Όταν η Προχειρότητα μετατρέπεται σε Περιΰβριση Νεκρής.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γράφει ο Γιώργος Μιχάλακας

 

Υποτίθεται ότι η «Ναυαρχίδα τής Σοβαρότητας» ενός τηλεοπτικού σταθμού

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

είναι το δελτίο ειδήσεών του·

βεβαίως,

στη Νεοελλάδα η «Τηλεοπτική Σοβαρότητα» είναι έννοια

που έχει υποστεί πλήρη αλλοίωση στη σύστασή της,

αφού συχνά αποτελεί ένα μείγμα σοβαροφάνειας, δηθενιάς, φτήνιας και χυδαιότητας

(ποιος δεν θυμάται το περιβόητο δελτίο τού «Star»,

όπου -μεταξύ άλλων- ο πολύφερνος Λιάγκας

μάς επαρουσίαζε σε πανελλήνια live μετάδοση την Τζένη Χειλουδάκη

να πετάει το στήθος της σε κοινή θέα).

 

Αυτή η σαθρή κουλτούρα εμφανίζεται πιο συγκαλυμμένα

(και άρα, ακόμη πιο επικίνδυνα και εκφυλιστικά),  

με τη μορφή τής Αμορφωσιάς και τής Αγραμματοσύνης

που προάγουν ανελλιπώς τα συστημικά κανάλια.

 

Τρανό παράδειγμα ο «ΑΝΤ1»,

που -εδώ και χρόνια- μη σεβόμενος την πρωταθληματική ιστορία του,

προσφέρει στους πολίτες ένα δελτίο ειδήσεων έμπλεο σε σολοικισμούς,

ορθογραφικά και συντακτικά λάθη.

 

Μάλιστα,

αυτή η αλλοτριωμένη στάση φέρνει στην επιφάνεια

την υφέρπουσα υποκρισία και τον εθνικιστικό λαϊκισμό τού «ΑΝΤ1»·

από τη μία, η «στρατοκαυλέ» αύρα τού δελτίου,

το οποίο -επί καθημερινής βάσεως- σπεύδει να μάς ενημερώνει

για τις τουρκικές παραβιάσεις τού ελληνικού εναέριου χώρου,

και απ’ την άλλη, το ίδιο -κοπτόμενο για τα Εθνικά Ιδανικά- δελτίο

μάς φλομώνει με… εναέριες παραβιάσεις τής Ελληνικής Γλώσσας.

 

Αν και τις περισσότερες φορές,  

τα «μαργαριτάρια» που διαβάζουμε στους τίτλους,

στα «σουπεράκια» και στα κρόουλς των ειδήσεων τού «ΑΝΤ1»,

είναι διασκεδαστικά και κινητοποιούν τη σάτιρα,

προσωπικώς αισθάνομαι πάντοτε και μία οργή,

διότι -όπως έχει αποδείξει με αδιαμφισβήτητη συχνότητα η Ζωή- 

η Προχειρότητα έχει ως νομοτελειακή κατάληξή της το Εξ’ Αμελείας Έγκλημα

 

Και πράγματι,

στο τραγικό μαντάτο

περί τού θανάτου τής 35χρονης Βρετανίδας αστροφυσικού Νάταλι Κρίστοφερ,

έμελλε η προχειρότητα των ιθυνόντων τού δελτίου ειδήσεων τού «ΑΝΤ1»

να παραγάγει θλιβερό, απαράδεκτο, επονείδιστο αποτέλεσμα.

Δείτε, λοιπόν,

τη γραπτή μεταφορά των λεγομένων μίας φίλης τής νεκρής κοπέλας και φρίξτε… 

 

Η φίλη τής 35χρονης λέει ότι «Ήταν ο πιο καλός άνθρωπος…»

και το δελτίο τού «ΑΝΤ1» μετατρέπει τη νεκρή κοπέλα

σε ενοχλητικό εξόγκωμα των ποδιών και των χεριών

(και μεταφορικώς -σύμφωνα με την αργκό- σε πνευματικά ελλιπές άτομο).

 

«Ήταν ο πιο κάλος άνθρωπος…» διαβάζεις,

και γεμίζεις από βαθύ θυμό για όλους αυτούς -αρχισυντάκτες και συντάκτες-

που γελοιοποιούν σε υπέρτατο βαθμό τη Δημοσιογραφία

(παρεμπιπτόντως,

υπάρχουν και άλλα δύο -«ήσσονος» σημασίας- λάθη

στις συνολικά 47 λέξεις τού στιγμιοτύπου·

στο «Αγαπούσε όλο το κόσμο…» το άρθρο θέλει τελικό «νι»

και στο «…για την λατρεία…» το άρθρο δεν θέλει τελικό «νι»·

ούτε τη Γραμματική Δημοτικού δεν γνωρίζουν

αυτός που έγραψε το κείμενο και αυτός που το ενέκρινε).

 

ΥστερόΓιωργο..:

Ήταν μοιραίο, λοιπόν, να το βλέπαμε κι αυτό·

η Προχειρότητα έφτασε να γίνει «Περιΰβριση Νεκρής».

Και επειδή οφείλω ετούτην τη νοοτροπία να την αντιμετωπίσω με δηκτικότητα,

θα πω ότι πρέπει να αισθανόμαστε και ευγνώμονες

που το δελτίο τού «ΑΝΤ1» δεν έγραψε ότι «Η 35χρονη έκανε αναρριχήσεις»

προσθέτοντας στο ρήμα «έκανε» ένα «-λ-».

 

Κρίμα για το δελτίο τού «ΑΝΤ1»

που το «χέρι τής Προχειρότητας» δεν μάς προσέφερε αυτήν τη μακάβρια δυσοσμία.

Δεν πειράζει όμως·

ουδέποτε είναι αργά, κύριοι συντάκτες και αρχισυντάκτες τού «ΑΝΤ1».

Την επόμενη φορά. Στον επόμενο νεκρό.

 

Γιώργος Μιχάλακας

Αλήτης -αλλά όχι ρουφιάνος- Δημοσιογράφος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης