Σωστικά συνεργεία κατάφεραν τη Δευτέρα να απελευθερώσουν το τέταρτο και τελευταίο μέλος του πληρώματος νοτιοκορεατικού φορτηγού πλοίου που είχε παγιδευτεί όταν το σκάφος έγειρε στο πλάι, στα ανοικτά της Πολιτείας της Τζόρτζια, ανακοίνωσε η ακτοφυλακή των ΗΠΑ.

Τα σωστικά συνεργεία άνοιξαν σταδιακά, χρησιμοποιώντας τρυπάνια, διόδους στο τεράστιο κύτος του «Golden Ray», μήκους 200 μέτρων, που ήταν φορτωμένο αυτοκίνητα, ώστε πρώτα να μπορέσουν να δώσουν στους παγιδευμένους ναυτικούς νερό και τροφή και κατόπιν να τους βγάλουν, εξήγησε η αμερικανική ακτοφυλακή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το τελευταίο μέλος του πληρώματος βγήκε από την οπή που διανοίχθηκε γύρω στις 18.00 το απόγευμα της Δευτέρας (ώρα ανατολικής ακτής των ΗΠΑ, 01.00 ξημερώματα της Τρίτης ώρα Ελλάδας). Ο άνδρας ήταν σε θέση, παρά τη δοκιμασία, να σταθεί όρθιος πάνω στο κύτος καθώς μέλη των σωστικών συνεργείων τού προσέφεραν βοήθεια, όπως καταγράφηκε σε βίντεο της αμερικανικής ακτοφυλακής που αναρτήθηκε στη ροή της στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης Twitter.

Το τελευταίο μέλος του πληρώματος που διασώθηκε είχε παγιδευτεί πίσω από υαλοπίνακα στην αίθουσα ελέγχου της μηχανής. Ήταν το μόνο στο οποίο δεν κατορθώθηκε να προσφερθεί ούτε νερό ούτε τροφή, προτού εν τέλει τα σωστικά συνεργεία ολοκληρώσουν τη διάτρηση του κύτους και βγάλουν έξω τον ναυτικό, 35 ώρες αφότου άρχισε η δοκιμασία αυτή.

Η θερμοκρασία στο εξωτερικό του πλοίου την ώρα της επιχείρησης είχε φθάσει τους 49° Κελσίου και ο πλοίαρχος Τζον Ριντ της ακτοφυλακής επεσήμανε σε δημοσιογράφους πως ήταν βέβαιος ότι επικρατούσε ακόμη υψηλότερη θερμοκρασία μέσα στο σκάφος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ερωτηθείς για την κατάσταση των υπολοίπων τριών ναυτικών, που διασώθηκαν νωρίτερα, ο Ριντ είπε πως οι δύο ήταν σε θέση να βαδίσουν και να ανέβουν σε ρυμουλκό. Και οι τρεις διακομίστηκαν σε νοσοκομείο. Ο πλοίαρχος απέφυγε να κάνει οποιαδήποτε εκτίμηση για τα αίτια του ατυχήματος.

Οι επιχειρήσεις στρέφονται τώρα στην απορρύπανση και στην περιβαλλοντική προστασία, στην ανάκτηση του πλοίου και στην αποκατάσταση της θαλάσσιας εμπορικής οδού, σύμφωνα με την αμερικανική ακτοφυλακή.

Ελικόπτερα διέσωσαν 19 μέλη του πληρώματος του «Golden Ray» κι έναν Αμερικανό πιλότο ρυμουλκού την Κυριακή, όταν το φορτηγό άρχισε να παίρνει κλίση και κατόπιν έγειρε στο πλάι στο St. Simons Sound, σε ρηχά νερά, ανοικτά της Τζόρτζια, διευκρίνισαν οι Αρχές. Κατόπιν εκδηλώθηκε φωτιά πάνω στο σκάφος, εξαιτίας της οποίας η επιχείρηση διάσωσης ανεστάλη προσωρινά.

Το Υπουργείο Εξωτερικών της Νότιας Κορέας ανέφερε ότι 13 από τα μέλη του πληρώματος που διασώθηκαν αρχικά είναι υπήκοοι Φιλιππίνων και άλλα έξι Νοτιοκορεάτες.

Κατά τον εξειδικευμένο ιστότοπο Vessel Finder, το πλοίο ναυπηγήθηκε το 2017 και έπλεε υπό σημαία νήσων Μάρσαλ.

Με χωρητικότητα 71.000 τόνων, το σκάφος ήταν σε θέση να μεταφέρει έως και 7.000 οχήματα. Ανήκει στη Hyundai Glovis, την εφοδιαστική θυγατρική του γιγαντιαίου κορεατικού βιομηχανικού ομίλου.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης