Δραματικές στιγμές έζησε ο Παναγιώτης Μαυρίκος παγιδευμένος μέσα στην Porsche Cayenne, όπου απανθρακώθηκε όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε επί της Αττικής Οδού και τυλίχθηκε στις φλόγες.

Οι φωτογραφίες που φέρνει στο φως το zougla.gr δίνουν νέα τροπή στο θρίλερ της υπόθεσης θανάτου του εκδότη της «Ακρόπολης», ο οποίος κάηκε ζωντανός το μεσημέρι της Πέμπτης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διαρροές και ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ανέφεραν ότι δεν εντοπίστηκε κάποιος εμπρηστικός μηχανισμός, ωστόσο ειδικοί με τους οποίους συνομίλησε το zougla.gr εκφράζουν μεγάλες επιφυλάξεις για την εξαγωγή ενός τόσο πρώιμου συμπεράσματος.

Όπως βλέπετε στις φωτογραφίες που εξασφάλισε το zougla.gr και οι οποίες αποτελούν ντοκουμέντο, το όχημα του Παναγιώτη Μαυρίκου έχει γεμίσει καπνούς, ενώ στο οδόστρωμα, ακριβώς κάτω από την καμπίνα του οδηγού, είναι ορατά καμένα υλικά.

Το ντοκουμέντο:

ΦΩΤΟ 1: Καπνοί πνίγουν το αυτοκίνητο και στο οδόστρωμα διακρίνονται καμένα υλικά. Πάνω από το παράθυρο του οδηγού διακρίνεται φλόγα, ενώ το καπάκι της βενζίνης δεν είναι πλήρως κλειστό

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Kαμένα υλικά στο οδόστρωμα

ΦΩΤΟ 2: Η Porsche γεμάτη καπνούς που ξεκινούν από την καμπίνα του οδηγού

Είναι σαφές ότι οι καπνοί «πνίγουν» τον οδηγό μέσα στην καμπίνα και στα πρώτα δευτερόλεπτα δεν ξεσπά φωτιά στη μηχανή της Porsche.

Οι τελευταίες στιγμές στην Αττική Οδό

Ο Π. Μαυρίκος προτού κατευθυνθεί στην Αττική Οδό, όπου έμελλε να γραφτεί ο επίλογος της ζωής του με τον πλέον τραγικό τρόπο, είχε ραντεβού στην περιοχή του Αμαρουσίου. Επί μία ώρα το πολυτελές SUV (με φιμέ τζάμια) ήταν σταθμευμένο σε δρόμο και όχι σε κάποιο γκαράζ.

Ενώ οδηγούσε στην Αττική Οδό, ξαφνικά -όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ- το όχημα ακινητοποιήθηκε στην αριστερή λωρίδα. Η πόρτα του οδηγού αποκλείστηκε λόγω του διαχωριστικού στηθαίου κι έτσι μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα οι καπνοί έπνιξαν το όχημα, το οποίο στη συνέχεια τυλίχθηκε στις φλόγες.

Το όχημα που καίγεται

Νέα στοιχεία ανατρέπουν τα αρχικά σενάρια

Μηχανολόγος μηχανικός-πραγματογνώμονας τονίζει στο zougla.gr: «Από αυτή τη φωτογραφία, προκύπτει ότι έχουν πέσει κομμάτια που φλέγονται στο οδόστρωμα κάτω από το κάθισμα του οδηγού, ενώ πάνω από το αριστερό παράθυρο διακρίνεται φλόγα που πιθανόν να έχει διαρρεύσει από τη θέση του οδηγού. Προκύπτει ότι αρχικά οι καπνοί προέρχονται από την καμπίνα, όχι από το μηχανοστάσιο (χώρο κινητήρα)».

Παράλληλα ο μηχανολόγος μηχανικός με τον οποίο συνομιλήσαμε παρατηρεί ότι το καπάκι της βενζίνης δεν έχει σφραγιστεί σωστά. Το αυτοκίνητο βρίσκεται στην αριστερή λωρίδα και, όπως εκτιμά, δεν αποκλείεται ο σπινθηρισμός να προκλήθηκε από την έκρηξη εμπρηστικού μηχανισμού που είχε τοποθετηθεί κάτω από τη θέση του οδηγού, με αποτέλεσμα να χάσει μέρος των αισθήσεών του και να μην προλάβει να κατευθυνθεί προς τη ΛΕΑ (δεξιά).

Τα στοιχεία σύμφωνα με τον ίδιο:

  • φλόγα στο αριστερό παράθυρο
  • καπνοί από την καμπίνα του οδηγού
  • καμένα υλικά στο κάτω μέρος του οχήματος
  • η θέση του αυτοκινήτου στην αριστερή λωρίδα.

Αναλυτής-εμπειρογνώμων τροχαίων που επίσης μελέτησε τις φωτογραφίες του zougla.gr θέτει τα εξής ερωτήματα:

  • Πρώτον: Γιατί ο οδηγός δεν αντέδρασε σε περίπτωση αιφνιδιαστικής μηχανικής βλάβης που οφείλεται σε βραχυκύκλωμα (καμένο καλώδιο) ή διαρροή καυσίμου που αναφλέγεται;
  • Δεύτερον: Εάν αντέδρασε, βάσει πρόδρομων ενδείξεων, γιατί πήγε αριστερά και όχι δεξιά;
  • Τρίτον: Πώς είναι δυνατόν να έχουν καταπέσει καμένα υλικά του οχήματος στο οδόστρωμα, ενώ η φωτιά δεν έχει ακόμη ξεσπάσει; (Η φωτό αποτυπώνει τη φάση ανάφλεξης.) Αυτό δεν δικαιολογεί πτώση στοιχείων (με σπινθηρισμό) στο έδαφος, παρά μόνον σε πυροδότηση μηχανισμού.

Ο αναλυτής επεσήμανε στο zougla.gr ότι, εάν δεν μεσολαβεί τρακάρισμα, σε περιπτώσεις φωτιάς, βάσει στατιστικών στοιχείων, οι οδηγοί καταφέρνουν στην πλειονότητά τους να εξέλθουν.

«Δεν είναι φυσιολογικό. Τα υλικά του συγκεκριμένου οχήματος είναι βραδύκαυστα και τα αποκαΐδια έχουν πέσει στον δρόμο, ενώ δεν παρατηρούνται φλόγες στο μηχανοστάσιο. Όπως και να ‘χει, το βίντεο με την πορεία του αυτοκινήτου και η οδηγική συμπεριφορά του Π. Μαυρίκου θα δώσει στοιχεία στην έρευνα», επεσήμανε.

Μηχανικός αυτοκινήτων μιλώντας στο zougla.gr αναφέρει ότι στο συγκεκριμένο σημείο, κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, περνά το καλώδιο της μίζας και βρίσκεται η μπαταρία του αυτοκινήτου. Είναι δύσκολο να υπάρξει, δίχως ανθρώπινη παρέμβαση, διαρροή καυσίμου και τα υλικά του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι εξαιρετικής ποιότητας για να αλλοιωθούν.

Η αυτοψία

Αυτοψία θα γίνει το πρωί της Κυριακής στο σημείο όπου έχασε τη ζωή του ο εκδότης. Στη διαδικασία θα συμμετέχουν στελέχη της Αττικής Οδού, καθώς και τεχνικοί σύμβουλοι τους οποίους έχει ορίσει η οικογένεια.

O Aλέξης Κούγιας έξω από το ΚΑΤΥπενθυμίζεται ότι ο δικηγόρος της οικογένειας Αλέξης Κούγιας κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά για το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από πρόθεση, κατά αγνώστων δραστών.

Στην ανακοίνωση του Α. Κούγια επισημαίνεται ότι στην μηνυτήρια αναφορά ορίζονται ως τεχνικοί σύμβουλοι ο Νικόλαος Διαμαντής, υποστράτηγος Πυροσβεστικού Σώματος, ειδικός σε θέματα διερεύνησης εμπρησμών, και ο Γεώργιος Ραυτογιάννης, βαλλιστικός-εξεταστής ιχνών εργαλείων.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ποινικολόγου: «Ο λόγος που υπεβλήθη η ως άνω μηνυτήρια αναφορά είναι ότι η οικογένεια του εκλιπόντος, με αυτόν τον τρόπο και με τους τεχνικούς της συμβούλους, επιθυμεί να βοηθήσει τους διορισθέντες από την ελληνική αστυνομία πραγματογνώμονες, ώστε να διεκπεραιωθεί ταχύτατα η πραγματογνωμοσύνη και σε συνδυασμό με τις ειδικές γνώσεις τους να εκδοθεί ένα πλήρες και αναμφισβήτητο πόρισμα».

Γερανός απομακρύνει το καμένο Ι.Χ.

Οι αξιωματικοί της Ασφάλειας αναμένουν το αρχικό πόρισμα της Πυροσβεστικής, το συμπέρασμα της ιατροδικαστικής εξέτασης αλλά και τις χημικές αναλύσεις στα εξαρτήματα και τις καλωδιώσεις του καμένου τζιπ, προκειμένου να διακριβώσουν τι ακριβώς συνέβη.

Επιπλέον, ήδη συλλέγουν μαρτυρίες και στοιχεία από τους χώρους όπου βρισκόταν το τζιπ πριν από την πορεία του στην Αττική Οδό, ενώ σημαντική θεωρείται η κατάθεση του μηχανικού του ΙΧ αλλά και συγγενικών προσώπων του 42χρονου εκδότη.

Διαβάστε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης