*** Φίλες και Φίλοι, Καλό Καλοκαίρι και επισήμως…

*** Λοιπόν, παρ’ ότι είχα πολλά σοβαρά λόγια να σάς πω
(ξέρετε,
από αυτά τα ψαγμένα
που μόνο εγώ, ο Κομφούκιος, ο Σαρτρ, ο Καμί κι ο Δεν Καμεί
μπορούμε να εμπνευστούμε
και να αφήσουμε ως κληρονομιά στις επόμενες γενιές),
έχει προκύψει κάτι έκτακτο,
το οποίο ανατρέπει εντελώς τη ροή τού προγράμματός μας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

* Πριν από λίγο στην εκπομπή «Ελένη» εκτοξεύθηκε μυθικό «μαργαριτάρι»,
που είναι βέβαιο ότι θα μάς κάνει να γελάμε δεκαετίες μετά•
ήταν γραφτό την πρώτη μέρα τού καλοκαιριού,
η συνεργάτιδα τής αγαπημένης Μενεγάκη,
η εναλλακτικώς γοητευτική Ελιάνα Χρυσικοπούλου,
να εκτοξεύσει ανεπανάληπτο «κορκόδιλο».

* Συγκεκριμένα,
η συζήτηση τής παρέας περιστρεφόταν
γύρω από τη θεατρική αναβίωση τής ταινίας «Μαριχουάνα στοπ»
και η Ελιάνα επεχείρησε να μάς προσφέρει μία ενημερωτική ρετροσπεκτίβα..:
«Το “Μαριχουάνα στοπ” είχε γίνει θεατρική επιτυχία
και μάλιστα ήταν η πρώτη θεατρική εμφάνιση τής Ζωής Λάσκαρη•
και μετά έγινε ταινία.
Ήταν η πρώτη της επαφή με το θέατρο, το ’71, στο θέατρο Μπουρδέλη.».

* «…στο θέατρο Μπουρδέλη.».
Για λίγα δευτερόλεπτα επεκράτησαν στο στούντιο
μία σαστιμάρα, μία παγωμάρα, μία αμηχανία.
Και μετά… Πρωτοχρονιά.

* Πανήγυρις έγινε όταν οι υπόλοιποι συνειδητοποίησαν
τι είχαν ακούσει τ’ αφτιά τους.
Η Ελιάνα έσκυψε με απόγνωση στις σημειώσεις της
για να ανασκευάσει το όνομα τού θεάτρου και να το πει σωστά,
ενώ οι άλλοι είχαν ήδη σκάσει στα γέλια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

* Η Μενεγάκη σοκαρισμένη και συνάμα ξεκαρδισμένη,
απευθύνθηκε στη συνεργάτιδά της
και ακολούθησε μεταξύ τους απολαυστικός διάλογος..:
– Πώς σού ’ρθε αυτό, παιδί μου..;
Θα παίζουμε δέκα χρόνια σε όλες τις χιουμοριστικές εκπομπές.
Μπράβο μας…
– Συμβαίνουνε και σαρδάμ…
– Σ’ εμένα το λες, αγάπη μου..;
Εδώ τα ’χουμε διδάξει τα σαρδάμ• αλλά τέτοιο δεν έχουμε ξανατύχει…

* Μέσα στο πανδαιμόνιο που επικρατούσε στο στούντιο,
η Ελιάνα επιβεβαίωσε την αλήθεια τής ρήσης
«Ενός μαργαριταριού, μύρια έπονται…»,
λέγοντας «Αυτό το ένα φωνήεν με κατέστρεψε.».
Το άμοιρο το κορίτσι είχε πλέον πάθει καθολικό κοκομπλόκο
και μέσα στην παραζάλη του ενόμιζε ότι το «δέλτα» είναι φωνήεν.

* Όμως, ουδείς τη λυπόταν•
όλοι είχαμε λιώσει στο γέλιο
και -ως γνωστόν- όταν γελάς μειώνεται δραματικά η δυνατότητά σου
να βοηθήσεις τον συνάνθρωπο που έχει την ανάγκη σου.

* Φυσικά,
δεν γινόταν να πάρει όλην τη δόξα ο κάλφας
και να μη διεκδικήσει έστω ένα κομμάτι κι ο μπαρμπέρης.
Έτσι, η Ελένη επέταξε κι αυτή το «μαργαριταράκι» της:
«Δεν λες που δεν άλλαξες και το τελευταίο ψηφίο;».

* «Ψηφίο» το «ήτα», φίλες και φίλοι.
Το γράμμα μετετράπη σε νούμερο,
η Γραμματική εμετακόμισε στην Αριθμητική,
και όλοι μαζί μετακομίσαμε στον Κόσμο τής Χαράς μέσα από το Απρόοπτο.

* Αυτό ακριβώς είναι και το βασικό πλεονέκτημα που έχουν τα «σαρδάμ»
και εν’ γένει τα «μαργαριτάρια»•
διαθέτουν το περιζήτητο και πάντοτε ιδιαίτερο στοιχείο τού Αυθορμητισμού.
Αβάδιστα, Αβασάνιστα, Αβίαστα.
Εκεί που παρακολουθείς μία εκπομπή
και η προσήλωσή σου βρίσκεται σε «ιστορικό χαμηλό»,
συλλαμβάνουν οι κεραίες σου το απρόβλεπτο και απρογραμμάτιστο,
και όλα αλλάζουν, όλα γίνονται διαφορετικά.

*** Επ’ ευκαιρία τού κωμικού γεγονότος
και επ’ αφορμή τής εμπλοκής τής Ελιάνας Χρυσικοπούλου,
θέλω σήμερα, 1η Ιουνίου, να μιλήσω για τις γυναίκες τής Τηλεόρασης
(και εν’ γένει των Μ.Μ.Ε.).

* Οι γυναίκες που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή τής Δημοσιότητας,
είθισται να απολαμβάνουν την Κοινή Προσοχή σε υπέρτατο βαθμό.

* Ας πάρουμε το αντιπροσωπευτικότερο παράδειγμα,
τη σταρ Ελένη Μενεγάκη•
η Ελένη έχει επί 20 χρόνια όλα τα φώτα πάνω της
και ένα πανίσχυρο μιντιακό σύστημα να την προστατεύει
και να την ενισχύει σε κάθε της βήμα.

* Ακριβώς, λοιπόν, επειδή η Εξουσία είναι Αφροδισιακό,
ακριβώς επειδή η Εξουσία διαθέτει αρχέγονη επιρροή στο Συλλογικό Θυμικό,
αυτομάτως τείνουμε να θεωρούμε τις γυναίκες
που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή
ως τις πλέον επιθυμητές
(εννοείται ότι ισχύει σε αυτό που λέω το «τηρουμένων των αναλογιών»•
δεν διαθέτει όλος ο πληθυσμός την εμφάνιση τής Μενεγάκη,
αλλά ακόμη και μία μέσης εμφάνισης γυναίκα
ανεβάζει τις μετοχές της όταν διαθέτει Δημοσιότητα
και -κατ’ επέκτασιν- Εξουσία).

* Όμως, υπάρχουν και οι γυναίκες σαν την Ελιάνα Χρυσικοπούλου,
που για μένα παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον•
η εξήγηση είναι απλούστατη.
Η Καθημερινή Γυναίκα δεν κρύβει
αυτό που προσπαθεί -συχνά μετά μανίας- να κρύψει η Σταρ.
Και τι είναι αυτό που προσπαθούν συνήθως και πρωτευόντως
να κρύψουν οι «σταρς»;
Την καθημερινότητά τους.

* Το Σύστημα έχει ανάγκη από Θεούς και Θεές.
Το Σύστημα εφευρίσκει Θεούς και Θεές
για λόγους που άπτονται τού Μάρκετινγκ, τής Επικοινωνίας
και εν’ τέλει τού Χρήματος.

* Στο ερώτημα
«Ποια είναι πιο σέξι;
Η (κάθε) Ελένη Μενεγάκη ή η (κάθε) Ελιάνα Χρυσικοπούλου;»,
τα θύματα τής Εικόνας θα απαντήσουν μ’ ένα στόμα-μια φωνή
«Η Ελένη Μενεγάκη».

* Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί τόσο βιαστική-ακαριαία ετυμηγορία;
Διότι η Εικόνα μετατρέπει το Υποσυνείδητο σε Ένστικτο.
Η Εικόνα αναβαθμίζει το Υποσυνείδητο σε Ένστικτο.
Τεχνηέντως τα Media σού εγκαθιστούν μέσα σου κάποια πρόσωπα
(στο παράδειγμά μας, την Ελένη Μενεγάκη)
και όταν έρχεται η ώρα να επιλέξεις,
θεωρείς τη Μενεγάκη ως κομμάτι τού ορμέμφυτού σου, ως προορισμό σου.
Και έτσι, φτάνεις να τη θεωρείς πρώτη,
σε έναν αγώνα που επί τής ουσίας έτρεξε μόνη της.

* Επιμύθιο:
Ελιάνα Χρυσικοπούλου,
βλέπεις τι «φροϊδική» ανάλυση σκάρωσα για πάρτη σου.
Από τη μία,
ήθελα να σε στηρίξω
γιατί τον επόμενο καιρό το μόνο που θα ακούς από τούς γύρω σου,
από γνωστούς και αγνώστους,
είναι το «θέατρο Μπουρδέλη»,
κι απ’ την άλλη,
επειδή βλέπω στο πρόσωπό σου
όλες τις έξυπνες και γοητευτικές γυναίκες τής Καθημερινότητας.

* Ζήτω οι Εναλλακτικές και Αντισυστημικές Γυναίκες!

*** Φεύγω για να σάς λείψω
και θα επιστρέψω για να μη σάς λείπω…

*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες Δευτέραν τα σπουδαιότερα…

*** Καλό Σαββατοκύριακο. Τα λέμε τη Δευτέρα…

Ο Υπο-Κοσμικός

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης