Όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα κυνηγούν οι Έλληνες καταναλωτές, στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από τα αποτελέσματα ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2016/2017, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ποσοστό 88% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, ότι το 59% των καταναλωτών εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και το 32% τουλάχιστον 10%. Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από τη στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 10% περίπου.

Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 7 ευρώ ανά εβδομάδα, 30 ευρώ μηνιαίως ανά νοικοκυριό και 375 ευρώ ετησίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2010 λόγω τόσο της μείωσης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου όσο και της αύξησης αφενός του ποσοστού των πωλήσεων που πραγματοποιείται μέσω προσφορών και αφετέρου της μέσης έκπτωσης ανά προσφορά.

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι μία σταθερή συσχέτιση της εξοικονόμησης μέσω προσφορών και εκπτώσεων στο σούπερ μάρκετ με την εβδομαδιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα, όσο αυξάνεται η εξοικονόμηση μέσω προσφορών και εκπτώσεων, τόσο αυξάνεται η δαπάνη στο σούπερ μάρκετ καθώς και η εξοικονόμηση μέσω των προσφορών και εκπτώσεων. Για παράδειγμα, οι καταναλωτές που εξοικονομούν λιγότερο από 5% έχουν μέση εβδομαδιαία δαπάνη 74,76 ευρώ και εξοικονομούν μόλις 2 ευρώ ανά εβδομάδα. Αντίθετα, οι καταναλωτές που εξοικονομούν 20% έως 30% έχουν μέση εβδομαδιαία δαπάνη 89,46 ευρώ, αλλά εξοικονομούν 22 ευρώ ανά εβδομάδα ή 1.163 ευρώ τον χρόνο

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόκειται για ένα αναμενόμενο εύρημα, καθώς είναι λογικό ότι οι καταναλωτές που έχουν μεγαλύτερες ανάγκες και άρα υψηλότερη δαπάνη (π.χ. οικογένειες με παιδιά) κυνηγούν περισσότερο τις προσφορές προκειμένου να αποκομίσουν μεγαλύτερη αξία. Αντίθετα, καταναλωτές με μικρότερη δαπάνη, όπως π.χ. εργένηδες, φοιτητές κ.λπ., είναι πιο αδιάφοροι προς τις προσφορές και αρκετά βιαστικοί στις αγορές τους.

Η έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ενδιαφέροντα ευρήματα σε σχέση με τις αντιλήψεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών αναφορικά με την επιλογή προσφορών και προωθητικών ενεργειών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, δύο στις πέντε επισκέψεις στο σούπερ μάρκετ έχουν ως αφετηρία κάποια προσφορά για την οποία ενημερώθηκε ο καταναλωτής πριν επισκεφθεί το κατάστημα, κάτι που, με δεδομένο ότι ο μέσος Έλληνας καταναλωτής επισκέπτεται το σούπερ μάρκετ 4,5 φορές ανά εβδομάδα, πρακτικά σημαίνει ότι περίπου δύο φορές την εβδομάδα ο καταναλωτής αφιερώνει χρόνο για την αγορά (ή και κυνήγι) προσφορών.

Χαρακτηριστικό είναι, επίσης ότι ένας στους δύο καταναλωτές (50%) δηλώνει ότι ψάχνει ενεργητικά για προσφορές και εκπτώσεις στο διαδίκτυο και στα φυλλάδια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ πριν επισκεφθεί το κατάστημα για τις αγορές του.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται κι άλλες σημαντικές τάσεις. Συγκεκριμένα, το 71% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σούπερ μάρκετ και το 63% ότι οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξει το κατάστημα σούπερ μάρκετ που θα επισκεφθεί. Το 76% των καταναλωτών δηλώνει ότι αγοράζει περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις σε σχέση με το παρελθόν. Ποσοστό 46% των καταναλωτών είναι διατεθειμένο μέχρι και να αλλάξει το πρόγραμμά του και τη διατροφή του αν βρει καλές προσφορές σε κάτι άλλο από την αρχική του λίστα, κάτι που υποδηλώνει τη μεγάλη διείσδυση στην καθημερινότητα του φαινομένου των προσφορών και εκπτώσεων.

Τέλος, οι καταναλωτές αξιολογούν ιδιαίτερα θετικά τις επιδόσεις των σούπερ μάρκετ στον τομέα αυτόν, με το 79% του κοινού να δηλώνει ότι είναι εύκολο να βρει προσφορές στο σούπερ μάρκετ και το 74% να αναφέρει ότι συγκριτικά με άλλα καταστήματα στο σούπερ μάρκετ βρίσκει περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης