Θρίλερ στην Κύπρο: Πού βρήκε η Τουρκία τις μελέτες για το τεμάχιο «8»

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2020, 11:18
Θρίλερ στην Κύπρο: Πού βρήκε η Τουρκία τις μελέτες για το τεμάχιο «8»

Η κυβέρνηση έχει πληροφορίες ότι η Τουρκία με κάποιο τρόπο διαθέτει μελέτες για το τεμάχιο «8» της κυπριακής ΑΟΖ, δήλωσε σήμερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος της Κύπρου Κυριάκος Κούσιος, εγείροντας ερωτήματα για το πού μπορεί να βρήκε τα στοιχεία η Τουρκία.
 
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο κ. Κούσιος διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει καμία υπόνοια πως αυτά τα στοιχεία έχουν δοθεί από τις εταιρείες ΕΝΙ και TOTAL. «Φαίνεται ότι με κάποιον τρόπο έχουν πληροφόρηση για τις μελέτες. Να ξεκαθαρίσω ότι δεν υπάρχει καμία υπόνοια για τις εταιρείες» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, χαρακτήρισε προκλητική τη θέση του Ταγίπ Ερντογάν για διαμοιρασμό των κερδών από τις γεωτρήσεις του «Γιαβούζ». «Μου ακούγεται σαν τον κλέφτη που λέει στον νοικοκύρη ''θα σου δώσω τα μισά''. Είναι ξεκάθαρη απόδειξη του έκνομου και παράνομου τρόπου που κινείται η Τουρκία, χωρίς σεβασμό στο Διεθνές Δίκαιο. Έχει εξελιχθεί σε πειρατή της ανατολικής Μεσογείου» σημείωσε ο κ. Κούσιος.

Επεσήμανε, δε, ότι η Λευκωσία είναι ικανοποιημένη από την πολιτική των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά στη στήριξη της Κυπριακής Δημοκρατίας, ενώ σχολίασε ότι από τη μεριά της η Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσιάζει διστακτικότητα και αναποφασιστικότητα στην υλοποίηση αποφάσεων του Συμβουλίου Υπουργών και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.

Βάση υποστήριξης του «Γιαβούζ» στην Τύμπου

Την ίδια ώρα, η τεχνική αδυναμία της Τουρκίας να υποστηρίξει το γεωτρύπανο «Γιαβούζ» στην παράνομή του δραστηριότητα στο τεμάχιο «8» της κυπριακής ΑΟΖ, κυρίως λόγω της μεγάλης απόστασης από τη Σινίφκη, οδήγησε σε «έκτακτες» επίσης παράνομες λύσεις. Συγκεκριμένα, η Τουρκία μετέτρεψε το παράνομο αεροδρόμιο Τύμπου σε προσωρινή ενδιάμεση βάση υποστήριξης του «Γιαβούζ» για τις τακτικές πτήσεις ελικοπτέρων από και προς το γεωτρύπανο.

Την Τρίτη, η απόπειρα να πετάξει το ένα από τα δύο ελικόπτερα υποστήριξης από το αεροδρόμιο της Σινίφκης (που ήταν η βάση στις προηγούμενες πέντε παράνομες τουρκικές γεωτρήσεις) προφανώς εγκαταλείφθηκε, αφού η απόσταση μέχρι το σημείο στο οποίο βρίσκεται το γεωτρύπανο στο τεμάχιο «8» είναι μεγαλύτερη των 400 χιλιομέτρων. Στις 10.30 το πρωί, το ελικόπτερο που μετέφερε τεχνικούς για να ξεκινήσει η παράνομη γεώτρηση, ένα Agusta Westland (AW139) τουρκικού νηολογίου, άλλαξε πορεία και από τη Σινίφκη, αντί προς το «Γιαβούζ» κατευθύνθηκε και προσγειώθηκε στο παράνομο αεροδρόμιο Τύμπου.

Πρόκειται για ελικόπτερο της τουρκικής ιδιωτικής εταιρείας Redstar Aviation, ένα από τα δύο που πετούν τους τελευταίους μήνες προς τα γεωτρύπανα «Πορθητής» και «Γιαβούζ». Μία ώρα αργότερα, το ίδιο ελικόπτερο απογειώθηκε από την Τύμπου και πετώντας σε σχετικά χαμηλό ύψος (3.500 ποδών) κατευθύνθηκε προς την Αμμόχωστο και από εκεί περνώντας ανοικτά του Κάβο Γκρέκο κατευθύνθηκε νότια προς το «Γιαβούζ», διανύοντας συνολικά 260 χιλιόμετρα. Ακολούθως επέστρεψε και πάλι στο παράνομο αεροδρόμιο Τύμπου.

Να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που για την υποστήριξη των παράνομων τουρκικών γεωτρήσεων χρησιμοποιείται έδαφος των Κατεχομένων για υποστήριξη. Όπως είναι γνωστό, η Τουρκία δημιούργησε βάση υποστήριξης στο λιμάνι της Σινίφκης, με εργοστάσιο λάσπης, αποθήκες των υλικών κ.τ.λ., όπως και για εξυπηρέτηση των γεωτρύπανων στο ίδιο αγκυροβόλιο. 

Πηγή: philenews, ΚΥΠΕ

 

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2020, 12:02