Απανωτά είναι τα χτυπήματα που δέχεται η Volkswagen, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, με την κρίση να λαμβάνει τεράστιες διαστάσεις και να απειλεί ευθέως τη Γερμανία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το «Dieselgate», είναι ίσως η μεγαλύτερη υπόθεση στον χώρο του αυτοκινήτου στις ΗΠΑ, μετά από αυτή της GM με τις ελαττωματικές μίζες. Οι αποκαλύψεις αφορούν στο «ειδικό» λογισμικό το οποίο εγκαταστάθηκε στα οχήματα με κινητήρες diesel, προκειμένου να παραπλανήσει τις αρμόδιες υπηρεσίες κατά τη διάρκεια των επίσημων δοκιμών εκπομπών ρύπων.

Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα και αν αποδειχθεί πως υπάρχει ποινικό αδίκημα, τότε θα ασκηθούν διώξειςΤα γερμανικά Μέσα Ενημέρωσης κάνουν λόγο για «καταστροφή ολόκληρης της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας», τον ακρογωνιαίο λίθο του μεταπολεμικού οικονομικού θαύματος της χώρας. Η μετοχή της εταιρείας καταρρέει ώρα με την ώρα στα χρηματιστήρια, δεκάδες δις ευρώ έχουν κάνει ήδη φτερά, το Consumer Reports υποβάθμισε τα TDI μοντέλα της εταιρείας, με τους Αμερικανούς να δείχνουν αμείλικτοι.

Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, ξεκίνησε ήδη έρευνα και αν αποδειχθεί πως υπάρχει ποινικό αδίκημα, τότε θα ασκηθούν διώξεις προς κάθε εμπλεκόμενο, ενώ δεν αποκλείεται να επιβληθούν και ποινές φυλάκισης σε κάποια τα ανώτατα στελέχη. Οι πελάτες, οι μέτοχοι, και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις είναι βέβαιο πως θα προχωρήσουν σε μηνύσεις, με αρκετούς ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να νιώθουν εξαπατημένοι από τη VW. Ο γερμανικός κολοσσός προχωρά άμεσα στην ανάκληση 482.000 μονάδων που τροφοδοτούνται με τον 2.0 TDI κινητήρα και έφεραν το παράνομο λογισμικό. Η ανάκληση υπολογίζεται ότι θα κοστίσει στην εταιρεία περίπου 16 δις ευρώ, αλλά αυτό το ποσό φαντάζει πολύ μικρό μπροστά στις επερχόμενες οικονομικές συνέπειες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο γερμανικός κολοσσός παραπλάνησε την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) που εδρεύει στην Καλιφόρνια και διενεργεί τις δοκιμές εκπομπών ρύπων. Οι Αμερικανοί δεν πρόκειται να αφήσουν τη VW να ξεφύγει, με το Κογκρέσο να ανακοινώνει πως το σκάνδαλο «Dieselgate» θα συζητηθεί εκτενώς.

Ο επικεφαλής της Volkswagen Αμερικής, Michael Horn, αφού ζήτησε συγνώμη παραδέχθηκε πως «τα κάναμε σκ@τ@», με τον ισχυρό άνδρα του ομίλου, Martin Winterkorn, να βρίσκεται σε δεινή θέση. Αν ισχύουν οι φήμες, ο 68χρονος Γερμανός θα αντικατασταθεί την ερχόμενη Παρασκευή, με τη θέση του CEO να παίρνει ο Matthias Müeller της Porsche.

Ο εκπρόσωπος της VW το διέψευσε άμεσα, αλλά η νέα ανακοίνωση περί 11 εκατομμυρίων οχημάτων σε όλο τον κόσμο που φέρουν το παράνομο λογισμικό στους κινητήρες, δεν αφήνουν άλλα περιθώρια στον Winterkorn. Η εσωτερική έρευνα, απέδειξε ότι η συσκευή παραποίησης βρίσκεται και σε άλλα αυτοκίνητα diesel του ομίλου, με τον «τυφώνα» να απειλεί όλες τις μάρκες του ομίλου, δηλαδή τις Audi, Skoda, Seat και Porsche.

Στη Γερμανία επικρατεί αναταραχή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέφερε ότι είναι πρόωρο να ληφθούν «μέτρα άμεσης επιτήρησης» στην Ευρώπη, αλλά οι έρευνες συνεχίζονται στη Γηραιά Ήπειρο. Αν αποδειχθεί πως το λογισμικό έχει χρησιμοποιηθεί για να παραποιηθούν οι πραγματικές τιμές CO2 και στη Γερμανία, τότε μιλάμε για βόμβα μεγατόνων. Στην έδρα της VW, στο Βόλφσμπουργκ, οι συσκέψεις διαδέχονται η μία την άλλη, ώστε να περιοριστούν όσο το δυνατόν οι ζημιές.

Η Καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ ζήτησε να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση.

Είναι σίγουρο όμως ότι το θέλει πραγματικά; Τι θα κάνει σε περίπτωση που αποδειχθεί ότι ακόμα και τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα επηρεάζονται από το σκάνδαλο;

Πώς θα αντιμετωπίσει το τσουνάμι;

Η φήμη και η αξιοπιστία των κατά τα άλλα αδιάφθορων Γερμανών έχει πληγεί ανεπανόρθωτα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης