Νέα στοιχεία για τη δηλητηρίαση Ναβάλνι στην έκθεση των γιατρών

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 23 Δεκεμβρίου 2020, 19:14
Νέα στοιχεία για τη δηλητηρίαση Ναβάλνι στην έκθεση των γιατρών

Επιβεβαιώνεται ότι ο επικριτής του Κρεμλίνου Αλεξέι Ναβάλνι δηλητηριάστηκε με τον νευροτοξικό παράγοντα Novichok (Νοβιτσόκ). Οι γιατροί του νοσοκομείου του Βερολίνου Charité περιγράφουν στην έκθεσή τους, η οποία δημοσιεύεται στο περιοδικό Lachet, πώς επιδρά το δηλητήριο.

«Στις 20 Αυγούστου 2020, ένας προηγουμένως υγιής 44χρονος άνδρας σε πτήση εσωτερικού στη Ρωσία έπαθε σκοτοδίνη και άρχισε να ιδρώνει υπέρμετρα δέκα λεπτά μετά την αναχώρηση. Έκανε εμετό, κατέρρευσε και έχασε τις αισθήσεις του». Έτσι αρχίζει το άρθρο των ιατρών του νοσοκομείου Charité του Βερολίνου, το οποίο δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό The Lancet. Ο 44χρονος άνδρας είναι ο αντίπαλος του Κρεμλίνου Αλεξέι Ναβάλνι, ο οποίος συμφώνησε να δοθεί στην δημοσιότητα η έκθεση.

Το άρθρο περιέχει λεπτομέρειες για τη δηλητηρίαση με τον νευρικοτοξικό παράγοντα της οικογενείας Novichok, ο οποίος αναπτύχθηκε στη Ρωσία ήδη από τη δεκαετία του 1980. Σύμφωνα με το άρθρο, στη Βρετανία έχουν γίνει πρόσφατα γνωστές πέντε δηλητηριάσεις με χρήση του Novichok. Υπάρχει η υποψία ότι πίσω από όλες αυτές τις δηλητηριάσεις βρίσκονται οι ρωσικές αρχές. Η ρωσική κυβέρνηση αρνείται οποιαδήποτε ανάμειξη στην δηλητηρίαση του Ναβάλνι.

Οι κλινικές λεπτομέρειες της δηλητηρίασης δεν ήταν μέχρι τώρα γνωστές. Αυτό το κενό θέλει να καλύψει τώρα το άρθρο και περιγράφει σε τέσσερις σελίδες την πορεία της ασθένειας του Ναβάλνι και πώς την αντιμετώπισε η ιατρική ομάδα.

«Στο Charité διαγνώστηκε σοβαρή δηλητηρίαση με αναστολέα της χολινεστεράσης», αναφέρει η εν λόγω έκθεση. Ο νευροτοξικός παράγοντας Novichok εμποδίζει την παραγωγή χολινεστεράσης. Χωρίς αυτήν, το σώμα δεν είναι πλέον σε θέση να διασπάσει την ακετυλοχολίνη του χημικού αγγελιοφόρου στο σώμα. Το νευρικό σύστημα υπερφορτώνεται με νευρικά ερεθίσματα, τα οποία φτάνουν στους ιστούς, τους μύες και τα όργανα εντελώς ανεμπόδιστα. Οι προκύπτουσες παραλύσεις και οι μυϊκές κράμπες μπορεί να οδηγήσουν στον θάνατο.

Μετά την αναγκαστική προσγείωση, ο Nαβάλνι υποβλήθηκε σε θεραπεία σε κλινική της πόλης Ομσκ και μόλις δύο ημέρες αργότερα, μετά από αίτημα της ομάδας του, μεταφέρθηκε με ειδικό αεροπλάνο για θεραπεία στο νοσοκομείο Charité του Βερολίνου. Ο Ναβάλνι ήταν σε κώμα, ο καρδιακός του παλμός επιβραδύνθηκε, η θερμοκρασία του σώματος μειώθηκε στους 34,4 και μερικές φορές στους 33,5 βαθμούς Κελσίου, ενώ έπρεπε να αναπνέει τεχνητά. Οι γιατροί βρήκαν επίσης πολλά ανθεκτικά μικρόβια στο δέρμα του και στα ούρα του.

Σύμφωνα με το άρθρο, ο Ναβάλνι έλαβε θεραπεία με κοκτέιλ φαρμάκων από αντιβιοτικά και το αντίδοτο ατροπίνη, ένα αλκαλοειδές που βρίσκεται και στο δηλητηριώδες φυτό Amaryllis belladonna.

Οι γιατροί περιγράφουν επίσης στο άρθρο τους ότι η τελική διάγνωση για το Novichok ήταν διαθέσιμη μέρες μετά την έναρξη της θεραπείας. Ωστόσο, η ομάδα των γιατρών μπόρεσε να ανατρέξει στην εμπειρία που αποκτήθηκε από τη δηλητηρίαση από φυτοφάρμακα, τα οποία έχουν παρόμοια δομή με το Novichok. Σύμφωνα μάλιστα με την έκθεση, περίπου 100.000 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο στη Νοτιοανατολική Ασία ως αποτέλεσμα αυτών των φυτοφαρμάκων.

Ο Ναβάλνι ήταν επομένως πολύ τυχερός που η δηλητηρίαση δεν είχε χειρότερη εξέλιξη. «Η καλή κατάσταση της υγείας του πριν από τη δηλητηρίαση είναι πιθανό να τον βοήθησε να ανακάμψει», σημειώνουν οι γιατροί.

Πηγή: Die Zeit,ΑΠΕ

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 23 Δεκεμβρίου 2020, 19:14