Οι απαντήσεις σε Αρχαία και Μαθηματικά

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 17 Ιουνίου 2020, 13:17
Οι απαντήσεις σε Αρχαία και Μαθηματικά

Με εξαίρεση τα θέματα των Μαθηματικών του παλαιού συστήματος, που χαρακτηρίζονται από μεγάλο βαθμό δυσκολίας, οι υποψήφιοι αντιμετώπισαν βατά θέματα στα Αρχαία Ελληνικά και χωρίς ακραία ζητούμενα στα Μαθηματικά του νέου συστήματος.

Δείτε τις απαντήσεις των Μαθηματικών με το Νέο Σύστημα από τα «Φροντιστήρια Πουκαμισάς» εδώ

Δείτε τις απαντήσεις των Αρχαίων Ελληνικών με το Νέο Σύστημα από τα «Φροντιστήρια Πουκαμισάς» εδώ

Δείτε τις απαντήσεις των Μαθηματικών με το Παλαιό Σύστημα από τα «Φροντιστήρια Πουκαμισάς» εδώ

Δείτε τις απαντήσεις των Αρχαίων Ελληνικών με το Παλαιό Σύστημα από τα «Φροντιστήρια Πουκαμισάς» εδώ

Αναμενόμενο το κείμενο του Πλάτωνα

Αναλυτικότερα, όσον αφορά στα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών με το νέο σύστημα, το διδαγμένο κείμενο στο οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι ήταν από την «Πολιτεία» του Πλάτωνα. «Θεωρείται από τα αναμενόμενα, καθώς προέρχεται από τα κείμενα που περιλήφθηκαν στη νέα ύλη» σημείωσε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αθανάσιος Σταυριανόπουλος, φιλόλογος, καθηγητής του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Αγίου Δημητρίου. Τα θέματα σε γενικές γραμμές, όπως ανέφερε, ήταν εύκολα και κατανοητά.

Στις ερμηνευτικές ερωτήσεις, οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι θα μπορέσουν να ανταποκριθούν πλήρως. Ως προς το παράλληλο κείμενο, ο κ. Σταυριανόπουλος το χαρακτήρισε «κατανοητό». «Δίνει, παράλληλα, τη δυνατότητα σε όσους έχουν προετοιμαστεί πολύ καλά να ανταποκριθούν στο έπακρο» επισήμανε και πρόσθεσε ότι η τελευταία ερώτηση θα κρίνει εν μέρει τις διακυμάνσεις των βαθμολογιών.

Το διδαγμένο κείμενο στο οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι που δίνουν με το παλαιό σύστημα χαρακτηρίζεται «εξίσου αναμενόμενο». Πρόκειται για απόσπασμα από τα «Ηθικά Νικομάχεια» του Αριστοτέλη. Οι ερωτήσεις που κλήθηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι ήταν εύκολες και σαφείς, κατά τον κ. Σταυριανόπουλο.

Επιπλέον, το παράλληλο κείμενο στο οποίο εξετάστηκαν ήταν ο «Πρωταγόρας» του Πλάτωνα. «Είναι από τα αναμενόμενα κείμενα και από τα πιο δημοφιλή» σημείωσε ο κ. Σταυριανόπουλος, «ενώ η ερώτηση για τη διαφορά αντίληψης σχετικά με τη διδασκαλία της ηθικής αρετής μεταξύ του Πρωταγόρα και των Ηθικών Νικομαχείων ήταν ξεκάθαρη».

Το άγνωστο κείμενο στο οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι ήταν κοινό τόσο για όσους εξετάζονται με το νέο σύστημα όσο για όσους εξετάζονται με το παλαιό. Πρόκειται για απόσπασμα του έργου «Πόροι ή περί προσόδων», του Ξενοφώντα, όπου συνδέεται η οικονομική ευημερία της Αθήνας με τα αγαθά της ειρήνης. «Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μέτριας δυσκολίας έως και εύκολο» σημείωσε ο κ. Σταριανόπουλος. «Απουσίαζαν λεξιλογικές ερωτήσεις, ενώ ήταν ξεκάθαρο το τμήμα το οποίο έπρεπε να μεταφράσουν οι υποψήφιοι». Όσον αφορά την ερμηνευτική ερώτηση, αν και δεν προερχόταν από το κομμάτι του κειμένου που μετέφρασαν οι υποψήφιοι, ωστόσο ήταν εύκολο να εξαχθεί η απάντησή της.

Όπως επισήμανε ο κ. Σταυριανόπουλος, ο καλά προετοιμασμένος υποψήφιος μπορεί να γράψει πολύ καλά.

Δύσκολα τα θέματα των Μαθηματικών

Καλά δομημένα θέματα, κλιμακούμενης δυσκολίας αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι που εξετάστηκαν στα Μαθηματικά με το νέο σύστημα, σε αντίθεση με εκείνους που έδωσαν με το παλαιό, οι οποίοι είχαν να αντιμετωπίσουν θέματα με ιδιαίτερες δυσκολίες.

«Η καλή δομή στα θέματα του νέου συστήματος θα οδηγήσει σε καλύτερες βαθμολογίες, σε αντίθεση με εκείνα του παλαιού, που είχαν ιδιαίτερες δυσκολίες και θα έχουν ως αποτέλεσμα χαμηλές, ίσως και αρκετά χαμηλές βαθμολογίες» δήλωσε η κ. Νατάσσα Παναγιωτοπούλου, μαθηματικός, καθηγήτρια επίσης στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Αγίου Δημητρίου.

Πιο αναλυτικά, όσον αφορά τα θέματα του νέου συστήματος, η κ. Παναγιωτοπούλου τα χαρακτήρισε «όμορφα δομημένα, χωρίς ακραία ζητούμενα» και ανέφερε ότι κάλυπταν όλο το φάσμα της ύλης. «Υπήρχε κλιμακούμενη δυσκολία στα θέματα, με εφικτή τη βαθμολογία πάνω από τη βάση για τους μέτρια προετοιμασμένους μαθητές» σημείωσε.

Τα θέματα Β και Γ ήταν σε γενικές γραμμές διαχειρίσιμα και από μέτριους μαθητές, ενώ το θέμα Δ είχε αυξημένο δείκτη δυσκολίας. «Χρειαζόταν χρόνο για να το επιλύσει κανείς, αρκεί να ήταν καλά προετοιμασμένος» είπε.

Σχετικά με τα θέματα του παλαιού συστήματος, η κ. Παναγιωτοπούλου τόνισε ότι υπήρχε μεγάλη απόκλιση στον βαθμό δυσκολίας, σε σχέση με τα θέματα του νέου συστήματος, σε σημείο που «πολλοί απόφοιτοι ίσως μετανιώσουν που επέλεξαν να εξεταστούν με το παλαιό σύστημα».

Τα θέματα Γ και Δ θεωρούνται πολύ δύσκολα. Ειδικότερα, όπως είπε η κ. Παναγιωτοπούλου, το Γ1 θέμα απαιτούσε γεωμετρικές γνώσεις από παλαιότερες τάξεις, κάτι που αναμένεται να έχει δυσκολέψει τους μαθητές. Το Δ θέμα ήταν ιδιαίτερης δυσκολίας. «Ήθελε πολύ χρόνο για να αντιληφθεί ο μαθητής τι ζητείται και πώς θα επιλύσει το θέμα» κατέληξε.

Σημειώνεται ότι για τους υποψηφίους που δίνουν με το παλαιό σύστημα, των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας, τα Μαθηματικά αποτελούν μάθημα με συντελεστή βαρύτητας και θα επηρεάσει την τελική «αποκομιδή» μορίων.

Πηγή: ΑΠΕ

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 17 Ιουνίου 2020, 13:58