Ρεπορτάζ: Χρήστος Μαζάνης 

Μεγάλη επιχείρηση κατά της Αλβανικής μαφίας, την οποία συντονίζουν οι Ιταλικές Αρχές, πραγματοποιείται το τελευταίο 24ωρο για την εξάρθρωση τριών εγκληματικών δικτύων τα οποία διακινούσαν μεγάλες ποσότητες κοκαΐνης από τη Λατινική Αμερική στην Ευρώπη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην επιχείρηση αυτή, εκτός από το τμήμα ναρκωτικών της Αστυνομίας Οικονομικού Εγκλήματος της Ιταλίας (Guardia di Finanza), έχει ζητηθεί και η συνδρομή των Αρχών κι άλλων χωρών και συγκεκριμένα της Γερμανίας, της Ολλανδίας, του Βελγίου αλλά και της Αλβανίας. Mάλιστα σε κάποιες από τις παραπάνω χώρες έχουν ήδη γίνει συλλήψεις. 

Έως τώρα έχουν συλληφθεί συνολικά 56 άτομα, τα περισσότερα Αλβανικής υπηκοότητας, έχουν κατασχεθεί τουλάχιστον 130 κιλά κοκαΐνης, όπλα και περιουσιακά στοιχεία αξίας τουλάχιστον ενός εκατ. ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύλληψη και στην Ελλάδα 

Όπως ανέφερε στο zougla.gr, ανώτατος αξιωματικός της Guardia di Finazna, ο οποίος συμμετέχει στην επιχείρηση, στην Ελλάδα έχει συλληφθεί ένας 22χρονος Αλβανός μέλος του κυκλώματος. Η σύλληψη έγινε στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στην περιοχή του Ευόσμου από άνδρες της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης. Σε βάρος του εκκρεμούσε Ευρωπαϊκό Ένταλμα Σύλληψης από τις Αρχές της Ιταλίας.

Οι ναρκέμποροι αποθήκευαν μεγάλες ποσότητες κοκαΐνης στην Μπρέσια της Βόρειας Ιταλίας και στη συνέχεια την διένειμαν στον ιταλικό βορρά αλλά και σε άλλες γειτονικές χώρες. Βρέθηκαν συνολικά τρεις αποθήκες, ενώ σύμφωνα με τις Αρχές το δίκτυο φέρεται να είχε διακινήσει τουλάχιστον έναν τόνο κόκας φέτος. Τα παράνομα κέρδη του κυκλώματος υπολογίζονται ότι θα άγγιζαν τα 100 εκατ. ευρώ.

Με αυτοκίνητα γινόταν η διανομή

Όπως αποδείχθηκε έπειτα από τουλάχιστον 12 μηνών έρευνες, τα ναρκωτικά έφταναν με πλοίο σε λιμάνια της Ολλανδίας και στη συνέχεια φορτώνονταν σε αυτοκίνητα τα οποία είχαν τροποποιήσει έτσι ώστε να διαθέτουν κρύπτες που άνοιγαν με συστήματα τελευταίας τεχνολογίας. Στη συνέχεια το εμπόρευμα έφτανε στην Φρανκφούρτη και έπειτα στην Ιταλία.

Τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνταν για τις μεταφορές ήταν Audi Q5, Peugeot 208, δύο Peugeot 3008, Opel Insignia, BMW σειράς 5, και μια Mercedes Class A.

Όλα τα οχήματα ήταν καταχωρημένα στα μέλη της οργάνωσης και συχνά είχαν προσωρινές πινακίδες κυκλοφορίας.

Μάλιστα για να μην κινούν υποψίες σε αστυνομικά μπλόκα πάντα πριν τη μεταφορά της κοκαΐνης αγόραζαν ακτοπλοϊκά εισιτήρια για την Αλβανία, έτσι ώστε να μπορούν να δικαιολογούν την παρουσία τους στην Ιταλία, όπου και αποθήκευαν τις μεγάλες ποσότητες.

 

Από τις πολύμηνες έρευνες προέκυψε πως εγκέφαλοι των εγκληματικών δικτύων ήταν τρεις Αλβανοί. Ο ένας κατοικούσε στο Βέλγιο, ο δεύτερος δραστηριοποιείτο στην Ολλανδία και ο τρίτος στη Γερμανία.

Επρόκειτο για ένα αρκετά σκληρό και αδίστακτο κύκλωμα το οποίο είχε τους εσωτερικούς του κανόνες. Όπως λένε οι Αρχές, είχαν κλειδώσει ένα μέλος τους στην Φρανκφούρτη σε μια αποθήκη επειδή είχε κλέψει μια μικρή ποσότητα ναρκωτικών για να την διακινήσει μόνος του. Στη συνέχεια θα τον εκτελούσαν αλλά τους πρόλαβαν οι Αρχές.

Τα κέρδη από τα ναρκωτικά τα επένδυαν στην Αλβανία. Οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης