Για πρώτη φορά στη μακρόχρονη ιστορία του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου στις Κάννες, δύο αυστριακές ταινίες, των δύο κορυφαίων Αυστριακών σκηνοθετών, του Michael Haneke και του Ulrich Seidl, οι οποίες προκρίθηκαν από τις συνολικά 1.700 υποψήφιες για να διαγωνιστούν εκεί, διεκδικούν φέτος το μεγάλο βραβείο, τον «Χρυσό Φοίνικα».

Και οι δύο σκηνοθέτες διαπραγματεύονται το ίδιο θέμα, την «Αγάπη», που είναι και ο τίτλος στις δύο ταινίες τους, από τελείως διαφορετική όμως σκοπιά, όπως διαφορετικοί είναι οι δύο δημιουργοί τόσο ως προς το πώς αντιλαμβάνονται τον κινηματογράφο όσο και ως προς το πώς κάνουν κινηματογράφο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Michael Haneke, ο οποίος το 2009 είχε θριαμβεύσει στις Κάννες, αποσπώντας τον «Χρυσό Φοίνικα» με την ταινία του «Η λευκή κορδέλα», σκηνοθετεί στην τωρινή παραγωγή του, «Amour», τη δοκιμασία που περνά ολόκληρη η οικογένεια ενός ζευγαριού συνταξιούχων καθηγητών της μουσικής, μετά το εγκεφαλικό επεισόδιο της συζύγου.

Στην αυστρο-γαλλο-γερμανική αυτή συμπαραγωγή, ο Michael Haneke έχει ως πρωταγωνιστές μεγάλα ονόματα του διεθνούς κινηματογράφου, όπως ο Jean-Louis Trintignant, η Emmanuelle Riva και η Isabelle Huppert.

Από την πλευρά του, ο Ulrich Seidl, ο οποίος ήταν τιμώμενος σκηνοθέτης στο περσινό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, όπου παρουσιάστηκε όλο το έργο του, πηγαίνει στις Κάννες με την ταινία «Αγάπη» από την τριλογία του «Παράδεισος», αποσπάσματα της οποίας είχε παρουσιάσει στην τελευταία Μπιενάλε το μη διαγωνιστικό Διεθνές Φεστιβάλ Βιέννης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Seidl, που το 2001 είχε αποσπάσει στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας το Μεγάλο Βραβείο Κριτικών με την ταινία του «Σκυλίσιες ημέρες», στην τωρινή «Αγάπη» ρίχνει… ένα βλέμμα σε ηλικιωμένες γυναίκες από την Ευρώπη, που αναζητούν Αφρικανούς στις ακτές της Κένυας για «ερωτικές υπηρεσίες».

Πρόκειται επίσης για αυστρο-γερμανο-γαλλική συμπαραγωγή, στην οποία, όπως λέει ο σκηνοθέτης, «θύματα εκμετάλλευσης εκμεταλλεύονται άλλους που έχουν πέσει θύματα εκμετάλλευσης», με πρωταγωνιστές τους Margarete Tiesel, Peter Kazungu.

Eπιμέλεια: Nτίνος Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης