Σήμερα, η Google σηματοδότησε την εκατονταετηρίδα με ένα αναμνηστικό doodle, το οποίο διαθέτει σκηνές από τη σιδηροδρομική γραμμή.

Ο Υπερσιβηρικός Σιδηρόδρομος συνδέει μικρά χωριά με μεγάλες πόλεις της Ρωσίας και διασχίζει περισσότερα από 9.288 χιλιόμετρα και οκτώ ζώνες ώρας ανάμεσα στη Μόσχα και το Βλαδιβοστόκ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπερσιβηρικός Σιδηρόδρομος: Η ιστορία

Στα τέλη του 19ου αιώνα η Ρωσία ήταν ήδη μια παγκόσμια υπερδύναμη, αλλά η κίνηση και το εμπόριο ήταν σχεδόν εξ ολοκλήρου στις δυτικές επαρχίες της και σε μεγάλες πόλεις, όπως η Μόσχα και η Αγία Πετρούπολη.

Το ανατολικό -ασιατικό- σιβηρικό τμήμα της χώρας ήταν αποκομμένο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 1891, η κυβέρνηση της Ρωσίας αποφάσισε την κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνέδεε τη Μόσχα με το λιμάνι Βλαδιβοστόκ, χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά στην ανατολική ακτή της Ρωσίας, στη Σιβηρία, στη Θάλασσα της Ιαπωνίας.

Ο Υπερσιβηρικός Σιδηρόδρομος (κόκκινη γραμμή) και ο Σιδηρόδρομος Βαϊκάλης - Αμούρ (πράσινη γραμμή)

Ο Τσάρος Αλέξανδρος Γ΄ αποφάσισε να ενώσει τη Ρωσία από το σημείο που βρίσκονται τα Ουράλια με τις ακτές του Ειρηνικού.

Η αλλαγή στον τρόπο μεταφοράς των πρώτων υλών του σιβηρικού υπεδάφους, η διακίνηση προϊόντων από και προς την αχανή κινεζική αγορά και η γρήγορη μεταφορά στρατιωτικού υλικού και προσωπικού, για την προάσπιση της ρωσικής Άπω Ανατολής από τους Ιάπωνες, ήταν οι λόγοι που επέβαλαν τη σιδηροδρομική σύνδεση Ανατολής – Δύσης.

Η κατασκευή του Υπερσιβηρικού ολοκληρώθηκε 25 χρόνια αργότερα (1916), ενώ από το 1908 δίπλα στην αρχική μονή γραμμή κατασκευαζόταν και δεύτερη.

Με την ολοκλήρωση του Υπερσιβηρικού μια νέα εποχή ανάπτυξης ξεκίνησε για τη Σιβηρία, βασισμένη κυρίως στις τεράστιες δυνατότητες εκμετάλλευσης του φυσικού της πλούτου.

Ο τερματικός σταθμός του Yπερσιβηρικού σιδηροδρόμου στο Βλαδιβοστόκ

Παράλληλα, απλοί σταθμοί του Υπερσιβηρικού σιδηροδρόμου εξελίχθηκαν σταδιακά σε αστικά βιομηχανικά κέντρα.

Ο Υπερσιβηρικός Σιδηρόδρομος, με 9.288 χιλιόμετρα, διασχίζει 8 χρονικές ζώνες και το ταξίδι διαρκεί περίπου 7 ημέρες.

Σήμερα άλλες τέσσερις διαδρομές ξεκινούν από τον Υπερσιβηρικό.

Η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 1916 και ενώ η Ευρώπη και η Ρωσία βρίσκονταν στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Εκατό χρόνια αργότερα, παραμένει η μεγαλύτερη σιδηροδρομική γραμμή στον κόσμο.

Πώς χτίστηκε;

Ο σιδηρόδρομος χτιζόταν πάνω από δύο δεκαετίες και εργάστηκαν σε αυτόν έως και 90.000 εργάτες, συμπεριλαμβανομένων στρατιωτών και καταδίκων.

Μεγάλο μέρος της γραμμής ολοκληρώθηκε στις αρχές του 20ού αιώνα. Κάποιες τελευταίες εργασίες έγιναν και μετά το 1916.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης