Αυξάνεται ο αριθμός των πολιτών του Σαντιάγο που χρησιμοποιούν ποδήλατο για να μετακινηθούν, καθώς τα επεισόδια που ξέσπασαν από τον Οκτώβριο σε όλη τη χώρα είχαν ως αποτέλεσμα να προκληθούν εκτεταμένες ζημιές και να σημειώνονται πολλές καθυστερήσεις στο σύστημα του μετρό. Επίσης, καταστράφηκαν εκατοντάδες φανάρια ρύθμισης της κυκλοφορίας, ενώ σπασμένα γυαλιά, πέτρες και άλλα συντρίμμια γεμίζουν τους μέχρι πρότινος υποδειγματικά τακτοποιημένους δρόμους της πρωτεύουσας της Χιλής.

Η κοινωνική κρίση που εκδηλώθηκε στη Χιλή θεωρείται η πιο σοβαρή μετά το τέλος της στρατιωτικής δικτατορίας του Αουγκούστο Πινοτσέτ (1973-1990). Άφησε πίσω της τουλάχιστον 26 νεκρούς, 5.000 τραυματίες και ζημιές που εκτιμάται πως ανέρχονται σε 1,5 δις δολάρια, ενώ παρέλυσε την οικονομική δραστηριότητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κι ενώ οι μαζικές κινητοποιήσεις έχουν σταδιακά αρχίσει να αποκλιμακώνονται, οι ζημιές στους δρόμους, στις πλατείες και στο μετρό θα χρειαστούν μήνες για να αποκατασταθούν. Συχνά προκαλείται κυκλοφοριακό κομφούζιο σε διασταυρώσεις στο Σαντιάγο, όπου τα φανάρια δεν λειτουργούν.

Η χρήση ποδηλάτων ήταν η μοναδική λύση, σχολιάζει ο Τομάς Ετσιμπουρού, ερευνητής του Κέντρου Αστικής Ανάπτυξης του Καθολικού Πανεπιστημίου της Χιλής.

«Πριν από την κρίση (…) περνούσαν από εδώ 450 ποδηλάτες κάθε ώρα τις ώρες κυκλοφοριακής αιχμής» ανέφερε ο ερευνητής. «Μετά την κρίση, ο αριθμός τους διπλασιάστηκε, σε 900 κάθε ώρα» πρόσθεσε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα ποδήλατα είναι πλέον περισσότερα από τα αυτοκίνητα σε πολλές διασταυρώσεις την ώρα αιχμής και ποδηλάτες με κράνη που φωσφορίζουν κινούνται με ταχύτητα στις ειδικές λωρίδες σε μεγάλο μέρος της συνοικίας του κέντρου, όπου εδρεύουν πολλές μεγάλες εταιρείες.

Τα καταστήματα τα οποία πωλούν ποδήλατα έχουν δει τις τελευταίες εβδομάδες τις πωλήσεις τους «να απογειώνονται», δήλωσε ο Χόρχε Αρανσίβια, ιδιοκτήτης ενός από αυτά. «Ο κόσμος χρειάζεται να μετακινείται και είτε ξέθαψε παλιά ποδήλατα είτε αγόρασε καινούργια» συμπλήρωσε.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης