Μετατέθηκε ένας εκ των δύο πιλότων τεχνικών δοκιμών ο οποίος είχε επισημάνει ατέλειες σε κρίσιμης σημασίας σύστημα ελέγχου πτήσης για το Boeing 737 MAX. Τα προβλήματα τα είχε επισημάνει με μηνύματα που είδαν το φως της δημοσιότητας στις 18 Οκτωβρίου 2016 και είχαν ανταλλαχθεί μεταξύ του πιλότου Πάτρικ Γκούσταβσον και του τότε υπεύθυνου πιλότου τεχνικών δοκιμών της Boeing Μαρκ Φόρκνερ. Έκτοτε οι τιμές των μετοχών της Boeing κατέγραψαν σημαντική μείωση.

Τα σχόλια του Φόρκνερ, που από τότε εγκατέλειψε την Boeing, βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των ερωτήσεων τις οποίες έθεσαν τα μέλη του Κογκρέσου στις ακροάσεις που έγιναν προς τα στελέχη της αμερικανικής εταιρείας, ενώ είχαν χαρακτήρα αποδείξεων για τη γνώση που είχε η Boeing (προγενέστερα των δύο δυστυχημάτων τον Οκτώβριο του 2018 και τον Μάρτιο του 2019) σχετικά με το προβληματικό λογισμικό ελέγχου πτήσης του αεροσκάφους 737 ΜΑΧ, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τα δύο δυστυχήματα του Οκτωβρίου και του Μαρτίου έχασαν τη ζωή τους 346 άνθρωποι.

Ο Γκόυσταβσον ήταν πιλότος τεχνικών δοκιμών στο πρόγραμμα 737 την περίοδο που ο Φόρκνερ τού είπε ότι το σύστημα πρόληψης απώλειας στήριξης του αεροσκάφους (MCAS) «έβγαινε εκτός ελέγχου» στον εξομοιωτή των πτήσεων. Ο Γκούσταβσον αργότερα δήλωσε πως άλλοι πιλότοι τούς κρατούσαν ενήμερους για αλλαγές στο MCAS.

Ο ίδιος κατά τις τελευταίες δύο εβδομάδες μετατέθηκε σε κέντρο δοκιμών και αξιολόγησης της εταιρείας (Boeing’s Test & Evaluation group), σύμφωνα με τη δήλωση πηγής που έχει λάβει γνώση για τις εξελίξεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο αναφερόμενο κέντρο δοκιμών της Boeing εργάζονται πιλότοι που συμπλήρωσαν εκατοντάδες ώρες δοκιμαστικών πτήσεων με το Boeing 737 MAX, πριν από την είσοδο του τύπου σε υπηρεσία.

Στην περίπτωση που ο Γκούσταβσον γινόταν δοκιμαστής πιλότος στο αναφερόμενο κέντρο, τότε ήταν πιθανό να λάβει αύξηση 15%-20% στις αποδοχές του, σύμφωνα με την πρώτη πηγή.

Δεν έχει διευκρινιστεί για ποιο λόγο άλλαξε καθήκοντα,  ενώ ένας  εκπρόσωπος της Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει τις εξελίξεις.

Πριν από την μετάθεσή του, ο Γκούσταβσον ήταν πιλότος τεχνικών δοκιμών για περίπου μία πενταετία, σύμφωνα με την προσωπική σελίδα που διατηρεί στο Linkedin, και έγινε υπεύθυνος των τεχνικών πιλότων για το 737 το 2018.

O Γκούσταβσον και ο Φόρκνερ ήταν μέλη της ομάδας που εργάστηκε για την κατάρτιση των βιβλίων οδηγιών πτήσης (manuals) που χρησιμοποίησαν οι αεροπορικές εταιρείες από την ένταξη σε υπηρεσία του Boeing 737 MAX το 2017 και μετά, με δεκάδες αεροπορικές εταιρείες να διατυπώνουν ερωτήσεις για τη λειτουργία διαφόρων συστημάτων του εν λόγω αεροσκάφους σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως δήλωσαν στα τέλη Οκτωβρίου στο Reuters πρώην εργαζόμενοι της Boeing.

Ο Φόρκνερ εργάστηκε για τον εντοπισμό και την επίλυση προβλημάτων στον εξομοιωτή πτήσης του 737 MAX, ενώ άφησε την Boeing το 2018. Τώρα εργάζεται για τη Southwest Airlines, σύμφωνα με τη σελίδα του στο Linkedin.

Πριν από την Boeing o Γκούσταβσον εργάστηκε για 11 χρόνια σε διάφορες θέσεις. Μεταξύ αυτών και ως εκπαιδευτής εξομοιωτή στη Ryanair Holdings PLC, σύμφωνα με την προσωπική του σελίδα στο Linkedin.

Σε μία ξεχωριστή εξέλιξη, η Boeing ανακοίνωσε ότι ο Κόνραντ Τσαν ανέλαβε καθήκοντα αντιπροέδρου επικοινωνίας στο τμήμα παραγωγής πολιτικών αεροσκαφών, αντικαθιστώντας τη Λίντα Μιλς που εγκαταλείπει την εταιρεία.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης