Πέτρο, δεν γνωριζόμαστε,

αλλά επειδή αναγνωρίζω τα θετικά τής μιντιακής πορείας σου,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

θα σού απευθυνθώ σε δεύτερο ενικό πρόσωπο.

 

Κάθισα το Σάββατο να παρακολουθήσω την πρεμιέρα σου·

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

το έπραξα με την ιδιότητά μου ως τηλεθεατής

και όχι αναζητώντας απαραίτητα υλικό για ετούτην εδώ την στήλη.

 

Ε, λοιπόν, ο τίτλος τής εκπομπής σου, το «Όλα λάθος»,

που -ειρήσθω εν’ παρόδω-

θα μπορούσε να αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο αυτοσαρκασμού,

εν’ τέλει αποδείχθηκε κυριολεξία.

 

Ναι, το «Open» είναι καινούργιο κανάλι,

ναι, αντιλαμβάνομαι εν’ προκειμένω,

ότι η έννοια τού χρόνου μετατρέπεται σε μία διελκυστίνδα

όπου άλλοτε τα πράγματα γίνονται πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι θα ’πρεπε

και άλλοτε πολύ πιο αργά,

όμως η εκπομπή που παρακολούθησα ήταν μνημείο προχειρότητας

και μία ακραίως ασύμβατη μείξη προσώπων.

 

Πέτρο, δεν ξέρω αν έχεις εξοικειωθεί με το γεγονός ότι είσαι 65 ετών,

ούτε θεωρώ ότι ένας μεσήλικας δεν έχει το δικαίωμα πρόσβασης στη Νιότη

(ή, ακόμη-ακόμη, και στην Παιδικότητα).

Βεβαίως, αυτό το δικαίωμα αποτελεί «δίκοπο μαχαίρι»,

καθώς υπάρχει κίνδυνος να οδηγήσει σε αταίριαστες συνάφειες

και να μετατραπεί σε απευκταία αποδόμηση.

 

Πέτρο,

κάποτε ήσουν αυτός που άλλαζες την Εποχή

και διεμόρφωνες το «lifestyle» μιας ολόκληρης χώρας.

Πέτρο,

κάποτε ήσουν, από πρότυπο,

έως άδηλο αντικείμενο φθόνου για πολλούς άντρες

(σέβομαι απολύτως -όπως, φαντάζομαι, κι εσύ το ίδιο-

όσους αντιστάθηκαν στο «lifestyle» που προήγαγες,

αλλά είναι γεγονός

ότι οι περισσότεροι από αυτούς που σε απέρριπταν

μετ’ επιτάσεως και μετ’ απολύτου φανατισμού,

το έπρατταν από φθόνο).

 

Εσύ, λοιπόν, ένα αρσενικό, ένας γοητευτικός τύπος,

κατέληξες να επιδίδεσαι

σε απεγνωσμένη προσπάθεια απομίμησης τής μεσημεριανάδικης χαριτωμενιάς.

Πέτρο,

κάποτε ήσουν αυτός που άλλαζες την Εποχή και διεμόρφωνες το «lifestyle».

Τώρα, όχι μόνο ακολουθείς την εποχή,

αλλά το κάνεις και με τρόπους που ουδόλως σού ταιριάζουν και σού αρμόζουν·

δεν είμαστε πλασμένοι όλοι για όλα

και θα έπρεπε αυτό να το έχεις στο μυαλό σου.

 

Επί τού πρακτέου τώρα…

 

Η διάρκεια τής εκπομπής «Όλα λάθος» είναι αδιανόητα μεγάλη·

ένα μπενχουρικό συνονθύλευμα διαρκείας 3 ωρών και 10 λεπτών

(14:30 με 17:40),

όπου υλικά από τετριμμένες και συνάμα ετερόκλητες συνταγές

έχουν πεταχτεί στο ίδιο καζάνι,

με την ελπίδα ότι θα αποδειχθεί επιτυχημένος ο πολτός που θα παραχθεί.

 

Η αμηχανία και ιδίως η παντελής έλλειψη προετοιμασίας ήταν ευδιάκριτη·

μία σκαλέτα που ανταγωνιζόταν σε διαμελισμό την «Guernica»,

χιλιοπαιγμένα «χιουμοριστικά» βιντεάκια

που μπλέκονταν με εκτενέστατη -και κυρίως, κάκιστη- προώθηση κρέμας σώματος

(παρεμπιπτόντως,

αυτό το διαφημιστικό κρεσέντο,

αυτή η τοποθέτηση προϊόντων σε βαθμό παραληρήματος,

είναι αφόρητα κουραστική·

ο τηλεθεατής που κάθεται το Σάββατο ή την Κυριακή το μεσημέρι

να δει μία εκπομπή,

θέλει δομημένη θεματολογία

και ουδόλως νοιάζεται πώς το εκάστοτε κανάλι βγάζει τα έξοδά του).

 

Πέτρο,

ο τρόπος που επέλεξες να αιτιολογήσεις την ανεπάρκεια τής εκπομπής,

έκανε τα πράγματα ακόμη χειρότερα.

Όταν χαρακτηρίζεις το ξεκίνημα μίας εκπομπής 3 ωρών και 10 λεπτών

ως «πρώτη πρόβα»,

δεν ακούγεται χαριτωμένο, άμεσο, αυθόρμητο,

αλλά δηλώνει προχειρότητα σε βαθμό ύβρεως.

Η «πρώτη πρόβα» θα δικαιολογούταν σε ωριαία εκπομπή,  

και όχι σε έναν «τηλεμαραθώνιο» 190 λεπτών,

ο οποίος θα έπρεπε να έχει περάσει από ισχυρά «crashtests»

πριν βγει στον «αέρα».

 

Μάλιστα,

σε αυτό το σημείο να πω

ότι μού προεκάλεσε άκρως αρνητική εντύπωση η αιτιολόγηση

για την απουσία τής Άννας-Μαρίας Βέλλη.

Τι πάει να πει ότι έλειπε «λόγω ανειλημμένων επαγγελματικών υποχρεώσεων»;

Δηλαδή, η εκπομπή δεν είναι «ανειλημμένη επαγγελματική υποχρέωσή της»;

 

Από την επόμενη εβδομάδα, λοιπόν,

θα είσαι, Πέτρο, παρέα με τρεις νεαρές-εμφανίσιμες γυναίκες.

Και λοιπόν;

Νομίζεις ότι αν επιδίδονται διαρκώς σε «μαργαριτάρια»

και αν αντιλαλούν ασταμάτητα την υποτακτική φράση «Μάς ξεβλάχεψες.»,

θα σε βοηθήσουν και θα σε νομιμοποιήσουν να γίνεις χαριτωμένος;

Μέγα λάθος, Πέτρο.

Ουδέποτε υπήρξες χαριτωμένος,

ακριβώς επειδή ήσουν (και είσαι) γοητευτικός.

Για έναν γοητευτικό άντρα, για ένα «αρσενικό»,

ο προσδιορισμός «χαριτωμένος» είναι υποβάθμιση.

 

Πέτρο, χρειάζεσαι επειγόντως ακόμη έναν άντρα στην εκπομπή·

μόνο έτσι θα βρεις το χιούμορ σου

και δεν θα εκπίπτεις να προσπαθείς να υποδυθείς το τζόβενο.

Ένας 65άρης και τρεις νεαρές·

αυτό λέγεται «Παρωχημένος Χαρεμισμός»

και παραπέμπει ευθέως -όπως και ο τίτλος- στο concept τού «Όλα», 

ενώ θα υφέρπει μονίμως ο κίνδυνος τού Σεξισμού. 

 

Ναι, ωραία, η Τούνη είναι «τούμπανο», η Τούνη είναι «Τούναρος»,

αλλά εκτός από «τούμπανο» ξέρει εν’ τέλει να είναι κάτι άλλο;

Η κοπέλα δεν μπορεί να αρθρώσει λέξη·

ακόμα ηχεί εκκωφαντικά στα αφτιά μου η φράση της

όταν είχε κληθεί να δικαιολογήσει την ανεκδιήγητη ποζεριά της

στο «Μνημείο τού Ολοκαυτώματος»:

«Έχω τα πόδια μου στην ανάταση.».

 

Αναμφίβολα η Τούνη είναι συμπαθητική, αλλά είναι και «ακατοίκητο».

Μία κρέμα προσώπου τη βάλατε να παρουσιάσει

και τα έκανε όλα… ρυζόγαλο·

απ’ τη μια, τα ατελείωτα σαρδάμ και η ατάκα της «Θα καβατζώσω δυο κρέμες.»,

απ’ την άλλη, το γεγονός ότι άπλωνε μόνη της την κρέμα στα μπούτια της.

Τα γράφω και γελώ·

μιλάμε για πλήρη απουσία πρεστίζ εκ’ μέρους της,

που επιβεβαιώνει την επιλογή μου να την αποκαλώ «Λαμέ».  

 

Οι «Τρεις Κωστοπουλέρος»:

Η Τούνη,

η «δεν έχω αυτοπεποίθηση ούτε για δείγμα»-Γαστεράτου,

και η Βέλλη να αναμένεται πότε θα ξεμπλέξει

από τις ανειλημμένες επαγγελματικές υποχρεώσεις της.

Θα κάθονται, λοιπόν, αυτές οι τρεις,

και ευρισκόμενες σε «αυθυποβολή θαυμασμού»

θα κρέμονται από τα χείλη σου, Πέτρο.

Και εσύ θα αποπροσανατολίζεσαι…

Και θα αδυνατείς να συνειδητοποιήσεις,

πως από την στιγμή που μετέτρεψες την Τηλεόραση σε βιοπορισμό,

ξεκίνησες να γκρεμίζεις ό,τι έχτιζες επί δεκαετίες.

 

Πέτρο, υπήρξες σημείο αναφοράς στις Εκδόσεις,

υπήρξες πολύ καλός ραδιοφωνικός παραγωγός (παίζοντας μουσικάρες),

αλλά ουδέποτε υπήρξες «αυθεντικό τηλεοπτικό πρόσωπο»·

τώρα, δε, που καλείσαι να παρουσιάσεις live μεσημεριανάδικο,

η Τηλεόραση σού φωνάζει ότι ουδέποτε σε ερωτεύθηκε.

Σκληρή Αλήθεια, αλλά Αλήθεια!

 

Ο Υπο-Κοσμικός

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης