Το εμπόριο μεταξύ Γερμανίας και Βρετανίας προς το παρόν διεξάγεται ομαλά. Ωστόσο, μεταφορικές εταιρείες και λιμάνια προετοιμάζονται για το Brexit. Ουδείς, όμως, γνωρίζει ποια θα είναι η διάδοχη κατάσταση, αναφέρει σε άρθρο της η γερμανική εφημερίδα «Deutsche Welle» και θέτει κάποια ερωτήματα που επικεντρώνονται κυρίως στον τρόπο διακίνησης των εμπορευμάτων έπειτα από το διαζύγιο του Ηνωμένου Βασιλείου με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Γράφει η Deutsche Welle:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Λόταρ Σέβερινς ρίχνει μια ματιά στον καθρέφτη του φορτηγού του για να διαπιστώσει εάν το αυτοκίνητο 40 τόνων έχει τοποθετηθεί σωστά στην ατελείωτη ουρά από φορτηγά. Βρίσκεται στην Ολλανδία και τα εμπορεύματα που μεταφέρει έχουν προορισμό τη Βρετανία. Οι οδηγοί των φορτηγών ενώνουν ακόμα την Ε.Ε. με τη Βρετανία, ωστόσο το ερώτημα πώς θα επηρεάσει πρακτικά το Brexit τη διακίνηση των εμπορευμάτων γίνεται ολοένα και πιο επιτακτικό. Η βρετανική κυβέρνηση είναι βαθιά διχασμένη όσον αφορά στις περαιτέρω σχέσεις με την Ε.Ε. Η πρωθυπουργός Τερέζα Μέι έχει επαναλάβει πολλές φορές ότι θα ήθελε να βγάλει τη χώρα της από την Εσωτερική Αγορά και την Τελωνειακή Ένωση. Για τα εμπορεύματα με προορισμό τη Βρετανία, το λιμάνι του Ρότερνταμ θα ήταν σε αυτήν την περίπτωση τα εξωτερικά σύνορα της Ε.Ε. Στις Βρυξέλλες δεν μπορεί κάποιος να φανταστεί πώς θα μπορούσαν να λειτουργήσουν στο μέλλον οι εμπορικές σχέσεις με τη Βρετανία χωρίς τελωνειακούς ελέγχους.

«Αυτό θα είναι μια καταστροφή» λέει ο 62χρονος οδηγός Λόταρ Σέβερινς. Την ίδια άποψη έχει και ο 70χρονος επιχειρηματίας Βόλφγκανγκ Στρομπς. «Η ροή των εμπορευμάτων θα παρεμποδιστεί. Δεν πρόκειται να είναι τόσο απλά τα πράγματα όπως ήταν μέχρι σήμερα» υποστηρίζει και συμπληρώνει πως λυπάται πολύ για το Brexit και ότι ο ίδιος θεωρεί πως η χώρα του ανήκει στην Ευρώπη.

O 62χρονος οδηγός Λόταρ Σέβερινς

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πολύπλευρες συνέπειες

Ο επιχειρηματίας Ράινερ Γκοόσενς (δεξιά)Όταν μιλάει με πελάτες του, διαπιστώνει μεγάλη ανασφάλεια. Για τις μεταφορές το Brexit σημαίνει πολύ περισσότερη δουλειά. Εκτός αυτού σημαντικά θα είναι τα προβλήματα που θα προκύψουν σχετικά με τον χρόνο παραγωγής και παράδοσης. Ο επιχειρηματίας Ράινερ Γκοόσενς επισημαίνει πως «σήμερα η αποστολή δηλώνεται κάποιες φορές και πριν από την παραγωγή. Σε περίπτωση που πράγματι υπήρχαν τελωνειακοί έλεγχοι, δεν θα υπήρχε πλέον εγγύηση πως τα προϊόντα θα είναι μέσα σε 10 με 12 ώρες στην Αγγλία. Η σκέψη που υπάρχει είναι να δημιουργηθούν ειδικοί χώροι αποθήκευσης».

Σύμφωνα με τις στατιστικές, το 2017 οι γερμανικές μεταφορικές εταιρείες μετέφεραν περισσότερους τόνους εμπορεύματα σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο. Οι εισαγωγές, πάντως, μειώθηκαν κατά 8%, εξέλιξη η οποία θεωρείται συνέπεια του επερχόμενου Brexit.

Σύμφωνα με δημοσκοπήσεις, το ένα τρίτον έως και το 50% των εταιρειών στην Ευρώπη και τη Βρετανία αναμένεται να αναζητήσει νέους προμηθευτές ως ένα μέσο προστασίας από τις συνέπειες του Brexit.

Το εμπόριο ανάμεσα στη Βρετανία και την Ε.Ε. θα επηρεαστεί αναμφισβήτητα με πολλούς τρόπους, ωστόσο ουδείς γνωρίζει ακόμα ποιες συνέπειες θα έχει στην πράξη το Brexit.

Πηγή: Deutsche Welle

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης