Έρευνες στον παγωμένο βυθό

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 5 Φεβρουαρίου 2015, 09:45


Περισσότεροι από 80 δύτες έχουν επιστρατευτεί για τον εντοπισμό των 12 αγνοουμένων του αεροσκάφους της TransAsia, το οποίο συνετρίβη το πρωί της Τετάρτης στα παγωμένα νερά του ποταμού Κιλάνγκ στα περίχωρα της Ταϊπέι.

Οι αρχές της Ταϊβάν ανέβασαν τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης τον αριθμό των νεκρών στους 31. Από τους 58 ανθρώπους που επέβαιναν στο ελικοφόρο αεροπλάνο, τύπου ATR-72, οι 15 διεσώθησαν και έχουν μεταφερθεί σε νοσοκομεία της πρωτεύουσας για την παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Ανάμεσα στους διασωθέντες είναι και ένα 2χρονο αγόρι.

Η διάσωση του μικρού παιδιού προκάλεσε ρίγη συγκίνησης στην κοινή γνώμη της νησιωτικής χώρας, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με τη δεύτερη αεροπορική τραγωδία μέσα σε χρονικό διάστημα επτά μηνών. Η πρώτη είχε σημειωθεί τον Ιούλιο του 2014 όταν αεροσκάφος της ίδιας αεροπορικής εταιρείας με 54 επιβάτες και τέσσερα μέλη πληρώματος συνετρίβη σε νησί του τουριστικού αρχιπελάγους Πενγκού (δυτικά της Ταϊβάν). Τότε, 48 άνθρωποι, εκ των οποίων δύο Γάλλοι πολίτες, είχαν χάσει τη ζωή τους.


Η συντριβή του αεροσκάφους οδήγησε τις αρχές της Ταϊβάν να δώσουν εντολή για τη διενέργεια εξονυχιστικών ελέγχων σε 22 αεροσκάφη ίδιου τύπου που χρησιμοποιούνται στο νησί, με ιδιαίτερη έμφαση να δίνεται στη λειτουργία των μηχανών, το σύστημα ελέγχου καυσίμων και τις προπέλες. Για τον λόγο αυτό, ο ιταλογαλλικός κατασκευαστικός όμιλος αεροσκαφών ATR έστειλε στην Ταϊβάν έξι εξειδικευμένους τεχνικούς για να βοηθήσουν στους ελέγχους.





Τα αίτια της τραγωδίας παραμένουν άγνωστα, ωστόσο απαντήσεις αναμένεται να δώσουν τα δύο «μαύρα κουτιά» που εντοπίστηκαν και έχουν σταλεί για ανάλυση των δεδομένων που έχουν καταγράψει, συμπεριλαμβανομένης και της τελευταίας συνομιλίας των πιλότων με τον πύργο ελέγχου.

Όπως έγραψε η βρετανική εφημερίδα «Guardian» το αεροπλάνο ήταν καινούριο, καθώς η κατασκευή του είχε ολοκληρωθεί πριν από οκτώ μήνες περίπου, και οι κυβερνήτες πολύ έμπειροι (14.000 και 4.000 ώρες πτήσης). Ανοικτό παραμένει το ενδεχόμενο, σύμφωνα με τα όσα μετέδωσαν κινεζικά ΜΜΕ, η τραγωδία να οφείλεται σε σμήνος πουλιών, το οποίο εισήλθε σ' έναν από τους δύο κινητήρες του αεροσκάφους.

Υποβρύχιες έρευνες

Οι αρχές της νησιωτικής χώρας ανέφεραν ότι ο αριθμός των νεκρών είναι πολύ πιθανό να αυξηθεί εκ νέου, καθώς οι ελπίδες να βρεθούν σώοι οι αγνοούμενοι έχουν εξανεμιστεί.

«Από σήμερα το πρωί (της Πέμπτης) περίπου 60 δύτες πραγματοποιούν έρευνες στον βυθό, μαζί με 20 σκάφη στην επιφάνεια του ποταμού. Δεν έχουμε βρει επιζώντες ή σορούς των 12 επιβατών που αγνοούνται. Δεν θα σταματήσουμε όμως. Οι έρευνες θα συνεχιστούν» δήλωσε ο εκπρόσωπος της Πολιτικής Προστασίας Λιου Γιουνγκ-Τσου, που ηγείται της επιχείρησης. «Η χαμηλή ορατότητα κάτω από το νερό δυσχεραίνει το έργο των δυτών» πρόσθεσε.

Το βράδυ της Τετάρτης γερανοφόρο όχημα απομάκρυνε από την κοίτη του ποταμού την κατεστραμμένη άτρακτο, ενώ διασώστες συγκέντρωναν στην όχθη τα προσωπικά αντικείμενα των επιβατών.









Όπως μετέδωσε το βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο BBC, ανάμεσα στους νεκρούς είναι και οι δύο πιλότοι του αεροσκάφους.

Στην πτήση εσωτερικού GE 235 της TransΑsia επέβαιναν 31 Κινέζοι, συμπεριλαμβανομένων και τριών παιδιών. Οι υπόλοιποι 22 επιβάτες, ανάμεσά τους και ένα παιδί ήταν από την Ταϊβάν, ενώ το πλήρωμα αποτελείτο από πέντε άτομα. Το αεροπλάνο είχε προορισμό το νησί Κινμέν, το οποίο βρίσκεται στο νοτιοανατολικό τμήμα της παραθαλάσσιας κινεζικής πόλης Ξιανμέν.

Η τελευταία επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου

Τα αίτια της τραγωδίας παραμένουν άγνωστα. Η μηχανική βλάβη είναι ένα από τα σενάρια που εξετάζονται.

«Σήμα κινδύνου, σήμα κινδύνου, έσβησε ο κινητήρας» ήταν τα τελευταία λόγια του πιλότου πριν χαθεί το σήμα του αεροπλάνου από τα ραντάρΣύμφωνα με ηχητικό ντοκουμέντο που μετέδωσαν κινεζικά ΜΜΕ η τελευταία επικοινωνία του κόκπιτ με τον πύργο ελέγχου ήταν: «Σήμα κινδύνου, σήμα κινδύνου, έσβησε ο κινητήρας». Αξιωματούχοι της Πολιτικής Αεροπορίας επιβεβαίωσαν το πρωί της Πέμπτης τη γνησιότητα του ηχητικού.

Εμπειρογνώμονες που είδαν τα ερασιτεχνικά video με τις τελευταίες στιγμές πριν από τη συντριβή άφησαν ανοικτό το ενδεχόμενο οι δύο πιλότοι να είχαν ξεκινήσει διαδικασία προσθαλάσσωσης στον ποταμό Κιλάνγκ μετά τη διαπίστωση μηχανικού προβλήματος. Ωστόσο, η ύπαρξη πυλώνων υψηλής τάσης τούς ανάγκασε να στρίψουν το αεροσκάφος την ύστατη στιγμή, προκειμένου να αποφύγουν ισχυρή έκρηξη -με ανυπολόγιστες συνέπειες- σ’ έναν από τους πιο πολυσύχναστους οδικούς άξονες της πρωτεύουσας. Το αεροσκάφος προσέκρουσε σε διερχόμενο ταξί και στην άκρη γέφυρας πριν γίνει κομμάτια στην επιφάνεια του ποταμού.



Επιμέλεια: Μάριος Βελέντζας

Διαβάστε επίσης:


Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 5 Φεβρουαρίου 2015, 10:55