«Ο Πατριωτισμός είναι το τελευταίο καταφύγιο τού Απατεώνα.».
Σάμιουελ Τζόνσον, Άγγλος συγγραφέας (1709-1784)

«Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια»:
Το τελευταίο καταφύγιο τού Νεοέλληνα Απατεώνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Γη έχει ηλικία που υπερβαίνει τα 4.500.000.000 έτη
(για όσους δεν διαβάζουν σωστά τα «μηδενικά»,
ο αριθμός λέει «4,5 δισεκατομμύρια»).
Η περιοχή τής Μακεδονίας
απέκτησε ελληνική ταυτότητα εδώ και μόλις τρεις χιλιετίες,
ενώ τα γεωγραφικά όριά της πήραν την τωρινή μορφή τους
μετά τούς Βαλκανικούς Πολέμους τού 1912-13.

Συνελόντι ειπείν,
τα Γεωγραφικά Όρια είναι μία διασταλτική ερμηνεία των Εθνών.
Διαχρονικώς, τα Έθνη έχουν την τάση να διαστέλλουν την επιρροή τους,
κατακτώντας ή ελέγχοντας και εδάφη που δεν τούς ανήκουν
(όρα, Ιμπεριαλισμός και Αποικιοκρατία).

Άρα, λοιπόν,
τα Γεωγραφικά Όρια συνδέονται άρρηκτα -έστω και κρυφίως-
με την Ιστορία.
Επιθετικοί και αμυντικοί πόλεμοι, συνθηκολογήσεις και συνθήκες,
ηρωισμοί και θυσίες.
Και κάπου εκεί,
ξεφυτρώνουν ανάμεσα σε έθνη οι διαμάχες και οι ίντριγκες
για τον τίτλο, για το όνομα.
Για να το πω με όρους marketing,
η «Μακεδονία» είναι πολύ δυνατό «σήμα-κατατεθέν»
(στοιχείο που οφείλεται κατά κύριο λόγο
στην Οικουμενικότητα τού Μακεδόνα στρατηλάτη Μεγάλου Αλεξάνδρου).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ως επιτυχημένο «trade mark»,
η Μακεδονία έχει γίνει το «μήλο τής Έριδος»
ανάμεσα σε έναν λαό που θέλει την αποκλειστικότητά της
(έτσι ώστε να διασφαλίσει ΚΑΙ τη γεωγραφική υπόστασή της)
και σε έναν λαό που επιθυμεί διακαώς
να πάρει ένα κομμάτι από την ιστορία της.

Κατά την προσωπική μου άποψη,
το συμπέρασμα μετά από όσα ακολούθησαν τη συνθήκη των Πρεσπών,
είναι το εξής…:
Οι Σκοπιανοί είναι «Επαίτες τής Ιστορίας»
και οι Νεοέλληνες είναι «Επαίτες τής Γεωγραφίας».
Και θα αποδείξω το επίμαχο δεύτερο σκέλος με απλούστατον τρόπο…

*** Με βάση όσα ανέλυσα παραπάνω,
πιστεύω ότι συμφωνούμε άπαντες πως τα «Γεωγραφικά Όρια»
δεν είναι το πρώτο τη τάξει χαρακτηριστικό ενός έθνους.
Ποιο είναι το πρώτο;
Ασυζητητί, η Γλώσσα.

Η Ελληνική Γλώσσα είναι
ο Σημαντικότερος Πολιτιστικός και Πολιτισμικός Θησαυρός
στην Ιστορία τής Ανθρωπότητας.
Η Ελληνική Γλώσσα είναι η Ιστορία τού Ελληνικού Έθνους.

Η Ελληνική Γλώσσα, λοιπόν,
ξεμπροστιάζει τον κλαυθμυρίζοντα ψευτοπατριώτη Νεοέλληνα,
μέσα από τον ανελέητο καθημερινό βιασμό που υφίσταται από αυτόν.
Η Ελληνική Γλώσσα αποδεικνύει ότι ο Νεοέλληνας δεν είναι πατριώτης,
αλλά ένας υποκριτής τσιφλικάς·
ο Νεοέλληνας θεωρεί την Ελλάδα «χωράφι του»,
«οικόπεδό του», «ιδιοκτησία του».
Πίσω από τις συγκεντρώσεις
για το χρονίζον ονοματολογικό πρόβλημα τής Μακεδονίας,
κρύβεται πολύς «Νεοέλληνας τσιφλικάς».

Οι… «πατριώτες με περικεφαλαία» ψεύδονται ασύστολα
διατεινόμενοι ότι κόπτονται για την Ιστορία και όχι για τη Γεωγραφία
που πρεσβεύει η Μακεδονία.
Ξέρετε για ποιους πατριώτες μιλάμε;
Για αυτούς που γράφουν
«μΥνΗμα» αντί «μΗνΥμα»,
«διαδΥκτιο» αντί «διαδΙκτυο»,
«συνΟμΩσία» αντί «συνΩμΟσία»,
για αυτούς που μπερδεύουν την ορθογραφία τής αντωνυμίας «ποιο»
με το ομόηχο επίρρημα «πιο»,
που μπερδεύουν την ορθογραφία τού συνδέσμου «ότι»
με την ομόηχη αντωνυμία «ό,τι»,
που λένε «επέτρεψέ μου» αντί «επίτρεψέ μου»,
«το σύστημα είναι πλήρη» αντί «το σύστημα είναι πλήρες»,
«Οκτώμβριος» αντί «Οκτώβριος»,
«αποθανατίζω» αντί «απαθανατίζω»,
«ακατανόμαστος» αντί «ακατονόμαστος»,
«κατοκυρώνει το γκολ» αντί «κατακυρώνει το γκολ»,
«την οδός» αντί «την οδό»,
«ο ψήφος» αντί «η ψήφος»
«στις μία» αντί «στη μία»,
που αυτοπροσδιορίζονται με την παρομοίωση «σαν άνθρωπος»
και όχι με την ιδιότητα «ως άνθρωπος»
(και πόσοι σολοικισμοί ακόμη, ων ουκ έστιν αριθμός).

Αυτοί που βιάζουν το «υπ’ αριθμόν ένα» Εθνικό Χαρακτηριστικό,
αυτοί που βιάζουν ασταμάτητα την Ελληνική Γλώσσα
και -συνεπαγωγικώς- βυσσοδομούν αισχρά στην Ελληνική Ιστορία,
προσπαθούν με υστερικές κορώνες και ναζιστικούς κορυβαντισμούς
να μάς πείσουν ότι δεν είναι «εμμονικοί γεωγραφιστές»
αλλά «θεματοφύλακες τής Ιστορίας».

*** Και θα μού πει κάποιος (και σωστά θα μού πει):
«Δηλαδή, για να αγαπάει κάποιος τη Μακεδονία και να την υπερασπίζεται,
πρέπει να είναι λέκτορας, φιλόλογος ή κάτι παρεμφερές;».
Απαντώ…

Οι δύσκολοι καιροί που προσέφεραν δικαιολογία ή άλλοθι για την Αμορφωσιά,
έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί.
Η Εποχή τού Διαδικτύου είναι το «“Βατερλό” τού Αμόρφωτου».
Η Πρόσβαση στη Γνώση απέδειξε με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο
ότι ο Νεοέλληνας «Πατριώτης» είναι αλλεργικός στη Γνώση 
και στην ευρύτητά της. 
Βάζει ένα αρχαιοπρεπές ψευδώνυμο στα «social media»
και νομίζει ότι δικαιούται να εκπροσωπεί
και να προασπίζεται την Ελληνική Ιστορία, το Ελληνικό Έθνος
και τα Ελληνικά Ιδανικά.
Γράφει και ένα «Proud to be Greek» και πιστεύει ότι επιτελεί Εθνικό Καθήκον
(άκουσον-άκουσον,
αντί να λέει «Είμαι υπερήφανος που είμαι Έλληνας»,
χρησιμοποιεί την Αγγλική Γλώσσα·
προφανώς, θέλει να υπενθυμίζει σε όσους το έχουν ξεχάσει,
ότι είναι το «γκαρσόνι τής Ευρώπης»).

*** Ανακεφαλαιώνοντας και συμπυκνώνοντας…
Το σύνθημα «Η Μακεδονία είναι Ελληνική.» θα το θεωρούσα ειλικρινές,
μόνο αν είχε προϋπάρξει σύνθημα που θα έλεγε «Η Ορθογραφία είναι Ελληνική.».
Τις συνάξεις σαν τη χθεσινή θα τις σεβόμουνα,
αν έβλεπα νωρίτερα να έχουν ξεχυθεί εκατομμύρια Έλληνες στον δρόμο
και να διαδηλώνουν υπέρ τής Ελληνικής Γλώσσας. 

Αλλά ποιος να ξεχυθεί στον δρόμο;
Ο άξεστος, αμόρφωτος, απαίδευτος, ακαλλιέργητος Νεοέλληνας,
που έχει μάθει να επιδίδεται σε εθνικιστικά τσιτάτα..;
Αυτός που όταν τού επισημάνεις τα τραγικά Ελληνικά του,
σε κοιτάζει με μισό μάτι…;

Γιατί ο Νεοέλληνας δεν νοιάζεται για την Ελληνική Γλώσσα;
Επειδή είναι άυλη.
Επειδή δεν έχει σαφείς ιμπεριαλισμούς και αποικιοκρατίες.
Τι κι αν είναι αυτή που προσδιορίζει το Ελληνικό Έθνος
περισσότερο από κάθε άλλο ιστορικό μνημείο ή γεγονός·
ο Νεοέλληνας τσιφλικάς (ή «wanna be τσιφλικάς»)
δεν ξέρει πού πάνε τα τέσσερα
και παραμένει ένας φανατικός γεωγραφιστής
που κρύβεται πίσω από τις θυσίες των προγόνων του.

*** Κλείνω με ερώτηση-καταπέλτη:
Αν οι Σκοπιανοί επιχειρούσαν -αντί για τη Μακεδονία-
να καπηλευτούν και να ιδιοποιηθούν την Ελληνική Γλώσσα,
πόσοι από αυτούς που πήγαν χθες στο Σύνταγμα
θα κατέβαιναν να διαδηλώσουν υπέρ της;
Πόσοι;

Εν τέλει, ο Πατριωτισμός δεν είναι μόνο το Καταφύγιο των Απατεώνων,
αλλά και το Ορμητήριο των Νηστικών Οικοπεδοφάγων.
Εις αναμονήν τού Εξαδάκτυλου…

*** Φεύγω για να σάς λείψω
και θα επιστρέψω για να μη σάς λείπω…

*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες αύριον τα σπουδαιότερα…

*** Τα λέμε αύριο…

Ο Υπο-Κοσμικός

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης