Πάρτι καταπατήσεων στη Μαγνησία

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2016, 11:11
Πάρτι καταπατήσεων στη Μαγνησία
Όργιο καταπατήσεων στα ακίνητα του Δημοσίου. Φιλέτα μέσα στον Βόλο αλλά και στο παραθαλάσσιο Πήλιο δεν γλύτωσαν από τη μανία των καταπατητών.

Το πόρισμα-κόλαφος, που συντάχθηκε για τη Μαγνησία από το Σώμα Οικονομικών Επιθεωρητών έπειτα από ενδελεχή έρευνα στην Κτηματική Υπηρεσία του Βόλου και παραδόθηκε στο Υπουργείο Οικονομικών από το 2012, αποκαλύπτει ότι συνολικά στην περιοχή 643 δημόσια κτήματα είχαν αφεθεί επί χρόνια στην τύχη τους από την Κτηματική Υπηρεσία του νομού, με αποτέλεσμα οι καταπατητές να κάνουν πάρτι εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου!

Τα στοιχεία είναι εξοργιστικά και αν μη τι άλλο αποκαλυπτικά, αναδεικνύοντας την αδυναμία του Δημοσίου να τακτοποιήσει τα του οίκου του αλλά και σε πολλές περιπτώσεις «τα στραβά μάτια» που έκαναν δημόσιοι λειτουργοί εις βάρος των συμφερόντων του Δημοσίου παραβλέποντας καταγγελίες αλλά και εξόφθαλμες περιπτώσεις καταπατήσεων.

Από τότε μέχρι σήμερα έχουν επιβληθεί πρόστιμα-μαμούθ που ξεπερνούν τα 3 εκατ. ευρώ σε ιδιώτες καταπατητές αλλά και ΟΤΑ στη Μαγνησία, τα χρήματα όμως που μπήκαν ζεστά στα ταμεία του κράτους είναι ελάχιστα, αφού με απανωτές ανακοπές πολλοί από τους παραβάτες κέρδισαν χρόνο αλλά και χρήμα.



Στην έκθεση - καταπέλτη που παρουσιάζει αναλυτικά ο «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ», επ’ αφορμή της δημόσιας συζήτησης που άνοιξε για τις καταπατήσεις, αναφέρεται πλήθος ενεργειών και παραλείψεων της Κτηματικής Υπηρεσίας του Βόλου εκείνη την περίοδο. Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις, όπως τονίζεται, «για τα μάτια του κόσμου επιβάλλονταν πρωτόκολλα κατεδάφισης, αλλά αυτά ουδέποτε κοινοποιούνταν στις αρμόδιες αρχές για εκτέλεση».



«Διενήργησα έρευνα και διαπίστωσα ότι δεν έχει γίνει ποτέ έρευνα στο αρχείο των φακέλων των Δημοσίων Κτημάτων για να διαπιστωθεί η πληρότητα των φακέλων ως προς τα έγγραφα που πρέπει να περιέχουν. Ακόμη και μετά τη διενέργεια του ελέγχου των επιθεωρητών δεν διενεργήθηκαν καθόλου έλεγχοι και αυτοψίες στα δημόσια κτήματα (ούτε καν στα μεγάλα) για τη διαπίστωση της τυχόν καταπάτησής τους και την άμεση λήψη των προβλεπομένων μέτρων προστασίας, με αποτέλεσμα να μην εκδοθούν Πρωτόκολλα Καθορισμού Αποζημίωσης Αυθαίρετης Χρήσης και να χαθούν αξιόλογα έσοδα για το Δημόσιο» σημείωνε η επιθεωρήτρια προς το Υπουργείο Οικονομικών, καθώς, ενώ ζητούσε από το 2011 με συνεχή υπομνήματα να διενεργηθούν αυτοψίες στα 643 δημόσια κτήματα και να επιβληθούν στους καταπατητές οι προβλεπόμενες από τον νόμο κυρώσεις, δεν είχε προχωρήσει καμία διαδικασία.

Σημειώνεται ότι μετά τις αποκαλύψεις εναντίον του τότε προϊσταμένου της υπηρεσίας ασκήθηκε πειθαρχική δίωξη και ύστερα από ΕΔΕ τέθηκε σε διαθεσιμότητα.

Στο πόρισμα-καταπέλτη σημειωνόταν χαρακτηριστικά σε ένα σημείο: «Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2010 δεν διενεργήθηκαν καθόλου έλεγχοι και αυτοψίες στα δημόσια κτήματα (ούτε καν στα μεγάλα), για τη διαπίστωση τυχόν καταπάτησής τους και για την άμεση λήψη των προβλεπόμενων μέτρων προστασίας, με αποτέλεσμα να χαθούν αξιόλογα έσοδα για το Δημόσιο. Όπου για τους καταπατητές προσδιορίστηκε αποζημίωση υπέρ του Δημοσίου, στα επιβληθέντα ποσά υφίστατο αδιαφάνεια και δεν ήταν σύμφωνα με τη μισθωτική αξία της κάθε περιοχής. Η Κτηματική Υπηρεσία λειτουργούσε χωρίς καμιά οργανωτική δομή. Η σημαντικότερη όμως ευθύνη του προϊσταμένου επικεντρώνεται κυρίως στο γεγονός ότι κατά σύστημα χρέωνε μια υπόθεση σε διαφόρους υπαλλήλους, άσχετους πολλές φορές με την υπόθεση, με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις να διενεργούνται αυτοψίες, να συντάσσονται τεχνικές εκθέσεις καταπάτησης, οι οποίες όμως παρέμεναν ανενεργές στο αρχείο της υπηρεσίας, εφ’ όσον κανένας υπάλληλος δεν είχε ουσιαστικά την ευθύνη».

Μετά την αποχώρηση του τότε προϊσταμένου της Κτηματικής Υπηρεσίας και αφού τοποθετήθηκε άλλος υπάλληλος, ξεκίνησε ένας αγώνας δρόμου για τη διεκδίκηση από το Δημόσιο των νόμιμων δικαιωμάτων του. Ήδη σε περισσότερους από 200 φακέλους, από το σύνολο των 643 καταπατημένων δημοσίων κτημάτων, έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος, και μπήκαν σε εφαρμογή ύστερα από απραξία ετών τα μέτρα που προβλέπει η νομοθεσία.

Πηγή: Ταχυδρόμος

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2016, 12:11