Πώς κατανέμεται η ψηφιακή δημοσιότητα και τι πρόσημο έχει για τους εννέα υποψήφιους δημάρχους της πρωτεύουσας;

«Μπροστά» με διαφορά ο Κ. Μπακογιάννης στο μερίδιο δημοσιότητας

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μεταξύ των εννέα υποψηφίων, το μεγαλύτερο μερίδιο δημοσιότητας συγκεντρώνει ο Κ. Μπακογιάννης, με ποσοστό δημοσιεύσεων για τον ίδιο 36% επί των συνολικών 42.477 αναφορών σε Web και Social Media. Ακολουθούν ο Ν. Ηλιόπουλος, ο Ηλ. Κασιδιάρης και ο Π. Γερουλάνος, με ποσοστά 22%, 16% και 10% αντίστοιχα, επί του συνόλου των αναφορών. Μερίδια δημοσιότητας από 9% και κάτω παρουσιάζουν οι υπόλοιποι υποψήφιοι, Γ. Βουλγαράκης, Ν. Σοφιανός, Π. Κωνσταντίνου, Γ. Καραμπελιάς και Β. Καπερνάρος.

Όπως είναι αναμενόμενο, η συντριπτική πλειονότητα της συνολικής δημοσιότητας προέρχεται από τα Social Media και αναλογεί στο 75% των αναφορών, έναντι του 25% των δημοσιεύσεων που προέρχονται από ενημερωτικές ιστοσελίδες και blogs. Μάλιστα, ο Ηλ. Κασιδιάρης, ο Ν. Ηλιόπουλος και ο Κ. Μπακογιάννης είναι οι υποψήφιοι εκείνοι για τους οποίους η συζήτηση στα Social Media σχεδόν «μονοπωλεί» τη δημοσιότητά τους στο ψηφιακό περιβάλλον, με ποσοστά που ανέρχονται στο 88%, στο 78% και στο 74% αντίστοιχα. Ιδιαίτερα αυξημένη είναι η δημοσιότητα που προέρχεται από τα Social Media τόσο για τον Γ. Βουλγαράκη (71%) όσο και για τον Π. Γερουλάνο (67%).

Κασιδιάρης, Ηλιόπουλος και Γερουλάνος είναι στο «κόκκινο»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα ποσοστά αυτά εξηγούν, σε σημαντικό βαθμό, το γεγονός ότι οι εν λόγω υποψήφιοι αντιμετωπίζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά αρνητικής δημοσιότητας, δεδομένου ότι το προερχόμενο από τους πολίτες περιεχόμενο σχεδόν πάντοτε είναι αρνητικά φορτισμένο για τις προσωπικότητες της πολιτικής σκηνής. Όπως φαίνεται, αλώβητη δεν βγαίνει ούτε η τοπική αυτοδιοίκηση, αν και βρίσκεται, ως στιγμής, σε πολύ καλύτερη μοίρα από την κεντρική πολιτική σκηνή: Συγκεκριμένα, οι Ηλ. Κασιδιάρης, Ν. Ηλιόπουλος και Π. Γερουλάνος βρίσκονται στο «κόκκινο», συγκεντρώνοντας αρνητικές αναφορές στο πρόσωπό τους κατά 30%, 26% και επίσης 26%, αντίστοιχα. Τα ποσοστά και των τριών τους εμφανίζονται επάνω από τη μέση τιμή αρνητικής δημοσιότητας (25%), ακριβώς στην οποία βρίσκει τον εαυτό του ο Γ. Βουλγαράκης και οριακά κάτω από την οποία παρουσιάζεται ο Κ. Μπακογιάννης (24%).

Επί του συνόλου της δημοσιότητας, το 72% κρίνεται ως ουδέτερη (αφορά κυρίως αναπαραγόμενη ειδησεογραφία), ενώ οι θετικές δημοσιεύσεις δεν ξεπερνούν το 3%.

Ταυτότητα Ανάλυσης

Περίοδος μελέτης: 10/3/2019 – 9/4/2019

Επιμέλεια: Κέλλυ Κική, Μαρίνα Γράψα

Πηγές δεδομένων: Websites, Blogs, Forums, Facebook Pages, Twitter, Instagram, YouTube

Συλλογή δεδομένων: Με τη χρήση της πλατφόρμας PaloPro, για Web Monitoring και Social MediaListening, και με τη δημιουργία 9 ElasticSearchQueries, ένα για κάθε υποψήφιο. Κάθε query περιλαμβάνει συνδυασμούς λέξεων-κλειδιών (keywords), που είναι γραμμένες με όλες τις πιθανές εναλλακτικές γραφές και οι οποίες αντιστοιχούν στα ονόματα και στα usernames των υποψήφιων δημάρχων, κατά περίπτωση.

Ανάλυση συναισθήματος: Με αλγόριθμο μηχανικής μάθησης, πρόβλεψη συναισθήματος >70% ακρίβεια

Το παρόν αποτελεί έρευνα και ανάλυση δημοσιότητας σε Web & Social Media. Δεν είναι προϊόν δημοσκόπησης, ούτε μπορεί να διαβαστεί ως τέτοια.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης