«Τα πεπραγμένα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είναι συγκεκριμένα, και τον τηλεοπτικό διαγωνισμό ολοκληρώσαμε, διασφαλίσαμε 3.000 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης στον χώρο της τηλεόρασης και χρήματα εισπράξαμε και από τα τέλη συχνοτήτων και από τις τηλεοπτικές άδειες» ανέφερε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Λευτέρης Κρέτσος, ο οποίος μίλησε στην ΕΡΤ με αφορμή και την «ανεξαρτητοποίηση» της δημόσιας τηλεόρασης από τον ιδιωτικό πάροχο DIGEA με την αγορά ξεχωριστών, δικών της πομπών εκπομπής σήματος.

Αναφερόμενος στην προκήρυξη από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης για τις δύο εναπομείνασες τηλεοπτικές άδειες, γενικού περιεχομένου, ο υφυπουργός ΨΗΠΤΕ είπε ότι «προς το τέλος Μαΐου -λογικά- και βάσει χρονοδιαγράμματος, θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και βάσει ΕΣΡ».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχετικά με την αύξηση του κατώτατου μισθού, ο Λ. Κρέτσος σημείωσε ότι «η Νέα Δημοκρατία στο μίσος το οποίο βγάζουν ορισμένα στελέχη της, με οτιδήποτε καλό συμβαίνει στη χώρα και τους εργαζόμενους της, ενοχλείται. Είναι η πρώτη αύξηση μισθού από το 2009, που η τότε ΓΣΕΕ επί εποχής Βρούτση μίλαγε ότι θα πάμε σε αυξήσεις μισθών το 2027 βάσει μνημονίων. Η χώρα έχει φύγει από τα μνημόνια, ασκεί τα κυριαρχικά της δικαιώματα και όπου μπορούμε να δώσουμε περισσότερα σε όσους έχουν ανάγκη, το κάνουμε».

Παράλληλα, ο υφυπουργός ΨΗΠΤΕ έκανε λόγο για μια σημαντική απόφαση η οποία δεν αφορά μόνο «τις 600.000 των εργαζομένων αλλά συμπαρασύρει και 24 επιδοματικές παροχές. Συνδέεται με την κατάργηση του επονείδιστου και ρατσιστικού υποκατώτατου μισθού […] Είμαστε μπροστά σε ένα ντόμινο θετικών εξελίξεων. Η Συμφωνία των Πρεσπών, ο κατώτατος μισθός – ο οποίος συμπαρασύρει και τον μέσο μισθό και αφορά όλους μας και θα τονώσει την εγχώρια ζήτηση».

Ο κ. Κρέτσος έκανε λόγο για αστειότητες εκ μέρους της Νέας Δημοκρατίας που δείχνουν «και τον πολιτικό προσανατολισμό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με κυβερνήσεις, όπως Κουτς και Όρμπαν, που έχουν φέρει ρυθμίσεις στο εργασιακό τοπίο με επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων (ωράριο, υπερωρίες)».
«Πρέπει να πολιτικοποιήσουμε και την κουβέντα εν όψει ευρωεκλογών. Η κυβέρνηση αυτή, εκτός του ότι προσφέρει ένα πακέτο μείωσης των εργοδοτικών εισφορών για τους νέους, επαναφέρει τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Δεν είμαστε σε ένα σημείο που πρέπει να πανηγυρίζουμε, αλλά είμαστε μπροστά σε ένα ντόμινο θετικών εξελίξεων». Σημείωσε επίσης ότι «βγήκαμε στις αγορές με ένα ομόλογο με υπεραπόδοση, ενώ σύντομα δρομολογείται και το στεγαστικό επίδομα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αναφερόμενος στις επιδοτήσεις των οπτικοακουστικών παραγωγών αλλά και στο τρίτο ταξίδι του στις ΗΠΑ, στο Λος Άντζελες, ο κ. Κρέτσος είπε ότι «ήμασταν από τις χώρες που δεν είχαν οικονομικά κίνητρα να προσφέρουν στους παραγωγούς. Αυτό έχει λυθεί» και έκανε λόγο για μια «εθνική υπόθεση που χρειάζεται τη συνέργεια όλων, και οι περιφέρειες έχουν ήδη αρχίσει να διαμορφώνουν τις κατάλληλες δομές». Και πρόσθεσε ότι «χθες είχαμε τα εγκαίνια του film office για την Αθήνα», σημειώνοντας ότι ήδη 13 Περιφέρειες έχουν δείξει το ενδιαφέρον τους.

«Η βιομηχανία αυτή είναι τεράστια και ανθεί συνεχώς. Το θεσμικό πλαίσιο έχει εκσυγχρονιστεί, έχουμε τα πιο ανταγωνιστικά κίνητρα να δώσουμε, με επιδότηση κόστους 35% με την ολοκλήρωση των γυρισμάτων, με ηλεκτρονικό αδιάβλητο σύστημα που δεν χρειάζεται διαμεσολάβηση και με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα ακόμα και για τον αρμόδιο υπουργό. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που μπορεί να προσφέρει το πιο ελκυστικό πακέτο για τέτοιου είδους επενδύσεις, και δεν είναι χρήματα που τα βγάζουμε από την τσέπη μας, γιατί βάσει μελετών για κάθε ένα ευρώ που δαπανάς εκεί παίρνεις πέντε πίσω. Αυτή η βιομηχανία απασχολεί δεκάδες επαγγέλματα».

Συνεχίζοντας, ο υφυπουργός ΨΗΠΤΕ σημείωσε ότι μετά το τρίτο ταξίδι του στο Λος Άντζελες οι παραγωγοί πλέον κάνουν συγκεκριμένες ερωτήσεις, προσθέτοντας ότι «έχουμε ήδη 40 αιτήσεις για μικρές και μεγάλες παραγωγές». «Προχωράμε, έχουμε αποκαταστήσει την επαφή, έχουμε βελτιώσει τα κίνητρά μας, έχουμε και τα φορολογικά κίνητρα και τα κίνητρα στον αναπτυξιακό νόμο για την κατασκευή υποδομών και πλέον το ζήτημα δεν είναι αν η Ελλάδα έχει μπει στον χάρτη, αλλά το ζήτημα είναι να αυξήσουμε τη δυνατότητά μας να φιλοξενήσουμε και τα πιο απαιτητικά πρότζεκτ. Η Ελλάδα μέσα στο 2019 θα φιλοξενήσει μεγάλα πρότζεκτ και από το Χόλιγουντ».

Παράλληλα, ο Λ. Κρέτσος έκανε λόγο για ανάγκη τόνωσης και της εγχώριας παραγωγής «με τρεις νέες γραμμές πιστωτικής στήριξης για την εγχώρια τηλεοπτικοακουστική παραγωγή και την ένταξη του κλάδου στο Ταμείο της Επιχειρηματικότητας 2 και σε ένα νέο ταμείο εγγυοδοσίας δανείων», ενώ αναφερόμενος στην ΕΡΤ είπε ότι η δημόσια τηλεόραση «έχει διαβάσει τα σημάδια των καιρών» και με την υβριδική τηλεόραση, μιλώντας για ένα νέο μοντέλο που θα βγάλει το ελληνικό ταλέντο προς τα έξω.

Τέλος, σε μνεία του για τον σκηνοθέτη Γ. Λάνθιμο, ο υφυπουργός ΨΗΠΤΕ ανέφερε ότι τιμά τη χώρα. «Οι άνθρωποι αυτοί έχουν ταλαιπωρηθεί γιατί δουλεύουν με πενιχρούς πόρους και γραφειοκρατικές δυσκολίες και δείχνουν πόσο πηγαίο ταλέντο υπάρχει σε αυτήν τη χώρα».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης