Πώς έγινε το ναυτικό ατύχημα στον Πειραιά - Οι κρίσιμες λεπτομέρειες και η αμέλεια του ενός καπετάνιου

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2020, 20:12
Πώς έγινε το ναυτικό ατύχημα  στον Πειραιά  -  Οι κρίσιμες λεπτομέρειες και η αμέλεια του ενός καπετάνιου

Όταν το ελληνικό ναρκοθηρευτικό πλοίο Καλλιστώ εξήλθε του ναυστάθμου το πρωί της Τρίτης, ο κυβερνήτης του έδωσε εντολή ο ασύρματός του να συντονιστεί στο κανάλι 15 που είναι αυτό του Traffic στο οποίο συντονίζονται όλοι οι καπετάνιοι όταν διαπλέουν το στενό της Ψυτάλλειας από το Πέραμα και το Κερατσίνι μέχρι να εξέλθουν στα ανοιχτά του Σαρωνικού.

Το εμπορικό πλοίο μεταφοράς κοντέινερ  Maersk Launceston είχε αποπλεύσει κανονικά από τις εγκαταστάσεις του Ικονίου και κατευθυνόταν και αυτό στα ανοιχτά του Σαρωνικού με τον Έλληνα πλοηγό, όπως προβλέπεται από τα πρωτόκολλα. Το εμπορικό πλοίο ήταν συντονισμένο στο κανάλι 12 στο οποίο συνεννοούνται μεταξύ τους οι πλοηγοί.

Κάποια στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες, αποβιβάστηκε ο πλοηγός και λίγο νωρίτερα απ’ ότι προβλεπόταν κι έτσι το εμπορικό πλοίο αύξησε την ταχύτητά του. Όμως ο καπετάνιος του αμέλησε να αλλάξει τον συντονισμό του ασυρμάτου του από το κανάλι 12 στο κανάλι 15 όπου είναι το Traffic. Έτσι το εμπορικό πλοίο αύξανε συνεχώς την ταχύτητά του ενώ βρισκόταν πίσω από το ναρκοθηρευτικό του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Αντιλαμβανόμενος την κατάσταση ο κυβερνήτης του Καλλιστώ επιχείρησε επανειλημμένα να έρθει σε συνεννόηση με τον καπετάνιο του εμπορικού σκάφους. Ήταν όμως αδύνατον επειδή ο ασύρματος του εμπορικού ήταν πάντα συντονισμένος στο κανάλι 12. Μετά από λίγο το Καλλιστώ βρέθηκε στο τυφλό σημείο, μπροστά από την πλώρη του τεράστιου εμπορικού σκάφους, δηλαδή ήταν αδύνατον να το αντιληφθεί κάποιος από τη γέφυρα. Κάποια στιγμή, και με δεδομένη τη συνεχή αύξηση της ταχύτητας εκ μέρους του  Maersk Launceston ο εμβολισμός του Καλλιστώ ήταν πλέον αναπόφευκτος.

Αυτές είναι δυστυχώς οι λεπτομέρειες του ναυτικού ατυχήματος που στοίχησε την ολική καταστροφή του ναρκοθηρευτικπού το οποίος όπως αποφάνθηκαν οι ειδικοί, είναι αδύνατον να επισκευαστεί. Ευτυχώς δεν θρηνήσαμε θύματα.

Είναι προφανές ότι ο καπετάνιος του εμπορικού σκάφους θα κατηγορηθεί πλέον με άξονα την αμέλειά του να συντονιστεί στις σωστές συχνότητες του ασυρμάτου ώστε να έχει τη δυνατότητα συνεννόησης με τα παραπλέοντα σκάφη.

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2020, 21:56