Προστατευτικές μάσκες, ειδικές φόρμες αλλά και κατασκευές απομόνωσης και αυτοπροστασίας. Παράξενο κι όμως αληθινό. Η La Repubblica αναρωτιέται εάν αρκετοί διάσημοι οίκοι, όπως οι Dior, Armani, Gucci, Kenzo, Balenciaga, Marine Serre, είχαν «προβλέψει» τι θα συνέβαινε τους επόμενους μήνες με τον κορωνοϊό κι έτσι πλάσαραν σχεδιαστικές λύσεις για τη νέα εποχή.
H εφημερίδα στο άρθρο της κάνει αναφορά αρχικά στην 29χρονη Γαλλίδα σχεδιάστρια μόδας Marine Serre, η οποία ήταν από τις πρώτες που τόλμησε να εντάξει τη μάσκα ως αξεσουάρ με το σκεπτικό της οικολογικής καταστροφής που υφίσταται ο πλανήτης, αλλά και ως διαφορετική αισθητική. Πολλοί άνθρωποι της μόδας δεν είδαν την κίνηση της σχεδιάστριας με καλό μάτι και τη σνόμπαραν. Σχολίασαν πως πρόκειται για ένα gadget το οποίο δεν έχει ενδιαφέρον. Ωστόσο η ιστορία δείχνει πως οι στιλιστικές της επιλογές φαίνεται να πιάνουν τόπο.
Στην πραγματικότητα όμως δεν ήταν μόνο αυτή η οποία πλάσαρε τη συγκεκριμένη μόδα. Υπήρξαν κι άλλοι πολλοί που τόλμησαν να λανσάρουν την ιδέα της μετα-αποκαλυπτικής μόδας. Και η τόσο μεγάλη προνοητικότητα δημιουργεί φυσικά πολλά ερωτήματα και προκαλεί έκπληξη.
Είναι δύσκολο να μην παρατηρήσουμε τις πασαρέλες που έγιναν μεταξύ Φεβρουαρίου και Μαρτίου, με τα μετα-αποκαλυπτικά σκηνικά και με ρούχα που μετατράπηκαν σε προστατευτικές στολές και μοιάζουν με εκείνα των πολεμιστών του Mad Max και των εξερευνητών.
Σε οποιαδήποτε άλλη χρονική στιγμή, όλα αυτά θα έμοιαζαν σαν μια τάση που θα περάσει. Όμως, όπως φαίνεται, έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που η μόδα άρχισε να προβλέπει και να ερμηνεύει την ιστορική περίοδο που διανύουμε τόσο πιστά και κατάλληλα. Τα πρώτα δείγματα μάλιστα ξεκινούν ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Αρκεί να δούμε, για παράδειγμα, την πρώτη ανοιξιάτικη κολεξιόν του Gucci για το 2020. Μοντέλα χωρίς παπούτσια, αξεσουάρ, μακιγιάζ και ντυμένα με λευκά ολόκληρα κοστούμια (ψευδοφορέματα νοσοκομείων). Πώς οι στιλίστες, λοιπόν, αντιλήφθηκαν τι θα συνέβαινε λίγους μήνες αργότερα;
Επίσης η Rei Kawakubo, με το brand Comme des Garçons, τον περασμένο Σεπτέμβριο, λάνσαρε σε επίδειξη μόδας ενδυμασία από το μέλλον, φουτουριστικές εμφανίσεις που θυμίζουν αυτές που είδαμε στο Matrix.
Ο σχεδιαστής μόδας, Rick Owens, έβγαλε στην πασαρέλα μοντέλα με παπλώματα που παρήγαγε η Moncler. Τα παπλώματα αυτά, λοιπόν, μετατράπηκαν σε ζεστές και εξαιρετικά εντυπωσιακές κάπες, ειδικά σε συνδυασμό με μια γεμάτη καπνό πασαρέλα και μια ροκ σταρ της «Αποκάλυψης».
Και έπειτα ήρθαν οι αχυρένιες φούστες του Dior, αλλά και οι τεράστιες ειδικές κατασκευές προστασίας του Kenzo. To μυαλό αμέσως σκέφτεται τις εγκαταστάσεις απομόνωσης. Με την εξάπλωση λοιπόν του κορωνοϊού, λογικό είναι να δημιουργούνται πολλές θεωρίες για το εάν κάποιοι μπορεί να γνώριζαν ή απλώς ήταν προνοητικοί, καταλήγει η ιταλική εφημερίδα.