Χαραγμένο στα βράχια ενός σπηλαίου στο Γιβραλτάρ, ομάδων επιστημόνων ανακάλυψε το πρώτο γεωμετρικά έργο τέχνης των Νεάντερταλ, που πιθανώς χρονολογείται προ 40.000 ετών.

Δεν βιάζονται πάντως όλοι οι επιστήμονες να συμφωνήσουν ότι η βραχογραφία αυτή, που είναι πολύ απλοϊκή, όντως αποτελεί «καλλιτεχνικό» δημιούργημα των Νεάντερταλ ή των προϊστορικών ανθρώπων.

Οι ερευνητές από 11 ευρωπαϊκά πανεπιστήμια και ινστιτούτα, με επικεφαλής τον καθηγητή Κλάιβ Φίνλεϊσον, διευθυντή του Μουσείου του Γιβραλτάρ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), σύμφωνα με τα πρακτορεία Ρόιτερς και Γαλλικό, το BBC και τα κορυφαία επιστημονικά περιοδικά Science, Nature και New Scientist.

Οι Νεάντερταλ, που είναι «ξάδερφοι» των συγχρόνων ανθρώπων (Homo sapiens), μέχρι σήμερα θεωρούνταν μάλλον ανίκανοι για τη δημιουργία τέχνης των σπηλαίων, ένα πνευματικό επίτευγμα που θεωρείται ορόσημο στην εξελικτική πορεία της ανθρωπότητας.

«Η ανακάλυψη αποτελεί σημαντική συμβολή στον επαναπροσδιορισμό της αντίληψής μας για την κουλτούρα των Νεάντερταλ», δήλωσε ο Ουίλιαμ Ρεντού του Εθνικού Ιδρύματος Επιστημονικών Ερευνών (CNRS) της Γαλλίας. Όπως είπε, «αποτελεί μια νέα και ισχυρότερη ένδειξη για την ικανότητα των Νεάντερταλ να αναπτύσσουν πολύπλοκη συμβολική σκέψη και αφηρημένη έκφραση», κάτι που ως τώρα θεωρείτο αποκλειστικό προνόμιο του συγχρόνου ανθρώπου (homo sapiens).