα εβδομάδα

(με άμεση συνεπαγωγή την ασυλία και την εξασφάλιση τής παραμονής στο ριάλιτι).

Και το ονοματεπώνυμο αυτού τού προσώπου: Ανθή Σαλαγκούδη

 

Εν ριπή οφθαλμού,

το Διαδίκτυο επλημμύρισε από μηνύματα διαμαρτυρίας και οργής·

χιλιάδες τα σχόλια στο hashtag τού «Survivor» στο Twitter,

ενώ την «τιμητική» του εγνώρισε για μία ακόμη φορά

και το «#skai_xeftiles» που έχει μεν πολιτική αφετηρία

μα χρησιμοποιείται συχνά πλέον και σε περιπτώσεις τηλεοπτικής αδιαφάνειας.

 

Και πράγματι,

ο εν λόγω τηλεοπτικός σταθμός έχει δώσει κατά το τελευταίο διάστημα

κι άλλα δικαιώματα που παράγουν αρνητική κριτική και καχυποψία.

 

Θυμίζω -επί παραδείγματι-

ότι στο «Big Brother» διεπράχθη η -πρωτοφανής στα χρονικά- ενέργεια

να αλλοιωθεί διάλογος ανάμεσα στους συμμετέχοντες

(εξ ου και είχα δημοσιεύσει στις 10 Δεκεμβρίου το άρθρο-ρεπορτάζ με τίτλο

«ΣΚΑΝΔΑΛΟ: Η παραγωγή τού “Big Brother” αλλοιώνει διάλογο

για να ευνοήσει την αδίστακτη “Παπατζού”»

https://www.zougla.gr/media/article/skandalo-i-paragogi-tou-big-brother-alioni-dialogo-gia-na-evnoisi-tin-adistakti-papatzou).

 

Θυμίζω, επίσης,

πως προ μερικών ημερών είχε ξεσπάσει θόρυβος

και είχαν προκληθεί εντονότατα ερωτηματικά από το γεγονός,  

ότι στο «Έπαθλο Επικοινωνίας» προβλήθηκαν στους παίκτες tweets

που στην πλειοψηφία τους ήταν αλιευμένα από νεοσύστατο λογαριασμό 

με ελάχιστους followers (ήτοι, μόλις 3).  

 

Πώς η παραγωγή παρέκαμψε τα χιλιάδες εύστοχα και πολυδιαδεδομένα tweets

που έχουν γίνει με θέμα το «Survivor» και δεσπόζουν στο Διαδίκτυο;

Πώς η παραγωγή βρήκε έναν λογαριασμό μηδενικής αλληλεπίδρασης;

Πώς η παραγωγή βρήκε έναν λογαριασμό που έχει ήσσονα θέση στον μηχανισμό αναζήτησης;

Και..., ακόμη κι αν παρακάμψουμε τα προαναφερθέντα ερωτήματα,

γιατί η παραγωγή επέλεξε μεγάλο αριθμό μηνυμάτων

από αυτόν τον νεοσύστατο λογαριασμό;



 

Μία έντονη οσμή α λα «Αθανασία Νταβαρίνου» πλανιόταν ήδη στην ατμόσφαιρα.

Έτσι, υπό ετούτο το απολύτως αναξιόπιστο πλαίσιο,

φτάσαμε και στην αναγόρευση τής Ανθής Σαλαγκούδη

σε «Δημοφιλέστερη Παίκτρια».

 

*** Γιατί υπάρχει, όμως, εντονότατη αμφισβήτηση για την επίμαχη ψηφοφορία..;

 

Είναι απλό·

αυτό συμβαίνει διότι η συγκεκριμένη συμμετέχουσα δεν εμπίπτει έστω σε μία

από τις -αναμφίβολα πολλές και ενίοτε ψυχολογικώς σύνθετες- παραμέτρους

που δύνανται να προσδώσουν δημοφιλία

(χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Κάτια Ταραμπάνκο,

η οποία με την αντ-αγωνιστικότητά της και με τις ικανότητες που επέδειξε

στους στίβους μάχης τού «Survivor»,

 μετουσίωσε επί τα βελτίω την αρνητική φήμη

που δικαίως την εσυνόδευε από τη συμμετοχή της στο «Greeces Next Top Model»).

 

Η Ανθή Σαλαγκούδη δεν είναι καλή σε αγωνιστικό επίπεδο·

τουναντίον, είναι ο τελευταίος τροχός τής αμάξης.

 

Η Ανθή Σαλαγκούδη ούτε ως «character» είναι ελκυστική·

μία άχρωμη κοπέλα, με σαφές έλλειμμα αυτοπεποίθησης,

μία αφανής συμμετέχουσα

που καθ’ όλην τη διάρκεια τής παρουσίας της στο «Survivor» πηγαίνει «στα χαμένα».

Ως εκ τούτων, 

δεν είναι ο άνθρωπος που με το χιούμορ του και ως «η ψυχή τής παρέας»

θα εδύνατο να έχει δημιουργήσει μία -έστω υποτυπώδη- δεξαμενή ψηφοφόρων.

 

Η Ανθή Σαλαγκούδη δεν είναι καν ο χαρακτήρας

που θα ημπορούσε να ελκύσει και να προσποριστεί δημοφιλία

ως κομβικό πρόσωπο σε μία διαμάχη, σε ένα δίπολο.

Παρ’ ότι έχει αντιταχθεί -και μάλιστα, με γελοία επιχειρήματα-

κατά τού εξαιρετικού ανθρώπου και δημοφιλέστατου παίκτη Γιώργου Κοψιδά,

παρ’ ότι συμμετέχει σε μία ομάδα ανθρώπων

που διαβάλλει συστηματικά τον αγαπημένο ψηλό,

ακόμη και σ’ αυτό το… «μονόπλευρο δίπολο»

ο ρόλος της είναι απολύτως συμπληρωματικός και σχεδόν απαρατήρητος.

 

Τέλος,

η Ανθή Σαλαγκούδη δεν είναι καν το «θύμα»

που θα προσήλκυε τη συναισθηματική αντίδραση και την αντανακλαστική υποστήριξη.

 

Εν κατακλείδι,

η Ανθή Σαλαγκούδη είναι μία ξέθωρη σκιά,

που δεν διαθέτει την παραμικρή διαπιστωμένη απήχηση στη Συλλογική Συνείδηση.

 

Όμως…

Όμως, ακόμη και τα Ανεξήγητα έχουν εξήγηση·

άλλοτε αυτή η εξήγηση αργεί να βρεθεί και άλλοτε υπάρχει ήδη…

 

*** Έρχομαι, λοιπόν,

στην εφ’ όλης τής ύλης προσέγγισή μου για την περί ης ο λόγος…

 

Η 36χρονη Ανθή Σαλαγκούδη

είναι κόρη πρώην βουλευτή και υφυπουργού τής παρούσας κυβερνητικής παράταξης 

(επί πολλά έτη οργανωμένη κι η ίδια στο κόμμα). 

 

Συστήνεται ως δημοσιογράφος

-καθώς εσπούδασε στο «Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης»

στο «Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης»-

αλλά η πορεία της στο δημοσιογραφικό λειτούργημα

έχει χαρακτηρισθεί από δυσαναλόγως πολλές «ανοιχτές πόρτες»·

μάλιστα,

η πολυσυζητημένη πρόσληψή της στην «Ε.Ρ.Τ.» το 2012,

είχε φτάσει να συμπεριληφθεί σε άρθρο τού έγκυρου γερμανικού περιοδικού «Der Spiegel»

για τα ρουσφέτια που έκανε ο τότε πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς

σε ιδεολογικώς και κομματικώς ημετέρους του.

 

Η Ανθή Σαλαγκούδη -με την έως τότε άχρωμη πορεία-

ανέλαβε μετά από απανωτά δοκιμαστικά σε διάφορα concepts,

τον ρόλο τής (συμ)παρουσιάστριας σε δημοσιογραφική εκπομπή με τον ανεκδιήγητο τίτλο «136»

(εκ τής διευθύνσεως τού Ραδιομεγάρου,

το οποίο βρίσκεται στο νούμερο 136 τής λεωφόρου Μεσογείων).

Η αποτυχία τού εγχειρήματος ήταν παταγώδης.

 

Έκτοτε,

η Ανθή Σαλαγκούδη είναι ένα ξεθωριασμένο «δημόσιο πρόσωπο»,

με απολύτως άχρωμη, άνοστη και άοσμη περιστασιακή παρουσία·

συμπαθητική και συνεσταλμένη μεν, αδιάφορη δε.

 

*** Το πρωτεύον ενδιαφέρον που βρίσκω στο φαινόμενο «Ανθή Σαλαγκούδη»,

είναι ότι εκπροσωπεί -και μάλιστα, με το αρνητικότερο πρόσημο- την Οικογενειοκρατία.

 

Ένας άνθρωπος χωρίς αξιοσημείωτο ταλέντο και χωρίς ιδιαίτερες ικανότητες,

χαίρει σωρείας ευκαιριών λόγω τής θέσης που κατέχει η οικογένειά του στο Σύστημα.

 

Όχι, ουδέποτε θα ισχυριστώ ότι Ανθή Σαλαγκούδη είναι συνολικώς ατάλαντη·

πιστεύω ακράδαντα και πάντοτε το διατυμπανίζω,

ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν ταλέντα·

το μείζον θέμα ξεκινάει από την έλλειψη αυτογνωσίας,

αλλά και από την τοξική ένωση που δημιουργούν η Ματαιοδοξία και το Βόλεμα.

 

Η Ανθή Σαλαγκούδη είναι ΚΑΙ «θύμα», ΚΑΙ «θύτις»·

θύμα τής στρεβλής οικογενειοκρατικής αντίληψης και κουλτούρας

που επικρατεί στην εγχώρια μπανανία,

και θύτις διότι έχει επαναπαυθεί -ενδεχομένως και παραδοθεί-

στην πολυτέλεια τής Ευνοϊκής Αναξιοκρατίας.

 

Όσο κι αν έχω τη διάθεση να αντιμετωπίσω με συμπάθεια αυτήν τη γυναίκα,

όσο κι αν τη συμπονώ βλέποντάς την να ταλανίζεται από τα ίδια της τα προνόμια,

δεν γίνεται να σβήσω την «Προσωπική Ευθύνη».

 

Ως τι πήγε στο «Survivor» η Ανθή Σαλαγκούδη;

Ως τι;

Ως τι πήγε στο «ριάλιτι επιβίωσης», αφού αδυνατεί να αντεπεξέλθει στοιχειωδώς..;

Ως τι πήγε, αφού είναι ο τελευταίος τροχός τής αμάξης...;

 

Κάποιοι θα σκεφτούν (πιθανώς, όλοι το ίδιο θα σκεφτούμε),

ότι το έκανε -πρωτευόντως- «για τα φράγκα»

(και δευτερευόντως, για τη συνεπαγωγικώς χρήσιμη δημοσιότητα).

 

Δεκτό·

σε μία δύσκολη εποχή, σε μία εποχή φτωχοποίησης,

η Ανθή Σαλαγκούδη πήγε στο «Survivor» για την υψηλότατη αμοιβή

που -σύμφωνα με τις διαρροές- δίνεται στους διαγωνιζόμενους·

ποιος δεν θέλει, άλλωστε,

να βγάζει σε μία εβδομάδα τα χρήματα

που αποτελούν το ετήσιο εισόδημα ενός εργαζομένου που αμείβεται με τον βασικό μισθό.

 

Όμως, χρειάζεται και λίγη τσίπα.

Δεν γίνεται να δεχόμαστε την Ανθή Σαλαγκούδη -και την κάθε «Σαλαγκούδη»-

να πιάνει διαρκώς μία θέση που βάσει τεκμηρίων δεν δικαιούται,

διότι αυτή η νοοτροπία μαρτυρά θράσος και ξεδιαντροπιά.

«Αιδώς, Αργείοι…».

 

*** Από δίπλα, βεβαίως,

συνεπίκουρος και αυτουργός στην απαράδεκτη νοοτροπία, η Οικογένεια.

 

Προσωπικώς, δεν θα μπω στη διαδικασία τού εύκολου αφορισμού·

η Οικογένεια είναι ο πρώτος πυρήνας μεταλαμπάδευσης Γνώσης και Ικανοτήτων,

οπότε υπάρχουν πλείστες περιπτώσεις

που οι απόγονοι συνεχίζουν επαξίως το κληροδοτημένο έργο.

 

Όμως, τι γίνεται όταν απουσιάζει η «Ντιενεϊκή Ευχή» που ονομάζεται «Ταλέντο»;

Εκεί είναι που ο άνθρωπος μετατρέπεται σε σκιά, σε καρικατούρα,

σε περιφερόμενο φάντασμα και -εν τέλει- σε δυστυχισμένο άτομο.

 

Αισθάνομαι ότι η Ανθή Σαλαγκούδη ταλαιπωρείται·

εν μέρει -για να μην πω «εξ ολοκλήρου»-

το συνειδητοποιεί πλέον κι η ίδια στον υπέρτατο βαθμό.

Όμως,

όπως διαπιστώνω από την άρτι διατυπωθείσα απάντηση

που έδωσε ο πατήρ της, ο Γιώργος Σαλαγκούδης,

ο δρόμος που (απο)μένει να διανυθεί, είναι ακόμη μακρύς.

 

Ο εκλεγόμενος από το 1985 έως το 2009 πρώην βουλευτής και υφυπουργός,

ερωτήθη για όσα λέγονται

-περί τής προνομιακής μεταχείρισης τής κόρης του

και για τον θόρυβο που εξέσπασε μετά την επίμαχη ψηφοφορία τού «Survivor»-

και προέβη στην εξής δήλωση:

«Εγώ έχω συνηθίσει από αυτά.

Είκοσι χρόνια, τώρα, τα έχω συνηθίσει και δεν με αγγίζουν.».

 

Κατά την προσωπική μου αξιολόγηση, πρόκειται για απαράδεκτη απάντηση·

όταν η αίσθηση τής Αναξιοκρατίας γεννάται σε τηλεθεατές νεαρής ηλικίας

(όπως είναι -ως επί το πλείστον- ο κόσμος που παρακολουθεί το «Survivor»),

είναι ανεπίτρεπτο να βαφτίζονται όλοι αυτοί οι άνθρωποι

ως μέλη μίας προσανατολισμένης και στοχευμένης ραδιουργίας,

και να δέχονται από έναν απόμαχο πολιτικό τα άδικα πυρά τής Συνωμοσιολογίας.

 

Στην προκειμένη περίπτωση, απουσιάζει παντελώς η Αυτοκριτική,

ενώ θριαμβεύει η πιο μισαλλόδοξη φράση όλων των εποχών..:

«Όποιος δεν είναι μαζί μου, είναι εναντίον μου.»

(παρεμπιπτόντως,

αν ενδιαφέρεστε να μάθετε ποιος εξεστόμισε αυτήν την ακραίως μισαλλόδοξη φράση,

γκουγκλάρετέ την·

θα σάς περιμένει μία τεράστια έκπληξη).

 

Κατά τα λοιπά,

δεν θεωρώ ότι ο πατέρας τής Ανθής Σαλαγκούδη είναι διαρκώς με το τηλέφωνο στο χέρι

και ζητά ρουσφέτια για την αγαπημένη του κόρη·

συχνά,

το Σύστημα παίρνει αυτοβούλως πρωτοβουλίες προνομιακής μεταχείρισης ανθρώπων,

διότι έτσι συντηρεί τη δομή και τις καθεστωτικές ισορροπίες του.

 

*** Πάμε τώρα να κλείσουμε με το θέμα τού «Σκάϊ».

 

Μετά και από την πολυσυζητημένη ψηφοφορία,

η Δυσπιστία χτυπάει κόκκινο πλέον·

πρόκειται για περιρρέουσα ατμόσφαιρα που είναι απολύτως δικαιολογημένη,

καθώς τα δικαιώματα που έχουν δοθεί είναι πολλά και σημαντικά.

 

Σε αυτό το σημείο, λοιπόν, θα πω τα εξής..:

Έχοντας εργαστεί -είτε σε επιτελικά πόστα, είτε σε «βοηθητικά»-

σε τηλεοπτικές παραγωγές που εμπλεκόταν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το Κέρδος,

είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι ΔΕΝ υπάρχει εκπομπή που δυνητικώς να μην είναι «στημένη».

 

Προσέξτε·

το «στήσιμο» δεν εμπεριέχει απαραιτήτως κάποια παράνομη πράξη
(άλλωστε,

όποιος σέβεται πρωτευόντως τον εαυτό του και δευτερευόντως το επάγγελμά του,

αρνείται να επιδίδεται σε σικέ ωφελήματα).

 

«Στήσιμο» είναι το παράγγελμα «Φώτα… Κάμερες… Πάμε…»,

το οποίο καταργεί τον Αυθορμητισμό

(ή, εν πάση περιπτώσει, τον περιορίζει ή τον αναδιαμορφώνει).

 

«Στήσιμο» είναι το Μοντάζ.

Καραστήσιμο, κιόλας.

 

Ιδίως σε παραγωγές όπως το «Survivor»,

όπου δεσπόζουν οι επιλεκτικές καταγραφές και οι επιλεκτικές αναπαραγωγές,

μπορούν να γίνουν «σημεία και τέρατα» μέσω τού μοντάζ.

 

«Στήσιμο» είναι η Σκαλέτα.

Ακόμη και σε «ζωντανές» εκπομπές όπως είναι τα δελτία ειδήσεων

(και τα κάθε λογής δημοσιογραφικά magazines),

σχεδόν όλα όσα ειπώνονται από τούς συντελεστές είναι προσυμφωνημένα

και προσανατολισμένα μέχρι την τελευταία λεπτομέρειά τους.

 

«Στήσιμο», βεβαίως, είναι η Απάτη.

 

Προ 15ετίας,

ο γράφων και λίγοι ακόμη δημοσιογράφοι με πρωτεργάτη τον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο,

είχαμε αποκαλύψει -ο καθείς με τα δικά του ατράνταχτα στοιχεία-

την τεράστια απάτη με τα τηλέφωνα «-090»·

και τότε,

σε εκείνες τις θλιβερές εκπομπές

που έκλεβαν απροσχημάτιστα τα χρήματα των αφελών πολιτών-τηλεθεατών,

συμμετείχαν «στημένοι παίκτες» και τηλεφωνικές εταιρείες.

 

Ως εκ τούτου,

καταθέτω δημόσια πρόταση προς τον τηλεοπτικό σταθμό «Σκάϊ»

και προς την εταιρεία που δέχεται-διαχειρίζεται-καταμετρά τα τηλεφωνήματα

στις ψηφοφορίες τού «Survivor»,

προκειμένου όλοι μαζί να συνεισφέρουμε

στην εξάλειψη -ή έστω, στη μείωση- τής επικρατούσης γενικής καχυποψίας 

που περιβάλλει όλα τα κανάλια. 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ-ΠΡΟΤΑΣΗ:

Ο τηλεοπτικός σταθμός «Σκάϊ»

και η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τις ψηφοφορίες τού «Survivor»,

δέχονται σε μία επόμενη ψηφοφορία

-είτε αφορά στην ανάδειξη τού δημοφιλέστερου παίκτη, είτε σε αποχώρηση-

να παρευρεθεί στην καταχώρηση και στην καταμέτρηση των ψήφων

μία πολυμελής επιτροπή ελέγχου

που θα αποτελείται από δημοσιογράφους έγκυρων «Μ.Μ.Ε.»;

 

Αν η πρότασή μου γίνει δεκτή,

θα χαρώ να διαπιστώσω ότι και στις επόμενες ψηφοφορίες  

η Ανθή Σαλαγκούδη (θα) είναι η «Δημοφιλέστερη Παίκρια».

 

Μέχρι να υπάρξει ανταπόκριση, όμως,

δικαιούμαστε άπαντες να εκπλησσόμεθα με τα αποτελέσματα.

Ας ελπίσουμε ότι δεν θα χρειαστεί να εκπλησσόμεθα για πάντα.

Συνεννοηθήκαμε;

 

Ο Υπο-Κοσμικός

 

(Twitter: @Ypokosmikos

https://twitter.com/Ypokosmikos)

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2021, 22:56