Γάλλοι εμπειρογνώμονες έχουν στα χέρια τους τον καταγραφέα του Mirage 2000-5, το οποίο κατέπεσε ανοικτά της Σκύρου, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από τον καταγραφέα, οι εκτιμήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας συνάδουν με τα πρώτα συμπεράσματα των Γάλλων ειδικών. Ως εκ τούτου, φαίνεται να επιβεβαιώνεται πως η πτώση προήλθε από παραίσθηση του χειριστή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα, σύμφωνα με το millitaire.gr, φαίνεται πως απομακρύνεται το σενάριο της τεχνικής βλάβης στο πολεμικό αεροσκάφος.

Το μαύρο κουτί του μοιραίου Mirage 2000-5 εντοπίστηκε και ανασύρθηκε στα τέλη Απριλίου από το ερευνητικό σκάφος «ΑΙΓΑΙΟ».

Η τραγωδία

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Mirage του σμηναγού Γ. Μπαλταδώρου ήταν το «νούμερο 1» του ζεύγους που βρισκόταν σε ετοιμότητα στην 135 Σμηναρχία Μάχης στη Σκύρο και απογειώθηκε λίγο μετά τις 11.00 το πρωί της Πέμπτης, 12 Απριλίου, ώστε να αναχαιτίσει δύο τουρκικά F-16 που είχαν παραβιάσει τον εθνικό εναέριο χώρο (ΕΕΧ) στην περιοχή μεταξύ Λέσβου και Χίου.

Όταν το ζεύγος των ελληνικών Mirage έφθασε στην περιοχή, τα τουρκικά F-16 βρίσκονταν ήδη στην πορεία επιστροφής προς την Τουρκία και ο Μπαλταδώρος έδωσε σήμα BVR (Beyond Visual Range), που μεταφράζεται σε απόσταση άνω των 20 μιλίων. Τα δύο τουρκικά έμειναν εντός του ΕΕΧ μεταξύ 11.15 και 11.24, ενώ η αντίστοιχη είσοδος που είχαν κάνει ακόμη δύο τουρκικά F-4 στο νοτιοανατολικό Αιγαίο διήρκεσε επίσης λίγα λεπτά (11.24-11.35), γεγονός που σημαίνει ότι πλέον τα ελληνικά Mirage είχαν την άδεια να επιστρέψουν στη Σκύρο, αφού πέταξαν περίπου μέχρι τη Ρόδο.

Κατά την επιστροφή τους προς τη Σκύρο και την προσέγγιση στο αεροδρόμιο της 135 Σ.Μ., τα δύο Mirage πετούσαν σε χαμηλό ύψος πάνω από τη θάλασσα, λόγω της χαμηλής νέφωσης και της αφρικανικής σκόνης που επηρέαζε την ορατότητα. Στις 12.15 ο κυβερνήτης του δεύτερου Mirage ειδοποίησε ότι είδε το αεροσκάφος του Μπαλταδώρου να «βουτάει» απότομα, μόλις εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου.

Το αεροσκάφος «κάρφωσε», αφού πρώτα παγιδεύτηκε στη λεγόμενη από τους πιλότους «σούπα» του Αιγαίου. Οι πρώτες εκτιμήσεις τότε ανέφεραν ότι ο πιλότος μπορεί να είχε υποστεί παραισθητικό φαινόμενο-vertigo και ήταν αδύνατο να υπάρξει αντίδραση, διότι το αεροσκάφος βρισκόταν ήδη σε πολύ χαμηλή πτήση.

Διαβάστε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης