Στη σκιά των επιθέσεων στη Γαλλία που συγκλόνισαν τον πλανήτη και άφησαν πίσω τους 128 νεκρούς και περισσότερους από 300 τραυματίες πραγματοποιείται η Σύνοδος των G20 στην Αττάλεια της Τουρκίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Μπαν Κι Μουν έχει δηλώσει πως το ζήτημα των τρομοκρατικών επιθέσεων στο Παρίσι θα εξετασθεί με τους άλλους ηγέτες στη σύνοδο των G20.

Περισσότεροι από 12.000 Τούρκοι αστυνομικοί έχουν αναπτυχθεί στην παραλιακή πόλη Αττάλεια. Εκεί συναντώνται οι αρχηγοί κρατών από τις 20 ισχυρότερες οικονομίες του κόσμου. Μόνον ο Γάλλος πρόεδρος Φ. Ολάντ δεν είναι παρών.

Λόγω των επιθέσεων στο Παρίσι αλλά και της τρομοκρατικής επίθεσης στην Άγκυρα τον Οκτώβριο έχουν ληφθεί ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ιδιαίτερα αφού στην Αττάλεια συνελήφθησαν πριν από 20 μέρες υποστηρικτές του Ισλαμικού Χαλιφάτου. Οι τουρκικές αρχές υπολογίζουν ότι θα συγκεντρωθούν στην πόλη και περί τους 30.000 διαδηλωτές.

Στην ημερήσια διάταξη της συνάντησης βρίσκεται ο εμφύλιος στη Συρία, ο αγώνας ενάντια στην τρομοκρατία του Ισλαμικού Χαλιφάτου αλλά και η προσφυγική κρίση.

Εικόνες που σοκάρουν 

Την ίδια ώρα, σοκ και αποτροπιασμό προκαλούν οι νέες εικόνες που έρχονται στη δημοσιότητα από τη σφαγή που έγινε στο Παρίσι το βράδυ της περασμένης Παρασκευής.

Βίντεο που κυκλοφόρησε στα διεθνή μέσα ενημέρωσης δείχνει τους πρώτους πυροβολισμούς στο θέατρο Μπατακλάν, όταν στη σκηνή βρίσκονταν τα μέλη του συγκροτήματος Eagles Of Death Metal.

Το κοινό, περίπου 1.500 άτομα, χορεύει και τραγουδά στον ρυθμό της μουσικής τους. Ξαφνικά ακούγονται δυνατοί κρότοι και όλοι παγώνουν. Ο frontman κάνει ένα βήμα πίσω, μη γνωρίζοντας τι έχει συμβεί, ενώ τα υπόλοιπα μέλη του γκρουπ σκύβουν για να προστατευθούν.

Τα όσα ακολούθησαν έγιναν γνωστά από τα μέσα ενημέρωσης: 80 νέοι και νέες έπεσαν νεκροί από τα πυρά των ενόπλων μες στο θέατρο τη ματωμένη νύχτα της 13ης Νοεμβρίου…

Την ίδια ώρα, σε άλλο βίντεο φαίνεται η μάχη Γάλλων αστυνομικών και τζιχαντιστών έξω από το θέατρο Μπατακλάν. Το οπτικοακουστικό υλικό το τράβηξε ο φωτογράφος Πατρίκ Ζακμάν και σε αυτό αστυνομικοί εμφανίζονται να ανταλλάσσουν πυρά με τους τζιχαντιστές, οι οποίοι ωστόσο δεν διακρίνονται στο πλάνο, καθώς βρίσκονται απέναντι από τους αστυνομικούς, κατά μήκος του θεάτρου.

Φωτογραφία-ντοκουμέντο μετά τη φονική επίθεση στο θέατρο Μπατακλάν

Επί ποδός οι αρχές για τον εντοπισμό ατόμων που συνδέονται με τις επιθέσεις

Στον απόηχο των αιματηρών επιθέσεων που άφησαν πίσω τους τουλάχιστον 129 νεκρούς και 352 τραυματίες, οι δυνάμεις ασφαλείας της Γαλλίας συνεχίζουν τις έρευνες για να εντοπίσουν επιπλέον άτομα που τυχόν συνδέονται με τις επιθέσεις.

Οι αρχές ασφαλείας της Γαλλίας σε συνεργασία με το FBI προσπαθούν να συνθέσουν το παζλ της πολύνεκρης τραγωδίας και να φτάσουν στα ίχνη τρομοκρατικών θυλάκων που εξακολουθούν να βρίσκονται στη χώρα.

Όπως έγινε γνωστό, σε προάστιο του Παρισιού, στο Μοντρέιγ, βρέθηκε ένα μαύρο Seat Leon, το οποίο αναζητούσαν οι αρχές μετά τις αιματηρές επιθέσεις.

Πρόκειται για το αυτοκίνητο που χρησιμοποίησαν οι δράστες μετά τις επιθέσεις σε εστιατόρια και μπαρ της γαλλικής πρωτεύουσας, το οποίο σύμφωνα με το ραδιοφωνικό σταθμό Europe 1 εντοπίστηκε στο συγκεκριμένο ανατολικό προάστιο. Ο εντοπισμός του φαίνεται πως ενισχύει τα σενάρια ότι τουλάχιστον ένας δράστης παραμένει ελεύθερος.

Στο αυτοκίνητο εντοπίστηκαν καλάσνικοφ και δαχτυλικά αποτυπώματα, σύμφωνα με γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο. Η αστυνομία είχε εκδώσει σήμα για το όχημα το Σάββατο, προειδοποιώντας μάλιστα αστυνομικούς και πολίτες να μην το πλησιάσουν.

Το αυτοκίνητο εντοπίστηκε το πρωί της Κυριακής, ενώ το δημοσίευμα σημειώνει ότι ίσως ο ελεύθερος δράστης να διέφυγε στο Βέλγιο, αλλάζοντας αυτοκίνητο.

Από τα έξι άτομα που συνελήφθησαν στη γειτονική χώρα, ο ένας την Παρασκευή βρισκόταν στο Παρίσι, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό του Βελγίου Σαρλ Μισέλ.

Υπενθυμίζεται ότι τρεις από τους συλληφθέντες εντοπίστηκαν από την αστυνομία κοντά στα σύνορα.

Επιπλέον, από τις μέχρι τώρα έρευνες προέκυψε πως ο ένας εκ των δραστών που εισέβαλαν στο θέατρο Μπατακλάν το βράδυ της Παρασκευής είναι ο 29χρονος, αλγερινής καταγωγής, Ομάρ Ισμαΐλ Μοστεφάι. Ο 29χρονος ταυτοποιήθηκε από ένα κομμένο δάχτυλο που βρέθηκε στο θέατρο, μεταδίδουν τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης.

Το βράδυ του Σαββάτου πραγματοποιήθηκαν επιχειρήσεις σε διάφορες περιοχές της γαλλικής πρωτεύουσας, ενώ υπό κράτηση τέθηκαν ο πατέρας και ο αδελφός του 29χρονου βομβιστή-καμικάζι.

Ως προς τη δράση τους, αξίζει να σημειωθεί οι τρομοκράτες είχαν χωριστεί σε τρεις ομάδες. Κάποιοι πέρασαν από εστιατόρια και μπαρ που βρίσκονταν σε κοντινές αποστάσεις και πυροβόλησαν αδιακρίτως, βομβιστές αυτοκτονίας σκόπευαν να ανατιναχθούν μέσα στο εθνικό στάδιο της Γαλλίας, ωστόσο η είσοδός τους απετράπη, ενώ οι υπόλοιποι εισέβαλαν στο θέατρο Μπατακλάν.

Ο Γάλλος εισαγγελέας Φρανσουά Μολάν αναφέρθηκε σε ένα μαύρο αυτοκίνητο Polo το οποίο ήταν σταθμευμένο έξω από το θέατρο Μπατακλάν. Από τον εντοπισμό αυτού του οχήματος ξεκίνησαν οι έρευνες στο Βέλγιο, καθώς νοικιάστηκε εκεί από έναν Γάλλο πολίτη, ο οποίος συνελήφθη μετά τις επιθέσεις.

Εξάλλου, συγκεχυμένες είναι οι πληροφορίες που θέλουν τουλάχιστον έναν εκ των δραστών να πέρασε στην Ευρώπη από τα τουρκικά παράλια μέσω της Λέρου. Παρόλο που στην κατοχή του 25χρονου βρέθηκε ένα διαβατήριο αρχών Συρίας, το οποίο ταυτοποιήθηκε από τις ελληνικές αρχές, όπως αποκάλυψε Αμερικανός αξιωματούχος, μιλώντας τα ξημερώματα της Κυριακής (ώρα Ελλάδος) στο δίκτυο CBS News, το διαβατήριο αυτό μπορεί να είναι πλαστό.

Όπως υπογράμμισε, ο αριθμός του δεν αντιστοιχεί σε κανένα διαβατήριο που έχει εκδοθεί από τις αρχές της Συρίας και η φωτογραφία δεν αντιστοιχεί στο όνομα του κατόχου.

Tο συριακό διαβατήριο που βρέθηκε στο Σταντ ντε Φρανς

Οι γαλλικές αρχές, έδωσαν στη δημοσιότητα το συριακό διαβατήριο το οποίο ανεσύρθη από το Σταντ ντε Φρανς μετά το μακελειό κατά τη διάρκεια συναυλίας στο Παρίσι.

Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, το διαβατήριο αναγράφει το όνομα ενός άνδρα, του Αχμάντ Αλμοχάμαντ, 25 ετών.

Μάλιστα, σε έκτακτη είδηση που μεταδίδει, η ιστοσελίδα RT αναφέρει ότι ο εν λόγω άνθρωπος, όπως αποδεικνύει το διαβατήριο που βρέθηκε δίπλα στο πτώμα του, πέρασε από τη Σερβία στις 7 Οκτωβρίου ζητώντας πολιτικό άσυλο. Την πληροφορία τη μεταδίδει και το Reuters, επικαλούμενο πηγές του σερβικού Υπουργείου Εσωτερικών.

Στο υψηλότερο επίπεδο ο συναγερμός στο Βέλγιο μετά τις επιθέσεις στο Παρίσι

Ανησυχία όμως επικρατεί και στο Βέλγιο. Όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση, το επίπεδο του συναγερμού αυξήθηκε από 2 σε 3, στην ύψιστη βαθμίδα, για τα γεγονότα στα οποία μετέχει μεγάλο πλήθος ανθρώπων, όπως οι αθλητικές συναντήσεις ή οι επίσημες εκδηλώσεις, όπου θα μπορεί να αναπτυχθεί ο στρατός προς ενίσχυση των δυνάμεων της αστυνομίας.

«Για τα μεγάλα γεγονότα το επίπεδο αυξάνεται στο 3, το οποίο σημαίνει μια αξιόπιστη και δυνάμει επικείμενη απειλή» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Φρεντρίκ Κοντερλιέ, εκπρόσωπος του πρωθυπουργού Σαρλ Μισέλ, έπειτα από τη σύνοδο που πραγματοποίησε το βελγικό συμβούλιο εθνικής ασφάλειας, την ώρα που τα πρώτα αποτελέσματα των αστυνομικών ερευνών δείχνουν να υπάρχει σχέση ανάμεσα στους δράστες των επιθέσεων στο Παρίσι και στο Βέλγιο.

«Η ανάλυση όσον αφορά τις εκδηλώσεις αυτές θα γίνεται κατά περίπτωση, για την αύξηση του επιπέδου της ασφάλειας, τους ελέγχους και τις επιπρόσθετες περιπολίες, συμπεριλαμβανομένων επομένως και στρατιωτικών» διευκρίνισε ο πρωθυπουργός Σαρλ Μισέλ, σύμφωνα με το βελγικό πρακτορείο ειδήσεων Belga.

«Θα παραμείνουμε σε κατάσταση συναγερμού, ώρα με την ώρα, μαζί με τις διάφορες υπηρεσίες ασφαλείας που γνωστοποιούν την πρόοδο των αναλύσεών τους» σημείωσε επίσης ο Σαρλ Μισέλ.

Τρεις συλλήψεις έγιναν χθες, σύμφωνα με τα βελγικά μέσα ενημέρωσης, σε μεγάλη επιχείρηση της αστυνομίας σε φτωχή συνοικία των Βρυξελλών, η οποία συνδέεται με τις πολύνεκρες επιθέσεις στο Παρίσι.

Ο πρωθυπουργός Σαρλ Μισέλ δήλωσε ότι τουλάχιστον ένας από τους συλληφθέντες της συνοικίας Μόλενμπεκ πιστεύεται ότι είχε περάσει το προηγούμενο βράδυ στο Παρίσι, όπου δύο αυτοκίνητα με βελγικές πινακίδες κατασχέθηκαν κοντά στα σημεία των αιματηρών επιθέσεων, μεταξύ των οποίων και η αίθουσα συναυλιών Μπατακλάν.

Διαβάστε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης