του Κώστα Ιερίδη

Επ’ αόριστον καθυστέρηση θα υπάρξει, ως φαίνεται, στην αύξηση τιμών των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες, παρά το γεγονός ότι ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε προαναγγείλει το μέτρο πριν από αρκετούς μήνες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΑΣΑ διαθέτει περιορισμένο απόθεμα εισιτηρίων 1,40 ευρώ και διάρκειας 90 λεπτών. Πρόκειται για όσα απέμειναν πριν μειωθεί η αξία και η διάρκειά τουςΗ κατάσταση αυτή είναι προς όφελος των περίπου 1 εκατ. μετακινούμενων με αστικές συγκοινωνίες στην Αττική.

Oι αστικές συγκοινωνίες «τρέχουν» με ζημιές άνω των 100 εκατ. ευρώ, ενώ τα χρέη των υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ για τα έτη 2011 έως και 2014, αγγίζουν τα 114 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται, ότι ο κ. Σπίρτζης είχε προαναγγείλει αύξηση τιμών από το 1,20 στο 1,40 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αύξηση των ελέγχων

Πλέον, και για λόγους πολιτικού κόστους, το υπουργείο Υποδομών δεν φαίνεται διατεθειμένο να προχωρήσει στις αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων, διαδικασία που, εκ των πραγμάτων, είναι χρονοβόρα.

Συγκεκριμένα, για την ανατίμηση των εισιτηρίων απαιτείται η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) που να ορίζει το ακριβές ύψος της αύξησης, τη χρονική διάρκεια και την έναρξη ισχύος των νέων κομίστρων. Από τη στιγμή της έκδοσης της ΚΥΑ, εκτιμάται ότι χρειάζεται μέχρι και 1,5 μήνας ωσότου οι αυξήσεις να «φανούν» στο επιβατικό κοινό, καθώς θα πρέπει τα νέα εισιτήρια να εκτυπωθούν, να διανεμηθούν στα εκδοτήρια ενώ τα παλιά, είναι αναγκαίο να αποσυρθούν και να καταστραφούν.

Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΑΣΑ διαθέτει περιορισμένο απόθεμα εισιτηρίων 1,40 ευρώ και διάρκειας 90 λεπτών. Πρόκειται για όσα απέμειναν πριν μειωθεί η αξία και η διάρκειά τους -τον Σεπτέμβριο του 2014- σε 1,20 ευρώ και 70 λεπτά.

Ωστόσο, τα συγκεκριμένα κόμιστρα που φέρουν το παλιό λογότυπο του ΟΑΣΑ, εάν χρησιμοποιούνταν, ενδεχομένως να ενίσχυαν τη διακίνηση πλαστών εισιτηρίων. Ακόμη και αυτό να μη συνέβαινε, το πρόβλημα θα επιλύονταν μόνον μερικώς, καθώς το απόθεμα δεν περιλαμβάνει τα μειωμένα κόμιστρα κτλ.

Έτσι το υπουργείο σχεδιάζει να ενισχύσει τους ελέγχους για την καταπολέμηση της λαθρεπιβίβασης, μιας και οι ετήσιες απώλειες από τους επιβάτες που διακινούνται χωρίς εισιτήριο εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 25 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται να γίνει πλέον υποχρεωτική η είσοδος των επιβατών μόνο από την μπροστινή πόρτα, ώστε οι οδηγοί να ελέγχουν -όπως και παλιότερα- τα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.

Σε κάθε περίπτωση, σήμερα, μετά και την κατάργηση του σώματος των εθελοντών-ελεγκτών κομίστρου, είναι δύσκολο να ελεγχθούν αποτελεσματικά τα 1.100 δρομολόγια που εκτελούνται καθημερινά.

Διαβάστε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης