Τη δέσμευσή του για επιφανειακή ανάπλαση της Πλατείας Ελευθερίας και για μετατροπή του χώρου σε πάρκο μνήμης του Ολοκαυτώματος των Εβραίων επανέλαβε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, στη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου. Ο κ. Ζέρβας εξήγησε πως η δημοτική αρχή προχώρησε στη διερεύνηση της δυνατότητας δημιουργίας υπόγειου πάρκινγκ και υπογράμμισε πως «εφόσον η μελέτη αυτή δεν φέρει αποτελέσματα, προφανώς θα πάμε άμεσα στην ανάπλαση και μόνον της πλατείας Ελευθερίας ως πάρκου μνήμης». Υποστήριξε, δε, πως η σημερινή χρήση του χώρου ως πάρκινγκ είναι προσωρινή και εντάσσεται στην προσπάθεια να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της πόλης σε μία περίοδο με εξαιρετικά επιβαρυμένο το κυκλοφοριακό. Σημείωσε, μάλιστα, πως από τις 23 Δεκεμβρίου οπότε και έφυγαν οι λαμαρίνες και διαμορφώθηκε η πλατεία ως μέρος στάθμευσης, εξυπηρετήθηκαν στις 132 θέσεις πάνω από 70.000 αυτοκίνητα.

Ο κ. Ζέρβας, στη διάρκεια της τοποθετήσής του, αναφέρθηκε επίσης στις πρωτοβουλίες που αναλήφθηκαν από τη διοίκηση για να προχωρήσει το έργο του Μουσείου Ολοκαυτώματος. ‘Οπως είπε ο δήμος παραχώρησε μία έκταση περίπου 11 στρεμμάτων ώστε να δοθεί λύση σε προβλήματα που αφορούσαν τη χωροθέτηση, την πρόσβαση στο μουσείο αλλά και τη στάθμευση οχημάτων και λεωφορείων. Επίσης, ανέφερε πως ξεκινάει η μουσειολογική μελέτη και πως μέσα σε ορίζοντα 13 μηνών θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και οι αδειοδοτήσεις για το Μουσείο Ολοκαυτώματος. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κριτική από την αντιπολίτευση 

Ο Βασίλης Γάκης, αντιπρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα» αναρωτήθηκε γιατί δεν έγιναν από νωρίς ξεκάθαρες συζητήσεις με την Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης αναφορικά με την ανάπλαση του χώρου της Πλατείας Ελευθερίας. «Οι άνθρωποι εύλογα εξέφρασαν την ανησυχία τους για την αναβολή ενός θέματος που είναι ιστορική υποχρέωση της πόλης στην παγκόσμια κοινωνία. Γιατί να εκτεθεί η πόλη; Θα μπορούσαν οι συζητήσεις να προηγηθούν και ώριμα και ωραία να παρθεί μία απόφαση», είπε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του, ο Γιώργος Ορφανός επικεφαλής του συνδυασμού «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον» υποστήριξε πως ο δήμαρχος «πανηγύρισε που 70.000 Ι.Χ. μπήκαν στην πόλη. Και μετά λέμε γιατί η πόλη χειροτερεύει συνεχώς», τονίζοντας παράλληλα πως θα μπορούσαν οι οδηγοί να στραφούν σε άλλους κοντινούς χώρους στάθμευσης όπως για παράδειγμα το λιμάνι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μια σειρά ερωτημάτων για την Πλατεία Ελευθερίας κατέθεσε η Κατερίνα Νοτοπούλου από την παράταξη «Θεσσαλονίκη Μαζί». «Είναι φανερό κ.Ζέρβα πως έχετε αντιληφθεί ότι διαπράξατε μεγάλο λάθος. Ολέθριο λάθος με την εμμονή σας να μετατρέψετε την Πλατεία σε πάρκινγκ», συμπλήρωσε η κ.Νοτοπούλου.

Ο Σπύρος Βούγιας, από την άλλη, είπε πως η αντιπολίτευση θα προσφύγει συντονισμένα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης αναφορικά με τη λειτουργία του πάρκινγκ, αμφισβητώντας τις 70.000 σταθμεύσεις στο χώρο μέσα σε διάστημα ενός μήνα λέγοντας χαρακτηριστικά: «Αυτό το νούμερο ως συγκοινωνιολόγος δεν το έχω ξανασυναντήσει. ‘Ενα πάρκινγκ θεωρείται ανταποδοτικό όταν μπορεί να δώσει 5,5 ή 6 φορές αλλαγή τη μέρα. Με βάση αυτά τα στοιχεία, βγαίνει το συμπέρασμα ότι στις 132 θέσεις στάθμευσαν 15 διαφορετικά αυτοκίνητα στην κάθε θέση. Δηλαδή οι οδηγοί δεν εξάντλησαν ούτε μία ώρα στάθμευσης ο καθένας».

Πηγή: ΑΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης