Δρομολογούνται οι διαδικασίες για την αποκατάσταση των κατολισθήσεων που προκλήθηκαν λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων σε σημεία του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης που βρίσκονται στα όρια της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων. Οι διαδικασίες δρομολογούνται μετά από συνεργασία της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Περιφέρειας Κρήτης και του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης.

Σε αυτό το πλαίσιο, στις 16 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε αυτοψία από κλιμάκιο τεχνικών υπαλλήλων της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών (ΔΟΥ) της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε διάφορες θέσεις του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κύριο αντικείμενο της αυτοψίας ήταν η καταγραφή και η εξέταση των πρόσφατων κατολισθητικών φαινομένων που εκδηλώθηκαν επί της εθνικής οδού Χανίων-Καστελίου στη θέση «Σταλός», τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα την απαγόρευση της κυκλοφορίας των οχημάτων σε μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ, καθώς και η διερεύνηση τρόπων αντιμετώπισης αυτών.

Τα μέλη του κλιμακίου συνέταξαν άμεσα τεχνική έκθεση, η οποία παρουσιάζει τα συμπεράσματα της αυτοψίας, προκειμένου αυτά να αξιολογηθούν και να χρησιμοποιηθούν από την αρμόδια αρχή ή υπηρεσία στην αποτίμηση της τρέχουσας κατάστασης και στη λήψη αποφάσεων σχετικά με την άρση ή όχι της απαγόρευσης κυκλοφορίας της οδού στην περιοχή του Σταλού.

Η αυτοψία πραγματοποιήθηκε παρά το γεγονός ότι η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών δεν έχει καμία αρμοδιότητα όσον αφορά τη συντήρηση ή τη λήψη αποφάσεων σχετικά με τον ΒΟΑΚ και ο ρόλος της στην αυτοψία είναι καθαρά συμβουλευτικός λόγω της εμπειρίας που έχει αποκτήσει στην αντιμετώπιση παρόμοιων γεωλογικών κινδύνων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο πλαίσιο της ίδιας αυτοψίας, εκτός από την κατολίσθηση στον Σταλό, εξετάστηκαν επικουρικά και άλλες δύο θέσεις της εθνικής οδού Καλύβες-Χανιά του ΒΟΑΚ, στις περιοχές «Πλατάνι» και «Καλάμι», όπου -κατά το πρόσφατο παρελθόν- εκδηλώθηκαν κατολισθητικά φαινόμενα ή καταπτώσεις.

Στην έκθεση αυτοψίας γίνεται ακριβής περιγραφή του ιστορικού και της υφιστάμενης κατάστασης και στα τρία σημεία, περιγράφονται τα γεωλογικά δεδομένα και προτείνονται οι τρόποι της προσωρινής καθώς και της μόνιμης αντιμετώπισης του προβλήματος.

Όπως αναφέρει η έκθεση, «θα πρέπει άμεσα να δρομολογηθεί η εκπόνηση οριστικής μελέτης, από την οποία θα προκύψουν τα μέτρα μόνιμης προστασίας που θα διασφαλίζουν αποτελεσματικά τους διερχόμενους έναντι κινδύνων ευστάθειας των πρανών του συνολικού ορύγματος. Η μελέτη θα πρέπει να περιλαμβάνει τις κατηγορίες τοπογραφικών, γεωλογικών και γεωτεχνικών και, εφόσον απαιτηθεί, τεχνικών έργων».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης